Пандемията дава тласък на електрическите велосипеди
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Пандемията дава тласък на електрическите велосипеди

Reuters

Пандемията дава тласък на електрическите велосипеди

Две гуми са добре, но две гуми плюс мотор са още по-добре

The Economist
2775 прочитания

Reuters

© Reuters


Холандският производител на велосипеди VanMoof е известен с елегантен дизайн и умно рекламиране. В телевизионна реклама за най-новия му модел са изобразени проблемите на автомобилната култура - инциденти, задръствания и замърсяване, изобразени върху бронята на луксозен автомобил, който се разтапя и се превръща в едно от елегантните електрически колела на компанията.

Електрическите велосипеди няма да заменят автомобилите. Но те процъфтяват, особено в Европа, където продажбите се увеличиха с 29% през 2019 г. и достигнаха 3 млн. броя. Електрическите подпомогнати велосипеди отключват дори и наситени пазари като Нидерландия, където средностатистическият гражданин вече притежава 1.3 велосипеда. Миналата година консултантската компания Deloitte изчисли броя на е-велосипедите в света на 200 млн. и очаква те достигнат 300 млн. до 2023 г.

Нов хоризонт

Тази прогноза може да се окаже подценена сега, когато притеснените от коронавирус и пътуващи с градски транспорт го избягват, а велоалеите в градовете се разрастват. Продажбите, които спряха през март и април заради колебания във веригите на доставка и затворените магазини, преминаха на висока предавка след отпадане на карантината. Приходите през юни на най-големия производител на велосипеди в Европа Accell са били с 53% по-високи спрямо година по-рано благодарение на електрическите велосипеди.

Продажбите в Европа са нараснали с 29% до 3 млн. броя през 2019 г.

Големите компании като Accell и тайландската Giant се конкурират със спортни марки като американската Cannondale и достъпните градски возила на qwic. Британският производител на сгъваеми колела Brompton прави 10% от годишните си приходи на стойност 42.5 млн. паунда от електрическите си модели и се надява в крайна сметка да повиши този дял до 40%. VanMoof, който набра 13.5 млн. долара от инвеститори през май, нарича себе си Tesla на електрическите велосипеди. Подобно на производителя на електромобили компанията проектира свои собствени части, двигатели и софтуер, вместо да разчита на готови. Резултатът е по-безпроблемен продукт, хвали се холандският инженер Тако Карлиер, който създава VanMoof заедно с брат си през 2009 г.

Производителите не смогват да задоволят търсенето

Търсенето расте по-бързо, отколкото производителите могат да смогнат, което води до дълги срокове на доставки и премиум цени, започващи от около хиляда долара. От Giant казват, че брутният й марж за е-велосипеди е около 25% - над средния й от 21%. Машините на VanMoof се продават за 2 хил. долара за брой. На Карлиер обаче може да се наложи да преосмисли маркетинговата стратегия на своята фирма. Въпреки че полемиката му срещу задръстванията предизвиква реклами в стил френска нова вълна, тя е забранена през юни от френските власти заради опити "да дискредитира автомобилния сектор".

Холандският производител на велосипеди VanMoof е известен с елегантен дизайн и умно рекламиране. В телевизионна реклама за най-новия му модел са изобразени проблемите на автомобилната култура - инциденти, задръствания и замърсяване, изобразени върху бронята на луксозен автомобил, който се разтапя и се превръща в едно от елегантните електрически колела на компанията.

Електрическите велосипеди няма да заменят автомобилите. Но те процъфтяват, особено в Европа, където продажбите се увеличиха с 29% през 2019 г. и достигнаха 3 млн. броя. Електрическите подпомогнати велосипеди отключват дори и наситени пазари като Нидерландия, където средностатистическият гражданин вече притежава 1.3 велосипеда. Миналата година консултантската компания Deloitte изчисли броя на е-велосипедите в света на 200 млн. и очаква те достигнат 300 млн. до 2023 г.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK