Започва реконструкцията на жп гарата в Стара Загора за 9.7 млн. лв.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Започва реконструкцията на жп гарата в Стара Загора за 9.7 млн. лв.

От търга за ремонта бяха отстранени големите строителни фирми.

Започва реконструкцията на жп гарата в Стара Загора за 9.7 млн. лв.

Проектът за ремонт на комплекса е

Калина Горанова
2758 прочитания

От търга за ремонта бяха отстранени големите строителни фирми.

© Надежда Чипева


Новата визия на жп гарата в Стара Загора трябва да е факт след максимум 24 месеца. Реконструкцията на гаровия комплекс за 9.7 млн. лв. без ДДС вече се изпълнява от обединението "Европейска гара - Стара Загора", което включва "Парсек груп", "Престиж бизнес-93", "Бигла - III" и архитектурно студио "АТМ".

Това е една от шестте гари по направлението София - Бургас, определени за реконструкция по настоящия програмен период на оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" заедно с Карнобат, Подуяне, Искър, Казичене и Нова Загора.

Какво предвижда проектът

Планирано е архитектурно обновяване на приемното здание и всички негови помещения. Ще се монтират асансьори и ексалатори, настилката на първи перон ще се обнови. Ще има и подмяна на ВиК мрежа и електрическата инсталация, както и изграждане на фотоволтаична централа с мощност 30.4 kW.

Интересното при търга беше, че от състезанието бяха отстранени големите компании - традиционни победители в подобни обществени поръчки, като ВДХ (бившето "Водстрой 98"), "Трейс груп холд", както и "Строително-предприемачески холдинг". Те не бяха и допуснати до отварянето на ценовите оферти поради документални пропуски.

Изпълнителят

Обединението "Европейска гара - Стара Загора" се състои от четири сравнително малки компании. Водещият партньор "Парсек груп" е на Бончо Бонев и има 9.3 млн. лв. приходи за 2018 г. основно от обществени поръчки.

"Бигла - III" на Красимир Шалев се занимава основно с жилищно строителство, като е изпълнявала и поръчки за саниране по Националната програма за енергийна ефективност.

Благоевградската фирма "Престиж бизнес - 93" пък е собственост на Любен Янев и Георги Шапков и има оборот от 7.1 млн. лв. за 2018 г. Тя има различни сфери на дейност, като строителството е малка част, но се занимават с доставка на материали.

АТМ пък е проектантско студио с основател и управител арх. Ивайло Мишев. Техни са проектите на фонтаните пред Народния театър "Иван Вазов" и в Южния парк, летищата в Бургас и Варна, спортна зала в Нова Загора и др.

Новата визия на жп гарата в Стара Загора трябва да е факт след максимум 24 месеца. Реконструкцията на гаровия комплекс за 9.7 млн. лв. без ДДС вече се изпълнява от обединението "Европейска гара - Стара Загора", което включва "Парсек груп", "Престиж бизнес-93", "Бигла - III" и архитектурно студио "АТМ".

Това е една от шестте гари по направлението София - Бургас, определени за реконструкция по настоящия програмен период на оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" заедно с Карнобат, Подуяне, Искър, Казичене и Нова Загора.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK