Онлайн търговията вдига приходите на "Спиди"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Онлайн търговията вдига приходите на "Спиди"

Пратките са се увеличили с близо 30% през първите шест месеца на годината

Онлайн търговията вдига приходите на "Спиди"

Печалбата на куриерската компания нараства с 65% за първото полугодие

5374 прочитания

Пратките са се увеличили с близо 30% през първите шест месеца на годината

© Надежда Чипева


Приходите на "Спиди" продължават да растат и през второто тримесечие на 2020 г., като за полугодието куриерската компания отбелязва над 19% повишение на продажбите. Основният двигател за това е онлайн търговията, която се засили покрай пандемията от коронавирус и увеличи бизнеса на компанията. Макар че по-големият брой на пратките е вдигнал и разходите на дружеството, нетната печалба нараства с близо две трети спрямо същия период на миналата година и вече надвишава 12 млн. лв., показва консолидираният отчет, който включва резултатите също на DPD Romania, "Рапидо експрес енд лоджистикс", "Геопост България" и ОМГ.

Повече пратки

В резултат на преориентация на потреблението към онлайн магазините търсенето на куриерски услуги за доставките значително се е повишило. В резултат на това "Спиди" успява да поддържа темпове на растеж, съизмерими с предходната година, въпреки понижената бизнес активност покрай коронавируса, става ясно от доклада на ръководството. Традиционно силни позиции в онлайн сегмента имат дъщерните дружества "Рапидо" и DPD Romania. Все по-голям дял в приходите имат и индивидуалните клиенти, отчитат от компанията. Това е и причината за изпреварващото увеличение на броя на пратките (29%), които достигат 23.7 млн. броя към средата на годината.

Засилената дейност е довела и до ръст на разходите, показва още отчетът. Най-голям дял имат разходите за външни услуги, които се увеличават с близо 13% до малко над 67 млн. лв. Причината за повишението е, че плащанията към подизпълнителни са свързани с броя на обработените пратки. Печалбата преди лихви, данъци и обезценки (EBITDA) нараства с близо 39% на годишна база и достига 25.9 млн. лв., а нетната печалба се повишава с 65% (виж таблицата).

Как се променя пазарът

Две са основните тенденции, които могат да се очертаят на пазара в резултат на пандемията, става ясно от доклада на ръководството. От една страна, ограничителните мерки за придвижване в началото на извънредното положение са довели до спад на икономическата активност и съответно по-ниски приходи за компанията от бизнес сегмента. С възстановяването на бизнеса в края на периода обаче този спад като цяло е бил компенсиран. Принос за това имат и увеличените пратки между поделенията на предприятията в някои сегменти заради въведената дистанционна работа.

Другата тенденция е значителното увеличение на онлайн поръчките, тъй като съществена част от потреблението се пренасочи към пазаруването през интернет. В резултат от "Спиди" отчитат ускорен ръст на приходите от В2С сегмента и индивидуалните клиенти. "Тази тенденция беше най-силно изразена в периода на ограниченото придвижване, но увеличаването на броя заразени в края на отчетния период отново засилва интереса към онлайн поръчките", посочват от компанията.

Приходите на "Спиди" продължават да растат и през второто тримесечие на 2020 г., като за полугодието куриерската компания отбелязва над 19% повишение на продажбите. Основният двигател за това е онлайн търговията, която се засили покрай пандемията от коронавирус и увеличи бизнеса на компанията. Макар че по-големият брой на пратките е вдигнал и разходите на дружеството, нетната печалба нараства с близо две трети спрямо същия период на миналата година и вече надвишава 12 млн. лв., показва консолидираният отчет, който включва резултатите също на DPD Romania, "Рапидо експрес енд лоджистикс", "Геопост България" и ОМГ.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    ivailoa avatar :-|
    Ivailo Asparouhov

    Авторът на статията е пропуснал да спомене за една ключова промяна в пазара на куриерски услуги. Най-голямата платформа за онлайн продажби - ОЛХ, от 1.8 смени дългогодишния си партньор Еконт именно със Спиди. Това ще наклони допълнително везните в полза на Спиди които досега бяха лидери в корпоративния сегмент, но най-после осъзнаха, че истината е в масовия потребител.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK