Рекламният бизнес нa Google се възстановява след срива

Приходите на компанията отново се свиват, но най-лошото изглежда е преминало

Продажбата на реклами през Google се възстановява след срива през март, когато започна пандемията от коронавируса. Това обявиха от Alphabet, компанията майка на Google, при представянето на финансовия отчет за второто тримесечие. По този начин фирмата смекчи страховете на инвеститорите, след като през първото тримесечие приходите отбелязаха първия спад в 16-годишната история на Google като публична компания, а сега ситуацията се повтаря - но въпреки това гигантът остава стабилен в момент на историческа рецесия, пише Reuters.

Общите приходи за второто тримесечие са 38.3 млрд. долара, понижение с 2% спрямо година по-рано. Печалбата е 7 млрд. долара, над очакванията на анализаторите. От цялата сума 66% идват от продажба на реклами чрез Google и YouTube, 12% от продажба на реклама на партньори, 8% от бизнеса с облачни услуги и 14% от продажби през мобилния магазин за приложения и други по-малки бизнеси под шапката на Alphabet.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове