Damen Shipyards Gorinchem ще достави кораб за драгиране на Дунав
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Damen Shipyards Gorinchem ще достави кораб за драгиране на Дунав

Damen Shipyards Gorinchem ще достави кораб за драгиране на Дунав

Договорът е част от проекта за оборудване на агенцията "Проучване и поддържане на река Дунав" с нужната техника

Калина Горанова
2313 прочитания

Договор за построяване и доставка на специален плавателен съд за драгиране подписа изпълнителният директор на Изпълнителна агенция "Проучване и поддържане на река Дунав" Павлин Цонев с нидерландската Damen Shipyards Gorinchem. Договорът е за 6.1 млн. лв. без ДДС, като плавателното средство трябва да бъде доставено в Русе в срок от 10 месеца.

Поръчката за доставка на техниката за удълбочаването на реката е в рамките на проекта "Модернизация и оптимизация на дейностите по рехабилитация на корабоплавателния път в общия българско-румънски участък на река Дунав". Проектът е съфинансиран по оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014 - 2020. Общата му стойност е 20.6 млн. лв., като 85% са евросредства. Отговорна за изпълнението на проекта е Изпълнителна агенция "Проучване и поддържане на река Дунав".

С него на практика агенцията обновява оборудването си, нужно за поддържането на плавателния път. По проекта предстои подписването на още три договора - за доставки на маневрен кораб, понтон и шалан. Вече бяха доставени тръбите за транспортиране на наноси от "НБИ Консорциум" - петият елемент от проекта, като поръчката за тях беше за под 1 млн. лв.

Цели на проекта

Основната цел на проекта е да се намали броят на критичните участъци на реката по отношение на дълбочината, за да се обезпечи плаването на корабите съобразно препоръките на Дунавската комисия.

Общият българско-румънски участък на река Дунав е с много на брой критични участъци, където при определени нива на водата липсват необходими дълбочини. Това създава затруднения и ограничения за корабите, често с негативни финансови последствия за товародателите, спедиторите, корабособствениците и т.н.

Наличната драгажна техника обаче е физически остаряла и с нея Изпълнителна агенция "Проучване и поддържане на река Дунав", отговаряща за дунавското водно трасе, не може да извършва адекватно поддържане на корабоплавателния път в най-критичните участъци, пише в описанието на проекта.

И още по поръчката

Оборудването на агенцията вече е в ход. Маневреният кораб ще изпълнява функции по разполагане на нужното оборудване за удълбочителните работи. След приключване на работата ще събира и тръбите за транспортиране на наноси, които вече са доставени.

Шаланът, който на практика представлява плаваща платформа, на която могат да се товарят земни маси, хора и т.н., ще е с вместимост 600 куб. метра и е оразмерен на база капацитета на драгиране на драгажното съоръжение. Понтонът по проекта е междинно звено в процеса на товарене от драгажното съоръжение на шаланите.

Договор за построяване и доставка на специален плавателен съд за драгиране подписа изпълнителният директор на Изпълнителна агенция "Проучване и поддържане на река Дунав" Павлин Цонев с нидерландската Damen Shipyards Gorinchem. Договорът е за 6.1 млн. лв. без ДДС, като плавателното средство трябва да бъде доставено в Русе в срок от 10 месеца.

Поръчката за доставка на техниката за удълбочаването на реката е в рамките на проекта "Модернизация и оптимизация на дейностите по рехабилитация на корабоплавателния път в общия българско-румънски участък на река Дунав". Проектът е съфинансиран по оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014 - 2020. Общата му стойност е 20.6 млн. лв., като 85% са евросредства. Отговорна за изпълнението на проекта е Изпълнителна агенция "Проучване и поддържане на река Дунав".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK