Лаптопите ни не са просто хардуер, а важна част от цялостната ни екосистема
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Лаптопите ни не са просто хардуер, а важна част от цялостната ни екосистема

Лаптопите ни не са просто хардуер, а важна част от цялостната ни екосистема

Лонгруи Циу (Джефри), генерален мениджър на Huawei Consumer Business Group за България и Северна Македония

Специален проект е съдържание, спонсорирано от рекламодател на "Капитал".
11985 прочитания

© Надежда Чипева


Какви са очакванията ви за новата линия лаптопи, коя- то пускате на българския пазар?

Смятаме, че ще са голям успех, включително и на българския пазар. Заради настоящата ситуация почти всеки работи от дома и търсенето на лаптопи нарасна значително. В наша полза са различни фактори: дизайнът на нашите продукти е изключителен с безрамковия си екран, имаме и уникални характеристики. Една от тях е възможността за мултисподеляне без никакви трудности между устройствата. Това е много удобно в настоящата ситуация - потребителят може да свърже безжично лаптопа, смартфона и таблета помежду им и светкавично да споделя големи файлове, видео, снимки и др. - изключително удобно за хората в домашния им офис. България не е първата държава, в която Huawei продава лаптоп линията си, и вече сме свидетели за успеха ѝ в други страни. Вярвам, че такъв ще има и тук. Освен това не пускаме само премиум модел, а четири различни модела в отделни класове и размери - имаме 13-, 14-инчов и дори 15-инчов вариант. Така всеки потребител може да избере най-предпочитания за себе си вариант. Някои искат голям екран, други максимално лек и тънък...

Лаптоп линията ни вече е успешна в глобален план - Huawei отчете 222% ръст за 2019 г. спрямо 2018 и 110% ръст през първото тримесечие на тази година спрямо същия период на миналата. Така че търсенето расте.

Автор: Надежда Чипева

Имате ли заложен пазарен дял за първата си година или първо искате да тествате пазара?

Пазарният дял не е важен за нас. Дали сме номер едно или две няма никакво значение. Най-важното е потребителите да са доволни. Приоритет е да следим т.нар. Net Satisfaction Score. Ако крайните потребители са доволни, и ние сме. Вярваме, че продуктите ни са много добри и ще бъдат предпочитани от клиентите.

Компютърният пазар е изключително конкурентен. Според вас какво ще направи лаптопите на Huawei предпочитан избор за крайния потребител?

Винаги сме вярвали, че конкуренцията е добро нещо за потребителите. Тя помага и за иновациите в самата индустрия. Имаме своите предимства като производител на лаптопи - на първо място споменатата вече постоянна и лесна свързаност между устройствата. Нямаме за цел да създадем просто традиционен лаптоп с мощен процесор, RAM и т.н., а по-скоро multi screen устройство, което да е част от цялостна екосистема. Само преди седмици отво- рихме най-големия си магазин и демо център в Шанхай на площ от 5000 кв.м, където представяме цялото си портфолио и на нашите IoT партньори, от така наречената 1+8 Family. Там искаме да показваме визията си за бъдещето на свързаните устройства - свързан дом, автомобил, офис, гейминг и т.н. Само в първия ден след отварянето продажбите достигнаха 1.3 млн. долара. Той има отделна част, където известни хора от различни индустрии обясня- ват как използват устройствата на Huawei.

Планирате ли да отворите такива магазини и на други места?

Да, включително и в България, като плановете са това да стане до края на тази година. Ще е самостоятелен магазин, макар и не толкова голям.

Вече сте един от лидерите на пазара на смартфони и в последната година разширихте значително портфолиото си и в България със смарт часовници, безжични слушалки, високоговорители, рутери и т.н. Какви са плановете ви в тази насока?

Вече се наложихме като бранд при смартфоните, където имаме много добър имидж като производител, както и при таблетите. После дойдоха смарт часовниците и други продукти. Сега фокусът ни е върху компютрите. И тук става дума не просто за хардуер, а за цялостната екосистема от услуги и софтуер. Навлязохме в по-дълбоко сътрудничество с местни доставчици на съдържание и приложения. Местният ни екип познава изключително добре пазара и може да отговори на изискванията на партньорите ни независимо дали става дума за банка или компания от друга индустрия. Това е и предимството ни местният ни екип може да работи тясно с български компании и партньори и да разработи най-доброто решение за всички.

Какви са очакванията ви за новата линия лаптопи, коя- то пускате на българския пазар?

Смятаме, че ще са голям успех, включително и на българския пазар. Заради настоящата ситуация почти всеки работи от дома и търсенето на лаптопи нарасна значително. В наша полза са различни фактори: дизайнът на нашите продукти е изключителен с безрамковия си екран, имаме и уникални характеристики. Една от тях е възможността за мултисподеляне без никакви трудности между устройствата. Това е много удобно в настоящата ситуация - потребителят може да свърже безжично лаптопа, смартфона и таблета помежду им и светкавично да споделя големи файлове, видео, снимки и др. - изключително удобно за хората в домашния им офис. България не е първата държава, в която Huawei продава лаптоп линията си, и вече сме свидетели за успеха ѝ в други страни. Вярвам, че такъв ще има и тук. Освен това не пускаме само премиум модел, а четири различни модела в отделни класове и размери - имаме 13-, 14-инчов и дори 15-инчов вариант. Така всеки потребител може да избере най-предпочитания за себе си вариант. Някои искат голям екран, други максимално лек и тънък...


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK