КЗК ще проверява "Комсед" и "Хиполенд" за заблуждаваща реклама

Производството срещу българските вериги за играчки е след сигнали на потребители. Но случаите изглеждат дребни, а потенциалните глоби са големи

Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) се самосезира и образува две отделни производства, за да установи дали е налице заблуждаваща реклама от страна на търговците на детски играчки "Комсед" АД и "Хиполенд" АД. И в двата случая повод са сигнали на потребители. И в двата казуса антимонополният орган преценява, че представените при предварителните проучвания доказателства от страна на компаниите не са достатъчни, за да бъде взето категорично решение дали има наличие на нелоялни търговски практики.

Случаите изглеждат смущаващо дребни. Но за тях търговците могат да получат гигантски глоби заради големия си общ оборот. В подобен стил КЗК преди години глоби ИКЕА за разлика от няколко лева в цената на една етажерка с над 300 хил. лв.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    atanas.nachkov avatar :-?
    Атанас Начков
    • + 2

    Тези сигнали не би ли трябвало да се насочат към Комисията за защита на потребителите, а не от КЗК? Дори и да са постъпили при нея, би следвало да се насочат към КЗП, защото те разглеждат нелоялна търговска практика, а КЗК - нелоялна конкуренция.

    Нередност?
  • 2
    yvo29482614 avatar :-P
    Валентин

    Много проблеми в света са резултат от това, че много хора всъщност не мислят достатъчно. Причината е образованието. Образованието развива запаметяването и не развива достатъчно естествените ни способности за причинно-следствено мислене.

    Нередност?
  • 3
    sfasaf avatar :-|
    sfasaf
    • - 1

    Една фирма решава да се рекламира с 40% отстъпка. Скрива продукта от рафтовете и чака да свърши промоцията, докато клиентите се нижат през магазина. Ако не ги глобяват при такива случаи, как ще се научат?

    Във Фантастико имаше един шеф на магазин, при него чашите от промоцията на Кока-Кола или не бяха пристигнали, или бяха свършили. Имаше чаши само, когато идваха на проверка от централата.

    Нередност?
Нов коментар