Компаниите трябва да свалят разходите, за да направят достъпни електрическите коли
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Компаниите трябва да свалят разходите, за да направят достъпни електрическите коли

Reuters

Компаниите трябва да свалят разходите, за да направят достъпни електрическите коли

Изпълнителният директор на PSA Карлос Таварес предлага намаление да има по цялата верига

2217 прочитания

Reuters

© Reuters


Производителите на коли трябва да вземат радикални решения в посока намаляване на цените на електрическите автомобили. Такова мнение е изразил в интервю пред Financial Times Карлос Таварес, изпълнителен директор на PSA, компанията собственик на Peugeot. Според него свиването на разходите трябва да се случи по цялата верига - от офисите на фирмите до дилърите и доставчиците. Това е единственият начин да бъде затворена пропастта между огромните разходи по електрифициране на колите и продажбата им на печалба, което в момента е възможно само чрез субсидии.

"Достъпността на електрическите коли ще бъде голямото предизвикателство през следващите пет години", коментира още той. "Тези промени трябва да дойдат отвсякъде - от недвижимите имоти, от разходите по дистрибуция, от събирането на всички компоненти и от цялостната структура на разходите - когато комбинираме тези фактори, колите ще станат достъпни."

В момента производителите и потребителите в Европейския съюз получават субсидия от общо 12 хил. евро при покупката на електрическа кола. "Това е пропаст, която трябва да затворим, ако искаме да продаваме на възможно най-много граждани. Всички видове намаляване на разходите трябва да влязат в уравнението", казва още Таварес.

Преди няколко години PSA премести централата си от центъра на Париж към предградията на града именно с цел да спести пари. Сега фирмата смята да направи още няколко големи крачки в посока пестене - намаляване на броя на офисите и работа от вкъщи, след като това се оказа възможно по време на пандемията. Според Таварес тази промяна ще позволи на фирмата да продължи да работи на печалба, докато същевременно увеличава броя на продадените електрически коли и хибриди.

По-рано през седмицата PSA отчете нетна печалба от 595 млн. евро за първите шест месеца на годината - неочакван резултат в един от най-тежко ударените от коронавируса сектори в света. За сравнение, повечето големи автомобилни играчи очакват да приключат годината на загуба, след като и производството, и продажбите бяха почти напълно блокирани през март, април и май.

В момента PSA разработва нова платформа, на която да се базират всички нейни модели след 2025 г. Целта е всяка кола на компанията да може да издържа поне 650 км с едно зареждане - цел, която според Таварес е постижима и ще направи електрическите коли по-привлекателни за консервативните потребители на пазара.

Производителите на коли трябва да вземат радикални решения в посока намаляване на цените на електрическите автомобили. Такова мнение е изразил в интервю пред Financial Times Карлос Таварес, изпълнителен директор на PSA, компанията собственик на Peugeot. Според него свиването на разходите трябва да се случи по цялата верига - от офисите на фирмите до дилърите и доставчиците. Това е единственият начин да бъде затворена пропастта между огромните разходи по електрифициране на колите и продажбата им на печалба, което в момента е възможно само чрез субсидии.

"Достъпността на електрическите коли ще бъде голямото предизвикателство през следващите пет години", коментира още той. "Тези промени трябва да дойдат отвсякъде - от недвижимите имоти, от разходите по дистрибуция, от събирането на всички компоненти и от цялостната структура на разходите - когато комбинираме тези фактори, колите ще станат достъпни."


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • tie_interceptor

    Таварес е сякаш на комсомолско събрание...
    Това трябвало, онова трябвало.
    Все едно не е той изпълнителният директор на едно от най-големите обединения на автомобилни производители.
    Как могат Тесла, как могат китайците?!

  • 2
    grigoo avatar :-|
    grigoo

    Тия ще са едни от първите фалирали заради тесла.

  • 3
    sfasaf avatar :-|
    sfasaf

    До коментар [#1] от "tie_interceptor":

    Това е като средния българин, дето гледа с възхищение как се управляват Германия, а упорито продължава да разправя как '"всички са маскари".


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK