Българска фирма ще достави локомотиви под наем на БДЖ
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Българска фирма ще достави локомотиви под наем на БДЖ

Българска фирма ще достави локомотиви под наем на БДЖ

Търновската "Юбекс - България" ще осигури 5 електрически Siemens Vectron за 8.4 млн. лв.

Калина Горанова
3784 прочитания

© БДЖ


Търновската "Юбекс - България" ще достави под наем електрически локомотиви Siemens Vectron на БДЖ. Фирмата победител е собственост на Стефан Стефанов и е с капитал от 5 хил. лв., като офертата й беше предпочетена пред тези на две чужди компании.

До процедурата за доставка на подвижен състав под наем се стигна, след като държавните железници започнаха да изпитват хроничен недостиг на локомотиви, след като не успяха да проведат редица търгове за ремонти и покупка. Това дори изправи БДЖ пред риск от невъзможност за изпълнение на разписанието си, за което има договор с държавата.

Доставката на първите локомотиви трябва да се осъществи от 60 до 90 дни след подписването на договора. Поръчката беше обявена през пролетта на тази година. В края на миналата година беше обявен подобен търг за наем на 8 електрически локомотива с локомотивна бригада за срок 18 месеца за 6.4 млн. лв. В крайна сметка беше нает 1 локомотив от "Ди Би Карго България", дъщерна на германските железници, при наемна цена 1855 лв. на ден без ДДС. При търга не се явиха други кандидати.

Изпълнителят и останалите конкуренти

"Юбекс" е специализирана в доставката на лагери и изделия от метал за индустриални клиенти, като през годините е печелила поръчки на БДЖ за доставки на такива. Това е от значение, тъй като процедурата за наем на локомотиви е била от вида с предварителна покана - ръководството на държавните железници е пратило покани само до някои от фирмите, подали заявления за участие.

Такива освен до "Юбекс" са изпратени още до ELL Germany GmbH и S Rail Lease, Словакия. "След проведените преговори при равни условия класираният на първо място участник предложи икономически най-изгодна оферта от 8 468 400,00 лв. без ДДС, която е и по-ниска от обявената прогнозна стойност в процедурата", обясняват от БДЖ.

От публикуваното решение става ясно, че класираната на второ място "ЕЛЛ Германия" ГмбХ е предложила 9.2 млн. лв., а третият участник - 9.8 мнл. лв. без ДДС.

Цената включва стойност на наем на 5 локомотиви модел Siemens Vectron, техническа поддръжка, ремонт и резервни части, както и застраховка и въвеждане в експлоатация. В обхвата на наема са включени и теоретично и практическо обучение на ремонтен и експлоатационен персонал.

Изискванията

Срокът на договора е 24 месеца и с възможност за подновяване за срок от 12 месеца и с опция да се наемат още 5 допълнителни локомотива.

Основният критерий за избор за изпълнител беше предоставяне на най-ниска цена за предвидения минимален годишен пробег. Локомотивите, които ще наеме БДЖ, трябва да са произведени след 1995 г. и да може да развиват скорост от 140 км в час. Предвидено е всеки от локомотивите да изминава минимум 250 хил. км на година.

При възникване на техническа неизправност или друга причина, която възпрепятства ползването на локомотива в движение, неизправният подвижен състав ще бъде подменен с друг. Техническата планова поддръжка трябва да става в България, като конкретното място е обект на договаряне. Броят на обучените машинисти трябва да е 25 за първите 5 локомотива.

Търновската "Юбекс - България" ще достави под наем електрически локомотиви Siemens Vectron на БДЖ. Фирмата победител е собственост на Стефан Стефанов и е с капитал от 5 хил. лв., като офертата й беше предпочетена пред тези на две чужди компании.

До процедурата за доставка на подвижен състав под наем се стигна, след като държавните железници започнаха да изпитват хроничен недостиг на локомотиви, след като не успяха да проведат редица търгове за ремонти и покупка. Това дори изправи БДЖ пред риск от невъзможност за изпълнение на разписанието си, за което има договор с държавата.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK