Вносителят на Peugeot ще продава и Opel
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Вносителят на Peugeot ще продава и Opel

Създателят на "София Франс ауто" Стоян Желев от години има интереси в областта на земеделието и производството на вино.

Вносителят на Peugeot ще продава и Opel

"София Франс ауто" поема дейността от създадената през тази година "Опел аутомотив България", а друга фирма на Стоян Желев купува биовинарна до Сандански

Константин Николов
5747 прочитания

Създателят на "София Франс ауто" Стоян Желев от години има интереси в областта на земеделието и производството на вино.

© Асен Тонев


Вносителят на Peugeot в България "София Франс ауто" планира да поеме вноса и на Opel в страната. Сделката е подадена за одобрение в края на юли в Комисията за защита на конкуренцията, която трябва да се произнесе в срок от пет седмици.

"София Франс ауто" иска да поеме контрола над дружеството "Опел аутомотив България", което е създадено през март. Чрез него френската група майка PSA, включваща Peugeot, Citroen и Opel, искаше да централизира вноса на Opel в България. Преди три години PSA купи Opel от GM. Досега марката се продаваше тук от около десетина разнородни дилъри, които купуваха от регионалната структура Opel Southeast Europe.

От "София Франс ауто" заявиха пред "Капитал", че не искат да коментират сделката преди произнасянето на КЗК. Все още не е ясно как и от кога ще работят дилърите с новия вносител. До края на юли в страната са били продадени около 340 нови леки коли Opel, а за цялата минала година са били почти 1500, сочат данните на Пътна полиция. В същото време брандът е вторият най-популярен в българския автопарк след Volkswagen с над 350 000 автомобила по пътищата тук.

С прибавянето на Opel дейността на "София Франс ауто" в автобизнеса ще се разшири още повече. Дружеството внася и продава Peugeot, а освен това контролира и едно от двете софийски дилърства на BMW и MINI - "Ауто Бавария", както и много други активи в автосектора.

Основен акционер в дружеството е създателят му Стоян Желев, който държи 98% чрез компанията си "Дест", на която е едноличен собственик. Останалите акционери са група физически лица с по-малки дялове. Приходите на "София Франс ауто" за 2019 г. достигнаха 130 млн. лв. спрямо 108 млн. година по-рано при печалба от 13.8 млн. лв.

И на пазара на вино

От съобщенията на КЗК в края на юли става ясно и за друга сделка, свързана със "София Франс ауто". Дъщерното дружество на компанията "Ес Еф Ей брокер", чиято основна дейност е застрахователен брокер, навлиза на пазара на вино чрез искането за придобиване на "Биовинарна Орбелус".

Избата има над 200 дка, обособени в 20 самостоятелни минимасива в района на Сандански и Петрич за производство на биологично грозде. Компанията произвежда биовина, а приходите й за последната отчетена досега година - 2018, са 723 хил. лв. при загуба от 254 хил. лв. Тя е собственост на група физически и юридически лица.

Сделката не е изненадваща, защото създателят и едноличен собственик на "София Франс ауто" Стоян Желев от години има интереси в земеделието и производството на вино. Под шапката на компанията му са активи като "Изба Карабунар", "Лозенска лоза", "Био фарминг", "Агро инвест инженеринг" и др.

Вносителят на Peugeot в България "София Франс ауто" планира да поеме вноса и на Opel в страната. Сделката е подадена за одобрение в края на юли в Комисията за защита на конкуренцията, която трябва да се произнесе в срок от пет седмици.

"София Франс ауто" иска да поеме контрола над дружеството "Опел аутомотив България", което е създадено през март. Чрез него френската група майка PSA, включваща Peugeot, Citroen и Opel, искаше да централизира вноса на Opel в България. Преди три години PSA купи Opel от GM. Досега марката се продаваше тук от около десетина разнородни дилъри, които купуваха от регионалната структура Opel Southeast Europe.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK