"Кауфланд" пусна храни под собствена марка "Брей!" с посочен български производител

Веригата не променя инвестиционния си план въпреки спада на клиентите

61 вида продукти от 30 местни производителя дебютират под бранда "Брей!"
61 вида продукти от 30 местни производителя дебютират под бранда "Брей!"    ©  Надежда Чипева
61 вида продукти от 30 местни производителя дебютират под бранда "Брей!"
61 вида продукти от 30 местни производителя дебютират под бранда "Брей!"    ©  Надежда Чипева

"Кауфланд България" пусна в продажба своята първа национална продуктова линия за храни под собствената марка "Брей!". Серията съдържа 61 артикула в няколко категории: млечни, месни, тестени, деликатеси, консерви, напитки. "В "Брей!" вложихме целия си 15-годишен опит от стъпването на веригата на българския пазар и желанието да работим с още по-голям фокус върху български продукти от български производители", обяви Иван Чернев, изпълнителен директор на "Кауфланд България", на пресконференция.

Бг подбор

Месните продукти "Брей!" са произведени в регионите на Варна, Велико Търново, Горна Оряховица, Добрич, Пазарджик и Пловдив. Пресните са по стандарта "Стара планина", а сред останалите има такива със защитено географско указание (горнооряховския суджук) и с традиционно специфичен характер (филе "Елена" и панагюрска луканка), вписани в регистрите на ЕС. Марката предлага също 8 млечни продукта от с. Замфирово, област Монтана, и регионите на София, Сливен и Хасково, кокоши яйца, боза без консерванти и подсладители. Основните храни са представени с 37 предложения, сред които 5 вида едромляна лютеница, 11 вида домашни сладка, 6 вида мед, 3 вида вино, тахан халва, локум, деликатесни салати, точени кори, селски хляб от Добруджа.

Продуктите са произведени само с български суровини. "Кауфланд" ще ги тества в българска акредитирана лаборатория най-малко четири пъти в годината, а месните ще преминават контролни тестове осем пъти годишно, обявиха от компанията.

От 30 фирми

Производители на продуктите в серията "Брей!" са 30 български фирми - нови и стари партньори на веригата, и техните имена са обявени на етикетите. Те са от 15 региона на страната и са избрани след конкурс.

Основен критерий за избора е възможността на дружествата да произвеждат сертифицирана продукция в нужните обеми. Веригата изисква от производителите наличие на международно признати сертификати за качество, опит в работата със собствени марки, а за прясното месо и колбасите - и допълнителен независим външен одит.

"Радваме се, че екипът на "Кауфланд" се концентрира върху продукти с високо качество, а не се интересува само от ниски цени. Българските производители на консервирани плодове и зеленчуци израснаха заедно с търговските вериги в отговор на техните високи критерии", обяви Стойко Кировски, собственик на фирма "Джем и Джем", която произвежда сладката с марката "Брей!".

"Нашите лютеници са по стари рецепти, които имам записани в тетрадка от моята 80-годишна майка, бивша начална учителка", обяви Стайко Тодоров, собственик на фирма "Траки", която произвежда лютениците "Брей!".

Резултатите досега

Първата седмица след пускането на пазара на серията "Брей!" в магазините на компанията са продадени 37 тона, или 94 хил. кофички кисело мляко, 25 хил. бурканчета лютеница, 20 хил. бурканчета сладка, 12 хил. броя горнооряховски суджук и сух шпек, съобщиха от веригата.

"До края на годината предвиждаме да увеличим двойно асортимента на "Брей!", обяви Иван Чернев. Той съобщи още, че 60% от производителите, с които работи веригата, са български, а 86% от оборота се формира от български доставчици.

Блиц

Иван Чернев, изпълнителен директор на "Кауфланд България": Коронавирусът не оказва влияние върху инвестициите ни




Колко магазина планирате да откриете до края на тази година и през 2021 г.?

- До края на финансовата година (февруари 2021) планираме да открием един магазин, а през следващата година - още един до два филиала. Всички те ще са в големи градове.

Как се отрази пандемията от коронавирус върху бизнеса на компанията?

- Негативно. Особено в първата фаза на извънредното положение, когато кризисният щаб въведе абсолютно нормални рестрикции. Най-голямото отражение е, че броят на клиентите намаля, а средната клиентска сметка се повиши с 20% до 30% в различните градове. Първите седмици клиенти намаляха с 40% дори с 50% спрямо същия период на миналата година. Сега се движим към успокояване на пазара, но все пак отчитаме около 15% по-малко клиенти.

Какви са сценариите за приключване на годината?

- Зависи дали ще има и кога втора вълна на пандемията. Дали може да наваксаме тези минус 15% зависи също от мерките и от реакцията на цялата икономика - производство, безработица и други макроикономически фактори. Ако продължим със сегашния темп, няма как да се навакса този минус от 15%. Но това е напълно нормална реакция на крайния клиент - рестрикции, страх, избягване струпването на много хора, всеки лев се обръща два пъти. Клиентът е изключително прецизен относно цена и броя на посещенията си в магазина. Затова преди няколко седмици стартирахме силна ценова кампания, за да може клиентът да си позволи същия стандарт и същите артикули на съответната кауфландска цена.

Какви бизнес планове отложи коронавирусът?

- Отложи лансирането на собствената марка "Брей!". Това трябваше да стане преди три месеца, но дегустациите на продуктите бяха осуетени заради страха от струпване на много хора. Коронавирусът обаче не оказва влияние върху инвестициите на компанията в марки, служители, изграждане и обновяване на търговски обекти. Например имахме планирано увеличение на заплатите в началото на април, точно по време на пандемията. Освен това раздадохме допълнителен бонус на нашите служители за перфектната работа по време на извънредното положение. В Ямбол, Перник, Русе е предвидено разширяване и обновяване на търговските обекти и то няма да бъде отложено.

Още от Капитал

Радиопазарът в България

Радиопазарът в България

Минало, настояще, бъдеще

Минало, настояще, бъдеще