Михал Качмажик: Ще понижим цените, за да напълним самолетите си
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Михал Качмажик: Ще понижим цените, за да напълним самолетите си

Михал Качмажик заема ръководни позиции в областта на авиацията с повече от 12 години опит. Преди да се присъедини към Buzz, той е главен изпълнителен директор на летището във Варшава "Шопен" и с предишен опит като изпълнителен директор на водещия полски наземен оператор. Buzz e марката, под която ирландският авиопревозвач ще ребрандира част от поделенията си, включително българското, като то се ръководи вече от офиса в Полша.

Михал Качмажик: Ще понижим цените, за да напълним самолетите си

Изпълнителният директор на Buzz - новия полски бранд на Ryanair, който ще отговаря и за България, пред "Капитал"

Калина Горанова
4703 прочитания

Михал Качмажик заема ръководни позиции в областта на авиацията с повече от 12 години опит. Преди да се присъедини към Buzz, той е главен изпълнителен директор на летището във Варшава "Шопен" и с предишен опит като изпълнителен директор на водещия полски наземен оператор. Buzz e марката, под която ирландският авиопревозвач ще ребрандира част от поделенията си, включително българското, като то се ръководи вече от офиса в Полша.

© Buzz


Визитка

Михал Качмажик заема ръководни позиции в областта на авиацията с повече от 12 години опит. Преди да се присъедини към Buzz, той е главен изпълнителен директор на летището във Варшава "Шопен" и с предишен опит като изпълнителен директор на водещия полски наземен оператор. Buzz e марката, под която ирландският авиопревозвач ще ребрандира част от поделенията си, включително българското, като то се ръководи вече от офиса в Полша.

Кога Ryanair ще възстанови полетите си от София?

Ryanair ще възстанови 25 маршрута от и до България, включително 19 от и до София, започващи на 1 юли, като част от графика на Ryanair за лято 2020. Тъй като България премахна някои ограничения за пътуване, за да посрещне чуждестранни посетители, Ryanair насърчава летовниците да започнат да планират лятното си бягство и да празнуват, че Европа успешно преодолява едни от най-предизвикателните времена. Някои маршрути ще бъдат налични и от последната седмица на юни, като пълната информация е на сайта на авиокомпанията.

Колко самолета ще базирате отново в София - три или по-малко?

Buzz ще базира три самолета в София за лято 2020 и те ще останат там през зима 2020 - 2021.

Какво ще се случи с маршрутите и честотите и планирате ли нови маршрути?

Ще има по-малко дневни и седмични честоти по някои маршрути, тъй като Ryanair работи по-скоро за възстановяването на маршрутите в най-широк мащаб, отколкото за поддържането на големи честоти по малко на брой линии. В София ще възстановим почти 80% от летните си маршрути в сравнение с графика ни преди COVID-19. Търговският ни отдел продължава да работи по зимния ни график.

Какви са вашите прогнози за възстановяването на българския пазар?

По отношение на трафика на повечето пазари очакваме да достигнем нивата от 2019 г. през 2021 г.

Каква би била вашата ценова политика в сравнение с нивата преди COVID-19?

По отношение на цените ще са необходими 2-3 години, за да се възстановим, тъй като ще трябва да понижим тарифите, за да напълним самолетите си. Това лято Ryanair ще продължи да предлага най-ниските цени - стартирахме продажба на билети за юли и август на цена, започваща от 21.99 евро.

Какви са очакванията ви за ценовата политика на конкурентите? Очаквате ли някои от тях да са по-агресивни и кои?

Ryanair очаква цени под разходите от страна на националните авиопревозвачи, получили огромни държавни помощи. Тези по-ниски тарифи изискват агресивни ценови стимули от страна на летищата, за да се насърчат пътниците да пътуват. Ryanair продължава да призовава правителствата на ЕС да намаляват пътническите такси, летищните такси и таксите по излитане на ниво индустрия като по-добра алтернатива на селективния държавен допинг към националните авиопревозвачи. Когато Ryanair се върне към опериране от юли, конкурентната среда в Европа ще бъде нарушена от безпрецедентните държавни помощи на някои правителства към техните "национални" авиокомпании. Към момента те възлизат на над 30 милиарда евро - като допълнение към подкрепата по отношение на възнагражденията - главно за Lufthansa Group, Air France-KLM, Alitalia, SAS и Norwegian. Цялата тази държавна помощ е в нарушение на правилата на ЕС и ще наруши равнопоставеността в Европа и конкуренцията между авиокомпании в продължение на много години. Lufthansa, Air France-KLM и Alitalia вече могат да финансират много години напред продажби под себестойност, докато Ryanair и други добре управлявани авиокомпании няма да искат (и не биха получили) такава държавна помощ. Ryanair сезира европейските съдилища за тези незаконни спасителни акции, за да защити лоялната конкуренция на европейския авиационен пазар, която направи толкова много за намаляване на тарифите за потребителите през последните 20 години.

COVID-19 кризата ще забави ли ребрандирането на Ryanair в Buzz и как ще се случи то през следващите месеци?

Промяната на визията на самолетите е тясно свързана с въвеждането на Boeing 737-8200. Очакваме доставките да се случат тази есен.

Ще съкращавате ли екипаж или възнаграждения в България?

В момента не планираме никакви съкращения на работни места в България, но все още има голяма доза несигурност на пазара и внимателно наблюдаваме всички наши дейности.

Какви мерки ще предприемете в самолетите? Дезинфекцията в самолетите ще създаде ли проблем със закъсненията?

Мерките включват по-малко чекиран багаж, онлайн чекиране, сваляне на бордната карта на телефона, както и преминаване през проверките за мерене на температурата и носенето на маска на територията на летището и на борда. Всички самолети на Ryanair са оборудвани с въздушни филтри HEPA (подобни на тези, използвани в болниците), а всички вътрешни повърхности на самолета се дезинфекцират всяка вечер с химикали, които са ефективни за над 24 часа. Социалното дистанциране на летищата и в самолета ще се насърчава там, където е възможно. Кабинният екипаж ще носи маски и ще предлага предварително опаковани закуски и напитки, без плащания в брой. На борда ще бъдат забранени и опашките за тоалетни. Достъпът до тоалетната ще бъде предоставен на отделните пътници при поискване. Ryanair насърчава пътниците редовно да си мият ръцете и да използват дезинфектанти на терминалите на летището.

Интервюто взе Калина Горанова

Визитка

Михал Качмажик заема ръководни позиции в областта на авиацията с повече от 12 години опит. Преди да се присъедини към Buzz, той е главен изпълнителен директор на летището във Варшава "Шопен" и с предишен опит като изпълнителен директор на водещия полски наземен оператор. Buzz e марката, под която ирландският авиопревозвач ще ребрандира част от поделенията си, включително българското, като то се ръководи вече от офиса в Полша.

Кога Ryanair ще възстанови полетите си от София?


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    alexi avatar :-|
    Ал Бънди

    Boeing 737-8200 е преименуваният от Ryanair Boeing 737 max :) Който има желание, нека да го ползва, но аз няма да бъда сред първите :)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK