Sodexo излиза от пазара на карти за спорт
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Sodexo излиза от пазара на карти за спорт

Sodexo излиза от пазара на карти за спорт

Мобилното приложение на компанията Andjoy става неактивно от 30 септември

Калина Горанова
12118 прочитания

© Надежда Чипева


Sodexo излиза от пазара на карти за спорт. Съобщението е официално на сайта на компанията, като преди това са били уведомени и бизнес партньорите на компанията - фитнес залите. Спортната посредническа услуга на френската компания приключва официално на 30 септември.

"Мобилното приложение Andjoy ще бъде деактивирано, а услугите му - прекратени за българския пазар", пишат от компанията. Услугата беше въведена у нас през 2015 г. под бранда Sport Pass, като компанията се явяваше и основния конкурент на пазарния лидер MultiSport.

"Световната пандемия, причинена от разпространението на SARS-CoV-2, неочаквано постави въпросите как, кога и колко често можем да прекарваме пълноценно време извън дома. Последвалaтa социална изолация, динамичните промени в бизнес климата и мерките, свързани с тях, не само преосмислиха начина ни на живот, но и поставиха ограничения пред нашия бизнес, както и пред дейността на нашите партньори по света и в страната", обясняват причините за излизането си от пазара от компанията.

Според източници на "Капитал" Sodexo е правила опит и преди пандемията да продаде бизнеса си с карти за спорт, като COVID-19 значително е усложнил подобна сделка. Това не е основният бизнес на "Содексо България", която се занимава основно с ваучери за храна и подаръци. Компанията стартира първите си услуги в страната през 2003 г. Сега тя твърди, че ще се съсредоточи върху основните си направления - а именно ваучерите за храна "Трапеза PASS" и за подарък "Подарък PASS".

Какво значи за клиентите

За ползвателите на абонаментите на Sodexo решението сега означава, че те няма да могат да използват приложението Andjoy след изтичането на последния заплатен и активен абонамент, както и да поръчват нов. Или всички заплатени абонаменти (включително за "Семейство и Приятели") ще са активни до изтичането им, след това няма да може да бъдат подновени. Всички промокодове също няма да може да се използват след 30 септември. Ако клиентът не желае да поднови абонамента си за септември трябва да спре автоматичното му подновяване, а през септември подновяването му няма да бъде възможно така или иначе.

Работодателите трябва да платят последния си абонамент до 31 август 2020 г., в противен случай услугата няма да може да се използва през септември. До края на август трябва да бъдат изплатени и всички суми по фактури. Спортните обекти пък ще трябва да изпратят на Sodexo последната си фактура до 30 октомври 2020 г., за да се извърши плащането за посещението на клиент към залата по обичайния начин.

Пазар преди COVID-19

Допреди корона кризата пазарът на картите за спорт се развиваше повече от динамично. Фирмата, предложила ги първа на пазара под бранда MultiSport - "Бенефит системс България", успя бързо да се настани като посредник между крайните клиенти и залите. Тя се появи на българския пазар през 2015 г., като е собственост на полската Benefit Systems International.

Няколко месеца след навлизането на MultiSport с подобен продукт дебютира и местното дружество на Sodexo - "Содексо пасс България", която излезе с картите Sport Pass. Впоследствие компанията дигитализира услугите си, като заложи на мобилното приложение.

Пазарът се развиваше успешно допреди пандемията. През 2019 г. MultiSport имаше вече над 80 хил. активни карти и договори с над 851 - спортни обекта. Sodexo пък може да се похвали с мрежа от 850 обекта и над 15 хил. активни потребители. Появиха се и два нови прохождащи конкурента, като се заговори, че може да се стигне и до вдигане на цени на услугата.

Пандемията, която усложни бизнеса за залите и на посредниците, най-вероятно ще пренареди пазара и условията. А останалият единствен посредник поне временно ще може да се ползва от монопола си.

Sodexo излиза от пазара на карти за спорт. Съобщението е официално на сайта на компанията, като преди това са били уведомени и бизнес партньорите на компанията - фитнес залите. Спортната посредническа услуга на френската компания приключва официално на 30 септември.

"Мобилното приложение Andjoy ще бъде деактивирано, а услугите му - прекратени за българския пазар", пишат от компанията. Услугата беше въведена у нас през 2015 г. под бранда Sport Pass, като компанията се явяваше и основния конкурент на пазарния лидер MultiSport.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    usd1597848782682014 avatar :-|
    Victor Cosconel

    Dear Ms Goranova,
    We would have been honored to confirm the data from the above article, ideally before being published. Like this you could have get 1st hand info, avoid the copy/paste part from our website and also validate additional information coming from unofficial sources.
    Virtually or physically, my door remains always open, should you ever consider a discussion.
    Mnogo blagodaria,
    Victor Cosconel

  • 3
    2.5 avatar :-P
    2.5

    AndJoy беше недоразумение и съвсем закономерно удари кепенци.
    Това, че преминаха само на валидация, посредством смартфон беше безумие.
    Всеки си плаща за идиотщините!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK