Договорът за концесията на летище София е факт. Частен стопанин до една година

Сделката е за един от най-стратегическите активи в България. Правителството бърза, за да получи по-скоро 550 млн. лв. първоначална вноска

Транспортният министър Росен Желязков и Тиери Део, председател и главен изпълнителен директор на Meridiam, подписаха споразумението под погледа на премиера
Транспортният министър Росен Желязков и Тиери Део, председател и главен изпълнителен директор на Meridiam, подписаха споразумението под погледа на премиера
Транспортният министър Росен Желязков и Тиери Део, председател и главен изпълнителен директор на Meridiam, подписаха споразумението под погледа на премиера    ©  Министерски съвет
Транспортният министър Росен Желязков и Тиери Део, председател и главен изпълнителен директор на Meridiam, подписаха споразумението под погледа на премиера    ©  Министерски съвет
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Договорът за концесията на летище София беше подписан. В разгара на протестите правителството ускори процеса по по отдаване на един от най-стратегическите активи на страната. И вместо за три месеца успя за половината време да се договори с избрания концесионер. Това е обединението SOF Connect, състоящо се от базирания в Париж фонд Meridiam и строителя Strabag, който участва с 1%. За оперирането му ще ползва подкрепата на летище Мюнхен, като първоначалният ангажимент на летищния оператор е за първите 12 години на договора.

На подписването са присъствали транспортният министър Росен Желязков, Тиери Део, председател и главен изпълнителен директор на Meridiam, Ралф Гафал, управляващ директор на Munich Airport International, както и премиерът Бойко Борисов.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
7 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    katia_1 avatar :-|
    Rational
    • - 2
    • + 10

    Поредната далавера. Защо печели кандидатът с по-ниско финансово предложение и без никакъв практически опит в управление на летища? Защо техническата оценка на ADP и Fraport е абсурдно занижена?

    Нередност?
  • 2
    olga_kokoshkina avatar :-|
    olga_kokoshkina
    • - 3
    • + 16

    В България винаги е имало корупция, но никога не е било такова нещо. Свят да му се завие на човек. Държавата е вече буквално частна собственост на Борисов, Доган и Пеевски. Подписано, подпечатано и напълно легално.

    Нередност?
  • 3
    b_mitov avatar :-?
    b_mitov
    • + 1

    Дали "комисионната" не е паднала на половина за сметка на закупено външнополитическо спокойствие и подкрепа за следващите 2-3месеца

    Нередност?
  • RUSE
    • - 5
    • + 3

    До коментар [#1] от "Rational":

    Да бе - те ТИМаджии имаха много голям опит като взеха двете ни черноморски летища.

    Нередност?
  • 5
    antoan_vasileva avatar :-P
    Василева
    • + 3

    До коментар [#4] от "RUSE":

    Ами Фрапорт? Или не сте стигнал до чак до там?

    Нередност?
  • 6
    baj_ganyo avatar :-|
    Бай Ганьо
    • - 1
    • + 2

    Из всичките негативи има и един позитив - (долните) мутри от ТИМ вече няма да могат да не плащат дължимото :)

    Нередност?
  • 7
    dr.web avatar :-|
    dr.web
    • - 1

    Предполагам, че както г-н Борисов, така и г-н Прокопиев са наясно, че (определено) над половината (а е възможно даже процентът да е доста над 60%) от суверена в държавата е от т.нар. простолюдие, то изхожда от собственото си разбиране за живата - и те, естествено, искат да му угодят.

    Нередност?
Нов коментар