Лаптопите ни не са просто хардуер, а важна част от цялостната ни екосистема
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Ало, Маджо
Дебютът на годината

Лаптопите ни не са просто хардуер, а важна част от цялостната ни екосистема

Лаптопите ни не са просто хардуер, а важна част от цялостната ни екосистема

Лонгруи Циу (Джефри), генерален мениджър на Huawei Consumer Business Group за България и Северна Македония

Специален проект е съдържание, спонсорирано от рекламодател на "Капитал".
8276 прочитания

© Надежда Чипева


Какви са очакванията ви за новата линия лаптопи, коя- то пускате на българския пазар?

Смятаме, че ще са голям успех, включително и на българския пазар. Заради настоящата ситуация почти всеки работи от дома и търсенето на лаптопи нарасна значително. В наша полза са различни фактори: дизайнът на нашите продукти е изключителен с безрамковия си екран, имаме и уникални характеристики. Една от тях е възможността за мултисподеляне без никакви трудности между устройствата. Това е много удобно в настоящата ситуация - потребителят може да свърже безжично лаптопа, смартфона и таблета помежду им и светкавично да споделя големи файлове, видео, снимки и др. - изключително удобно за хората в домашния им офис. България не е първата държава, в която Huawei продава лаптоп линията си, и вече сме свидетели за успеха ѝ в други страни. Вярвам, че такъв ще има и тук. Освен това не пускаме само премиум модел, а четири различни модела в отделни класове и размери - имаме 13-, 14-инчов и дори 15-инчов вариант. Така всеки потребител може да избере най-предпочитания за себе си вариант. Някои искат голям екран, други максимално лек и тънък...

Лаптоп линията ни вече е успешна в глобален план - Huawei отчете 222% ръст за 2019 г. спрямо 2018 и 110% ръст през първото тримесечие на тази година спрямо същия период на миналата. Така че търсенето расте.

Автор: Надежда Чипева

Имате ли заложен пазарен дял за първата си година или първо искате да тествате пазара?

Пазарният дял не е важен за нас. Дали сме номер едно или две няма никакво значение. Най-важното е потребителите да са доволни. Приоритет е да следим т.нар. Net Satisfaction Score. Ако крайните потребители са доволни, и ние сме. Вярваме, че продуктите ни са много добри и ще бъдат предпочитани от клиентите.

Компютърният пазар е изключително конкурентен. Според вас какво ще направи лаптопите на Huawei предпочитан избор за крайния потребител?

Винаги сме вярвали, че конкуренцията е добро нещо за потребителите. Тя помага и за иновациите в самата индустрия. Имаме своите предимства като производител на лаптопи - на първо място споменатата вече постоянна и лесна свързаност между устройствата. Нямаме за цел да създадем просто традиционен лаптоп с мощен процесор, RAM и т.н., а по-скоро multi screen устройство, което да е част от цялостна екосистема. Само преди седмици отво- рихме най-големия си магазин и демо център в Шанхай на площ от 5000 кв.м, където представяме цялото си портфолио и на нашите IoT партньори, от така наречената 1+8 Family. Там искаме да показваме визията си за бъдещето на свързаните устройства - свързан дом, автомобил, офис, гейминг и т.н. Само в първия ден след отварянето продажбите достигнаха 1.3 млн. долара. Той има отделна част, където известни хора от различни индустрии обясня- ват как използват устройствата на Huawei.

Планирате ли да отворите такива магазини и на други места?

Да, включително и в България, като плановете са това да стане до края на тази година. Ще е самостоятелен магазин, макар и не толкова голям.

Вече сте един от лидерите на пазара на смартфони и в последната година разширихте значително портфолиото си и в България със смарт часовници, безжични слушалки, високоговорители, рутери и т.н. Какви са плановете ви в тази насока?

Вече се наложихме като бранд при смартфоните, където имаме много добър имидж като производител, както и при таблетите. После дойдоха смарт часовниците и други продукти. Сега фокусът ни е върху компютрите. И тук става дума не просто за хардуер, а за цялостната екосистема от услуги и софтуер. Навлязохме в по-дълбоко сътрудничество с местни доставчици на съдържание и приложения. Местният ни екип познава изключително добре пазара и може да отговори на изискванията на партньорите ни независимо дали става дума за банка или компания от друга индустрия. Това е и предимството ни местният ни екип може да работи тясно с български компании и партньори и да разработи най-доброто решение за всички.

Какви са очакванията ви за новата линия лаптопи, коя- то пускате на българския пазар?

Смятаме, че ще са голям успех, включително и на българския пазар. Заради настоящата ситуация почти всеки работи от дома и търсенето на лаптопи нарасна значително. В наша полза са различни фактори: дизайнът на нашите продукти е изключителен с безрамковия си екран, имаме и уникални характеристики. Една от тях е възможността за мултисподеляне без никакви трудности между устройствата. Това е много удобно в настоящата ситуация - потребителят може да свърже безжично лаптопа, смартфона и таблета помежду им и светкавично да споделя големи файлове, видео, снимки и др. - изключително удобно за хората в домашния им офис. България не е първата държава, в която Huawei продава лаптоп линията си, и вече сме свидетели за успеха ѝ в други страни. Вярвам, че такъв ще има и тук. Освен това не пускаме само премиум модел, а четири различни модела в отделни класове и размери - имаме 13-, 14-инчов и дори 15-инчов вариант. Така всеки потребител може да избере най-предпочитания за себе си вариант. Някои искат голям екран, други максимално лек и тънък...


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK