Netflix очаква силно забавяне на броя нови абонати
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Netflix очаква силно забавяне на броя нови абонати

Изпълнителните директори на Netflix вече са двама: Рийд Хейстингс (вляво) и Тед Сарандос.

Netflix очаква силно забавяне на броя нови абонати

Фирмата вече има двама изпълнителни директори и ясна визия кой ще наследи основателя Рийд Хейстингс

2312 прочитания

Изпълнителните директори на Netflix вече са двама: Рийд Хейстингс (вляво) и Тед Сарандос.

© Reuters


Стрийминг компанията Netflix очаква силно забавяне на броя нови абонати през следващото тримесечие, пише Reuters. От юли до септември компанията прогнозира едва 2.5 млн. нови клиенти, над два пъти по-малко, отколкото средните прогнози на Уолстрийт - 5.3 млн. Официалното изявление на Netflix свали цената на акциите на фирмата с над 9%, но дори и така тя е нараснала с над 50% от началото на годината, а пазарната капитализация е 231 млрд. долара, близо до рекордното си ниво.

Прогнозите се обясняват с това, че броят на нови абонати скочи силно през последните две тримесечия, когато коронавирусът завладя света и стотици милиони хора останаха затворени вкъщи. За изминалото второ тримесечие компанията е добавила 10.1 млн. нови абонати, след като през първото добави още над 15 млн. Приходите на компанията за второто тримесечие са 6.1 млрд. долара, повишение с 25% спрямо година по-рано. За разлика от други компании обаче инвеститорите не следят толкова приходите и печалбата, колкото растежа на платените абонаменти.

"Скокът на новите абонати през второто тримесечие не е неочакван, но въпросът остава дали това са дългосрочни придобивки. Ние не знаем колко от клиентите биха се отказали от абонамента си, когато вече не са затворени у дома", коментира Патрис Кучинело, анализатор от Fitch Ratings.

Наследникът на върха

Заедно с тримесечните си резултати Netflix обяви и голяма промяна в структурата си: директорът по съдържание Тед Сарандос вече ще бъде и втори изпълнителен директор заедно с основателя на фирмата Рийд Хейстингс. Сарандос е един от архитектите на съвременния облик на Netflix и основният отговорник за създаването на собствени продукции на компанията, а не само използването на платформата като хъб за чужди продукции.

"За да сме напълно ясни, не съм тръгнал никъде в следващите десет години", коментира в интервю с анализатори Хейстингс. В момента фирмата има общо 193 млн. абонати по целия свят, но конкуренцията става все по-ожесточена заради нови услуги като Disney+, HBO Max и други. Стратегията на Netflix е свързана със създаването на повече оригинално съдържание, което не може да бъде намерено никъде другаде, както и повече локални продукции, насочени към конкретни пазари.

Стрийминг компанията Netflix очаква силно забавяне на броя нови абонати през следващото тримесечие, пише Reuters. От юли до септември компанията прогнозира едва 2.5 млн. нови клиенти, над два пъти по-малко, отколкото средните прогнози на Уолстрийт - 5.3 млн. Официалното изявление на Netflix свали цената на акциите на фирмата с над 9%, но дори и така тя е нараснала с над 50% от началото на годината, а пазарната капитализация е 231 млрд. долара, близо до рекордното си ниво.

Прогнозите се обясняват с това, че броят на нови абонати скочи силно през последните две тримесечия, когато коронавирусът завладя света и стотици милиони хора останаха затворени вкъщи. За изминалото второ тримесечие компанията е добавила 10.1 млн. нови абонати, след като през първото добави още над 15 млн. Приходите на компанията за второто тримесечие са 6.1 млрд. долара, повишение с 25% спрямо година по-рано. За разлика от други компании обаче инвеститорите не следят толкова приходите и печалбата, колкото растежа на платените абонаменти.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK