Tesla е близо до технология за напълно автономни коли
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Tesla е близо до технология за напълно автономни коли

Илън Мъск скоро ще може да активира втория си пакет опции за закупуване на акции на стойнсот в пъти по-ниска от пазарната

Tesla е близо до технология за напълно автономни коли

Илън Мъск се приближава до получаване на втория си пакет акции, на стойност 1.8 млрд. долара

2787 прочитания

Илън Мъск скоро ще може да активира втория си пакет опции за закупуване на акции на стойнсот в пъти по-ниска от пазарната

© Reuters


Компанията за електрически автомобили Tesla е "много близо" до достигането на технология за автономни автомобили "ниво 5" - нивото, при което колите могат да се движат по пътя без никаква помощ от страна на шофьора. Това заяви изпълнителния директор на фирмата Илън Мъск чрез видеосъобщение, излъчено на годишната световна конференция по изкуствен интелект в Шанхай.

"Изключително уверен съм, че ще достигнем ниво 5 или с други думи казано, истинска автономност. И смятам, че ще го достигнем съвсем скоро. Уверен съм, че ще достигнем базовата функционалност на ниво 5 през тази година", каза Мъск.

В момента традиционни автомобилни компании, заедно с технологични гиганти като Waymo (собственост на Alphabet, компанията майка на Google) и Uber, наливат милиарди долари именно в разработването на технология, която да позволи безпилотното управление на коли.

Tesla обаче е фирмата с най-добре развита технология, което е и причината тя да е най-скъпият производител на коли в света по пазарна оценка. Текущата пазарна капитализация на фирмата е 253 млрд. долара, макар тя да продава едва няколкостотин хиляди коли на година. За сравнение, Toyota, втората най-скъпа автомобилна компания в света, струва малко над 200 млрд. долара, но прави по около 20 млн. коли на година.

Мъск чака следващия чек

В същото време заради постоянно растящата цена на акциите на Tesla, изпълнителният директор Илън Мъск по всяка вероятност ще се сдобие с втори пакет от договора си, подписан през 2018 г. Според него Мъск не получава заплата, но може да получи 12 пакета опции за закупуване на акции на цена 350 долара всяка. Условието на първия пакет, който беше активиран през май, беше средната цена пазарна капитализация за последните шест месеца на фирмата да е над 100 млрд. долара.

Вторият пакет се активира при шестмесечна средна пазарна капитализация от 150 млрд. долара. Всички следващи пакети са в същата стъпка - на всеки 50 млрд. долара. Общата текуща стойност на двата пакета на Мъск би била 3.6 млрд. долара - т.е. при сегашната цена на акциите всеки транш струва 1.8 млрд. долара. При активирането на първия транш обаче той струваше "едва" 700 млн. долара.

Компанията за електрически автомобили Tesla е "много близо" до достигането на технология за автономни автомобили "ниво 5" - нивото, при което колите могат да се движат по пътя без никаква помощ от страна на шофьора. Това заяви изпълнителния директор на фирмата Илън Мъск чрез видеосъобщение, излъчено на годишната световна конференция по изкуствен интелект в Шанхай.

"Изключително уверен съм, че ще достигнем ниво 5 или с други думи казано, истинска автономност. И смятам, че ще го достигнем съвсем скоро. Уверен съм, че ще достигнем базовата функционалност на ниво 5 през тази година", каза Мъск.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    leo_k avatar :-|
    Лео

    Да пусне една кола автономна да мине между два областни града в България. Това ще е ниво 7.

  • 2
    baza avatar :-P
    Божидар Здравков

    Пусти рекламаджийски номера, за да вземе още едни пари. Само, който не кара автомобил в голям град, може да твърди подобни фантазии. Когато спазва ограниченията и кара в бързата лента, а отзад го притискат, присветват с фаровете, какво прави. Когато от лявата лента правят десен завой и го засичат и т.н. Или ще кара с 40 - 50 км/ч в най-дясната лента цял ден?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK