Коронавирусът донесе очаквана загуба на H&M
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Коронавирусът донесе очаквана загуба на H&M

H&M отчита сериозен спад на продажбите въпреки ръста на покупките онлайн.

Коронавирусът донесе очаквана загуба на H&M

Продажбите в България са се свили с почти 50% в периода от март до края на май

Кирил Кирчев
2982 прочитания

H&M отчита сериозен спад на продажбите въпреки ръста на покупките онлайн.

© Reuters


Блокирането на икономиката за ограничаване на коронавируса е ударило сериозно бизнеса на шведската верига за облекло Hennes & Mauritz (H&M). За второто тримесечие - 1 март - 31 май, групата е отчела загуба от 4.99 млрд. крони (534 млн. долара). Година по-рано компанията отчете печалба от 4.5 млрд. крони.

Тримесечните продажби са се сринали с 50% до 28.6 млрд. крони, измерено в местна валута. Подобни са резултатите на компанията и в България - приходите от продажби за периода са намалели с 47% в левове и с 46% в шведски крони.

Затворени магазини

Около 80% от магазините ни бяха затворени през второто тримесечие, а на пазарите, където бяха отворени, търсенето беше сравнително слабо, обяснява главният изпълнителен директор Хелена Хелмерсон. Тя отбелязва, че бързите промени в поведението на клиентите заради пандемията допълнително ще ускорят дигитализацията на продажбите на облекло.

Компанията отчита сериозни намаления на продажбите на водещите си пазари. В Германия свиването е с 42% в местна валута, в САЩ - със 71%, в Китай - с 28%. Увеличението с една трета на онлайн продажбите през периода не може да компенсира спада във физическите магазини. По време на карантината 48 от 51 нейни онлайн пазара са били отворени.

Негативната тенденция е продължила и през юни, като като към 24 този месец продажбите са спаднали с 25% в местна валута на годишна основа. Към края на май шведската група има 5058 магазина в 74 страни.

След обявяване на резултатите в петък акциите на дружеството се понижиха с 3.4%, а от началото на годината са отстъпили с 24%.

Сериозен спад и в България

Извънредното положение е довело до сериозно свиване на бизнеса и в България. Приходите за първото тримесечие са намалели с 47% в левове на годишна база и с 46% в шведски крони (от 156 млн. крони на 85 млн. крони). За полугодието (1 декември - 31 май) също е отчетен спад - 22% в левове и 21% в крони (от 293 млн. на 232 млн.). В отчета се отбелязва, че в България компанията е започнала онлайн продажби на няколко бранда, а броят на магазините към края на май е 21.

Блокирането на икономиката за ограничаване на коронавируса е ударило сериозно бизнеса на шведската верига за облекло Hennes & Mauritz (H&M). За второто тримесечие - 1 март - 31 май, групата е отчела загуба от 4.99 млрд. крони (534 млн. долара). Година по-рано компанията отчете печалба от 4.5 млрд. крони.

Тримесечните продажби са се сринали с 50% до 28.6 млрд. крони, измерено в местна валута. Подобни са резултатите на компанията и в България - приходите от продажби за периода са намалели с 47% в левове и с 46% в шведски крони.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK