Светослав Гаврилов: ФАНТАСТИКО следва плавен, но добре обмислян стратегически растеж
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Светослав Гаврилов: ФАНТАСТИКО следва плавен, но добре обмислян стратегически растеж

Светослав Гаврилов: ФАНТАСТИКО следва плавен, но добре обмислян стратегически растеж

Изпълнителният директор на търговската верига за развитието и бъдещето на компанията

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.
2724 прочитания

Започнали сте работа във ФАНТАСТИКО още като студент. Прекъсвате заради казармата, след което се насочвате към друг бизнес, но в крайна сметка се връщате пак във ФАНТАСТИКО. Защо избрахте ФАНТАСТИКО, каква беше личната ви мотивация за това решение?

След университет и казарма трябваше да взема решение къде мога и искам да се развивам професионално. За мен беше важно не на каква позиция ще стартирам, а компанията, която избера, да е стабилна и развиваща се, за да имам перспективи и аз за развитие. Избрах ФАНТАСТИКО точно затова. От опита, който имах в работата като студент в супермаркет на ФАНТАСТИКО, знаех, че компанията има безкомпромисни стандарти и ясна визия за своето развитие. Когато разбрах, че има свободна позиция в търговския отдел, се явих на интервю и бях одобрен от собственика на компанията - Валери Николов. Това беше преди повече от 21 години.

Вие сте в компанията от 21 години, професионалният ви път в търговската верига досега включва много позиции - от служител в супермаркет до изпълнителен директор. През какви основни етап премина веригата за този период и какви са нейните постижения?

- За тези 21 години компанията премина през много етапи. Когато започвах, се отваряха първите големи супермаркети на веригата. Постепенно и уверено правехме обекти в различни квартали на София. След това започна навлизането на големите международни вериги, с които трябваше да се конкурираме. Започнахме налагането на нова модерна визия на обектите, която да ни отличава на пазара и която беше свързана с огромни инвестиции. Следващата крачка беше отваряне на магазини извън София. През тези години извън развитието на ФАНТАСТИКО развихме и другите бизнеси - първия в София търговски център SkyCity Mall, ресторантите MyChoice, боулинг залите MegaXtreme Bowling, JoyStation в "Студентски град" и фитнеса Fast&Fit. Изобщо бизнес идеите и предприемачеството на Валери Николов не позволяват на екипа да се отпуска и да влезе в рутина. Постоянно правим нещо ново, дори и в основния ни бизнес. Днес ФАНТАСТИКО притежава 43 супермаркета в София, Банкя, Елин Пелин и Кюстендил. В компанията работят над 3000 служители. Аз имах късмета да съм част от този плавен, но много добре обмислян стратегически растеж в бизнеса.

Как се отрази извънредното положение върху организацията на работа на компанията, какви мерки предприехте за работещите във ФАНТАСТИКО и за клиентите? Кои управленски решения по време на извънредното положение се оказаха най-успешни?

- Предприехме серия от мерки за безопасност, като почти всички са в сила и в момента. Осигурихме предпазни средства на служителите и дезинфектанти, подкрепихме ги и с допълнителни финансови възнаграждения. Използвам случая да изкажа огромното си уважение към труда на колегите в супермаркетите. Благодаря и на клиентите ни, които проявиха разбиране в периода, когато имаше пропускателен режим и само ограничен брой потребители можеха да влизат в обектите ни. Един от ефектите беше спад в оборотите и ограничено търсене на определени стоки, но това вече е зад гърба ни. Работим в нормален ритъм при строги мерки за безопасност. Удовлетворени сме от това, че имахме възможност да подкрепим УМБАЛ "Александровска" и хора в крайна нужда в София. Вярвам, че изпитанието COVID-19 ни направи още по-сплотени като екип, а благотворителните каузи обединиха обществото като цяло.

Какво е присъствието на български храни в магазините на веригата? Имате ли български доставчици, с които работите от откриването на първия магазин? На какви критерии трябва да отговарят доставчиците на ФАНТАСТИКО?

- Преобладаващата част от храните, които предлагаме, са български. Естествено, предлагаме и голямо разнообразие на вносни стоки, характерни за различни държави, без аналог от наши производители. Нашата цел е да предложим максимално разнообразие на клиента и той да направи своя избор на база качество и цена. Смятаме, че предлагането на качествени вносни продукти не е проблем за българските производители, а стимул за развитие и повишаване на конкурентоспособността, което би им позволило да увеличат продажбите си и на други пазари. Имаме партньори, с които израснахме заедно през годините и с които продължаваме успешното си сътрудничество. Конкуренцията както в нашия бизнес, така и при много от производителите е жестока, затова ние изискваме от нашите партньори на първо място да имат продукт, който освен с безкомпромисно качество да се отличава от аналозите си. Освен това трябва да можем да разчитаме на коректност и постоянство в търговските взаимоотношения.

Какво отличава магазините на ФАНТАСТИКО от тези на конкуренцията? Какво помага на веригата не само да оцелее, но и да си съперничи с големи международни играчи в ритейла?

- Най-голямото ни предимство е това, че ФАНТАСТИКО е българска семейна компания, която е на пазара от самото начало на промените в страната. Веригата се развива заедно с целия пазар, съобразявайки се с нуждите и изискванията на българския потребител. През всички тези години ние следваме това, което искат нашите клиенти, не се опитваме да им наложим външни модели, а приспособяваме нашата работа към техните потребности. Естествено, опитваме се да им предложим и нещо, което надхвърля очакванията им.

Отскоро ФАНТАСТИКО си партнира с компания за доставка на храна foodpanda и клиентите могат да си поръчват онлайн доставка на продукти и от ФАНТАСТИКО. Какъв е интересът към тази услуга?

- Това партньорство е един от нашите отговори на потребителските нужди в условията на разпространение на COVID-19. Чрез платформата foodpanda предлагаме някои от най-силно търсените хранителни продукти, напитки и козметика. Започнахме със 100-ина продукта, но ги увеличихме до над 600. Бих казал, че интересът е на едно постоянно ниво. За нас е важно да отговорим на очакванията и на онези наши клиенти, които поради една или друга причина нямат възможност да дойдат физически до супермаркета, за да напазаруват най-необходимото.

Как компанията подбира хората, които наема на работа, какви придобивки имат служителите на веригата? Какви са възможностите за растеж вътре в дружеството?

- Компанията е много голяма и позициите са изключително разнородни. Ако трябва да обобщя - търсим отговорни и лоялни хора. ФАНТАСТИКО е компания, която може да предложи стабилност и възможности за развитие. Аз съм един от примерите за кариерно развитие и мога да кажа, че винаги съм се чувствал оценен за усилията, които съм полагал. Имам много колеги, които са част от екипа от 10, 15 години. Същевременно предлагаме гъвкаво работно време, което ни прави много атрактивни за студентите. Много млади колеги завършиха образованието си, работейки във ФАНТАСТИКО, а впоследствие се развиха. Имаме вътрешни програми за обучение на новопостъпили служители и за управленски кадри в супермаркетите. Компанията предоставя допълнително здравно осигуряване на служителите, ваучери за храна, отстъпки при пазаруване във всички обекти от портфолиото ни, възможности за кредити на преференциални цени, карти за спорт и др.

Коронавирусът очевидно не попречи на инвестиционните планове на ФАНТАСТИКО - с инвестиция от 20 млн. лева през юни компанията отвори нов супермаркет в Банкя. Какви са инвестиционните планове на ФАНТАСТИКО за следващата година? А в средносрочен план?

- През следващата година ще отвори врати нов търговски център в Перник, където освен супермаркет ФАНТАСТИКО ще има боулинг MegaXtreme Bowling, както и обекти на други утвърдени брандове. Ще продължим да обновяваме по-старите супермаркети. До края на тази година ще имаме напълно нов ресторант MyChoice в SkyCity Mall, както и ултрамодерен боулинг в същия търговски център в кв. "Гео Милев" в столицата. Фасадата на търговския център също ще бъде обновена. Нашата визия за развитие включва още по-активна работа по редица социални каузи. Със сигурност ще изненадваме с все по-значими инвестиции и каузи.

Започнали сте работа във ФАНТАСТИКО още като студент. Прекъсвате заради казармата, след което се насочвате към друг бизнес, но в крайна сметка се връщате пак във ФАНТАСТИКО. Защо избрахте ФАНТАСТИКО, каква беше личната ви мотивация за това решение?

След университет и казарма трябваше да взема решение къде мога и искам да се развивам професионално. За мен беше важно не на каква позиция ще стартирам, а компанията, която избера, да е стабилна и развиваща се, за да имам перспективи и аз за развитие. Избрах ФАНТАСТИКО точно затова. От опита, който имах в работата като студент в супермаркет на ФАНТАСТИКО, знаех, че компанията има безкомпромисни стандарти и ясна визия за своето развитие. Когато разбрах, че има свободна позиция в търговския отдел, се явих на интервю и бях одобрен от собственика на компанията - Валери Николов. Това беше преди повече от 21 години.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK