Искрата на растежа при Spark

Само четири години след създаването ѝ в Литва услугата за споделена мобилност Spark има 1200 електромобила в три държави с общи приходи от над 2.4 млн. евро през 2019 г.

Темата накратко
  • Само четири години след създаването ѝ в Литва услугата за споделена мобилност Spark има 1200 електромобила в три държави с общи приходи от над 2.4 млн. евро през 2019 г.
  • България е най-големият пазар по приходи и автопарк, като продължава да расте в пъти на година.
  • След сегашна поръчка на общо 200 малки модела Skoda Citigo e-IV в България и Румъния компанията ще се фокусира повече върху бюджетния сегмент, който е най-търсен във време на несигурност.

В началото на август по българските пътища е имало 1500 леки електрически коли според данните на "Пътна полиция". А около една трета от тях имат един собственик - услугата за споделена мобилност Spark, която предлага основно краткосрочен наем на автомобил. Стартирала преди четири години в Литва, компанията навлезе в България през 2017 г., а София е най-големият ѝ пазар (освен в литовската столица Вилнюс тя работи и в Букурещ). Приходите ѝ растат в пъти с всяка следваща година, а със сигурност може да се каже, че с около 500-те си автомобила Spark e основен проводник на електрическата и споделената мобилност в България, която след време може изцяло да промени как ползваме кола и шофираме в големия град.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се