Mastercard подкрепя българската финтех компания myPOS и експанзията й на европейски пазари
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Mastercard подкрепя българската финтех компания myPOS и експанзията й на европейски пазари

Ваня Манова, мeниджър Mastercard за България и Северна Македония

Mastercard подкрепя българската финтех компания myPOS и експанзията й на европейски пазари

Какво стои зад успеха по време на криза

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.
361 прочитания

Ваня Манова, мeниджър Mastercard за България и Северна Македония


През последните години Mastercard започна да гледа отвъд полето на индустрията за плащания, като стартира нови модели на сътрудничество в ИКТ сектора, инвестира и се свързва стратегически с по-малки финтех играчи в цял свят с цел потребителите, търговците, правителствата и бизнеса да реализират по-добре потенциала си. Особено интересно за българския технологичен сектор е, че глобалните експерти на Mastercard класират родни софтуерни разработчици сред челните редици на световната карта, инвестират в техни продукти и развитие наравно със своите проекти. Българската компания myPOS от тази година е такъв стратегически партньор на Mastercard в Европа. За успеха в кризисни времена, способността за гъвкавост и адаптация, за глобалната визия и локалните усилия говорим с Ваня Манова, мeниджър Mastercard за България и Северна Македония, и с Христо Георгиев, основател и собственик на myPOS.

Христо Георгиев, основател и собственик на myPOS

Каква е историята на myPOS и как стигнахте до по-гъвкави платежни решения за малкия бизнес?

- Историята на myPOS стартира неофициално малко след 2000 година, когато Европа стана свидетел на бум в създаването на софтуерни решения, както и на промени в европейското законодателството - излязоха първите директиви за платежни услуги. Практически с тях се даде картбланш на небанкови финансови институции да предлагат платежни услуги и да привличат клиенти, търсещи по-иновативни продукти от тези, предлагани от традиционните банки. Видяхме голям потенциал в тези промени и оттогава насам създадохме редица продукти, които позволяват на потребителите да извършват картови плащания, по един достъпен и лесно разбираем за тях начин.

myPOS бе представен официално през февруари 2014 на "Международния мобилен конгрес" в Барселона. Оттогава насам продуктът навлиза изключително успешно сред малките и средните търговци в Европа.

Световното партньорство на Mastercard с myPOS започва с проекти в Италия и Холандия: разкажете малко повече?

- В началото на тази година сключихме партньорство с Mastercard, чиято цел е да популяризира картовите плащания както сред крайни потребители, така и сред малки и средни бизнеси в Европа и да предостави подходяща среда за тези плащания да се случват.

Най-пресният пример е звуковото брандиране от Mastercard, което добавя ново измерение в приемането на картови плащания. Именно новото звуково лого е творческият контекст, който използваме за първата съвместна европейска кампания в три пазара - Италия, Холандия и България. Това са едни от водещите ни пазари и същевременно пазарите с най-много приети Mastercard плащания от нашите търговци.

По време на COVID-19 пандемията заедно създадохме и VibeMarket - инициатива, която дава възможност на малките бизнеси и търговци да продават своите продукти и услуги директно във Viber, без да имат уебсайтове и без никакви допълнителни инвестиции от тяхна страна.

Mastercard има конкретни програми за инвестиране в иновативни стартъпи в Европа - програмата Fintech Express например, обявена в началото на юни. Как може български компании да се възползват?

- Fintech Express е една от нашите акселераторски програми в Европа, която ще подпомага изгряващи или развиващи се технологични играчи и тяхната експанзия на световни пазари. Както всичко друго, което правим, влагаме в програмата всичките си контакти, глобална мрежа от партньорства, експертиза и технологични сертификации. Така иновативните компании, които имат амбицията да добавят дигитални платежни решения към портфолиото си от продукти, да не трябва да откриват топлата вода сами, а да успяват да стартират тази вертикала за дни вместо за месеци или години.

През последните години Mastercard започна да гледа отвъд полето на индустрията за плащания, като стартира нови модели на сътрудничество в ИКТ сектора, инвестира и се свързва стратегически с по-малки финтех играчи в цял свят с цел потребителите, търговците, правителствата и бизнеса да реализират по-добре потенциала си. Особено интересно за българския технологичен сектор е, че глобалните експерти на Mastercard класират родни софтуерни разработчици сред челните редици на световната карта, инвестират в техни продукти и развитие наравно със своите проекти. Българската компания myPOS от тази година е такъв стратегически партньор на Mastercard в Европа. За успеха в кризисни времена, способността за гъвкавост и адаптация, за глобалната визия и локалните усилия говорим с Ваня Манова, мeниджър Mastercard за България и Северна Македония, и с Христо Георгиев, основател и собственик на myPOS.

Христо Георгиев, основател и собственик на myPOS

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK