Съдът окончателно отмени рекордно високата глоба на КЗК за "Метро"

Регулаторът беше видял проблем с рекламен клип след жалба на "Лидл". И поиска санкция 15 млн. лв. Но ВАС я отмени

   ©  Цветелина Белутова
   ©  Цветелина Белутова

Върховният административен съд (ВАС) се произнесе окончателно, че неоснователно Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) е глобила "Метро Кеш енд Кери България" с 14.97 млн. лв. в началото на 2019 г. Санкцията бе заради рекламен клип и дойде след жалба на конкурента "Лидл България енд Ко". Пряка връзка между рекламата и провежданите тематични седмици в германския дискаунтър нямаше, но пък комисията видя щета и постави гигантска санкция.

До тук КЗК има няколко сходни случая, в които за дребно потенциално нарушение се търсят милиони. По най-стария рекорд - на вносителя на "Хюндай", все още няма окончателно решение. Случаят е от 2012 г., глобата за "Индустриал комерс" е 16 млн. лв., но произнасянето се забави заради запитване до ЕС, а сега делото чака решение.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 2
    sfasaf avatar :-|
    sfasaf
    • + 1

    Две интересни и забавни реклами да пуснат по телевизията и КЗК им разката фамилията (пицети и тази)! Ще гледаме само за леля Мария, ако не ни е наблизо дистанционното...

    Нередност?
  • alray
    • - 1

    напълнихте гушите на адвокатите и се блокира системата на съда с глупости! Вместо да се занимават с истинските проблеми на деня и битовата и организирана престъпност!?!?
    #О-С-Т-А-В-К-А

    Нередност?
  • Стефан Радев

    С КЗК трябва да се случи едно единствено нещо. #ЗАКРИВАЙ

    Комисиите, които "защитават конкуренцията" винаги се използват от по-силните на деня за УНИЩОЖАВАНЕ на конкуренцията. КЗК е комисия за ЗАЛИЧАВАНЕ на конкуренцията е това.

    Смешното е колко много хора си мислят, като дечица, че само защщото един държавен орган (или име на закон) се казва по един прекрасен начин това автоматичйо манифестира - от заглавието в реалността. Е това, ако не е магическо мислене...

    Известен факт в историята на икономиката е, че точно такива комисии и закони за защита на конкуренцията (antitrust) и всякакви допълнителни магии като ЛИЦЕНЗИ (както го направиха с такситата за да ни "спасят от копърки", както се опитаха да направят с бензиностанциите) например СЪСИПВАТ конкуренцията правейки пазара НЕСВОБОДЕН и довеждайки до държавно спонсориран/карантиран монопол.

    Свободният пазар има достатъчно собстврни средства - като например браншови асоциации и пр., които да гарантират феър плей.

    А и поначало какво означава феър плей, и НАЙ-ВЕЧЕ КОЙ решава какво означава феър плей?
    Дай още да използваме факли за осветление вместо крушки, че да сме ЛОЯЛНИ към фабриката за факли! :D

    Ако нещо в някаква реклама не е доказуема лъжа или подвеждане, и не нарушава законите, които се следват от всички фирми, от къде на къде лелите на държавна хранилка в някаква комисия, дето знаят да играят само пасианс на WIN Xp дето не са виждали компания през живота си ще решават на своя глава...

    Да не говорим, че самото съществуване на КЗК създава огромен климат за корупция - плащаш си под масата на определена лелка от комисията и цялата лелинска държавническа мощ може да бъде излята върху конкурента ти.. И то за да му е ОЩЕ по-гадно доксто го съсипва лелята ще му каже, че го прави, защото ТОЙ не е лоялен конкурент..

    И защото... Защитава конкуренцията лелята :D

    Цялата логика зад съществуването на КЗК е детска, смешна... И трагична.

    Хубаво е че все пак все още има съд в България..

    Нередност?
Нов коментар

Вход

Още от Капитал