Kaufland вече предлага и онлайн доставки в партньорство с foodpanda
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Kaufland вече предлага и онлайн доставки в партньорство с foodpanda

Kaufland вече предлага и онлайн доставки в партньорство с foodpanda

Услугата тръгна в София, Пловдив, Варна и Бургас, ще се разширява и към други градове

Мара Георгиева, Константин Николов
10673 прочитания

© Надежда Чипева


Kaufland стана поредната верига, която вече предлага и онлайн пазаруване. Услугата е в партньорство с foodpanda и вече стартира в София, Пловдив, Варна и Бургас, съобщиха от "Кауфланд България".

Избор сред 400 продукта

През foodpanda може да се поръчат над 400 продукта: млечни и месни, консерви, напитки, кафе, захарни изделия, дрогерийни стоки и козметика, за бебето и детето, свежи плодове и зеленчуци, био и специализирани храни, като списъкът с предложения ще расте.

Доставката е безплатна, минималната сума за поръчка е 30 лева. От foodpanda обещават време за доставка от най-много 60 минути. Стоките се доставят при спазване на всички мерки за хигиена и безопасност, уверяват от компанията.

"Стартирахме партньорството си миналата седмица и тепърва ще разширяваме градовете, в които ще работим с Kaufland, тъй като покриваме почти едни и същи населени места. Сега нашите клиенти от София, Пловдив, Варна и Бургас имат възможност да поръчват от Kaufland през нас, но през септември ще добавим още градове, за да достигнем бройката от общо 15 града", заяви пред "Капитал" изпълнителният директор на "foodpanda България" Ивайло Нецов.

Според него предлаганите стоки и асортимент ще са различни всеки ден и ще зависят от наличността в съответния магазин. "Целта ни е да доставяме всяка поръчка най-много до час, но всъщност времето за доставка ще е по-малко. Най-голямото предизвикателство е да задържаме стоките охладени, особено през топлите месеци, и за целта използваме специални термо чанти", допълва Нецов.

Всеки, който желае да пазарува онлайн, трябва да се регистрира през интернет страницата или мобилното приложение на foodpanda. В полето за търсене трябва да бъде въведен адрес за получаване на поръчката. След това се избира секция "Магазини", а системата показва най-близкия обект на Kaufland и асортимента в него, разпределен по продуктови групи.

Още партньорства с foodpanda

Kaufland е поредната верига, която предлага онлайн пазаруване в партньорство с foodpanda. През май това вече предложи "Фантастико". Веригата предлага стотици продукти, а доставката е до 30 минути. Поръчката трябва да е за минимум 20 лв.

От края на май съвместно с foodpanda онлайн пазаруване предлага и веригата за търговия с дрогерийни стоки dm. Клиентите могат да поръчат онлайн близо 800 продукта от асортимента и те да им бъдат доставени до 1 час на посочения адрес. Услугата е достъпна в София, Варна, Бургас, Пловдив, Стара Загора, Русе, Видин, Добрич и други градове. Засега доставката е безплатна, а минималната стойност на поръчаните стоки трябва да е над 20 лева.

И други вериги с онлайн поръчки

През април T Market отвори свой онлайн магазин, който обслужва поръчки в София и околностите и предлага избор от над 1000 стоки във всички продуктови категории, които са налични и във физическите магазини на веригата. Поръчки на стоки могат да правят както регистрирани потребители, така и клиенти без регистрация. Доставките се извършват от куриерска фирма - партньор на търговеца. Минимална стойност на поръчката е 30 лева. Цената на доставката в София е 4.99 лв. За доставки в Панчарево, Герман, Княжево, Казичене, Кривина се плащат 7.50 лв., а за Банкя, Кокаляне, Бистрица, Лозен, Божурище, Иваняне, Владая - 10 лв.

През май на пазара за доставка на хранителни продукти до дома излезе поредният играч сред веригите - хипермаркетите HIT съвместно с платформата за поръчка на храна по домовете Gladen.bg. В онлайн магазина се предлагат над 5000 стоки в няколко продуктови групи: храни, напитки, био, за дома, козметика, за бебето, домашни любимци. Доставките се извършват чрез собствен транспорт с хладилни автомобили. Не се използват куриери. Цената на доставката при поръчка между 40 (минималната поръчка) и 100 лева е 4.50 лева. Над 100 лева доставката е безплатна. За населени места край София (като Банкя, Бистрица, Панчарево, Яна, Горни и Долни Богров и др.) доставката е 10 лева.

"Метро" също отвори онлайн платформата си за доставки не само към професионални клиенти, но и към всеки в София, който желае да пазарува онлайн. От компанията уточняват, че потребителите могат да избират сред над 3000 професионални продукта, без да е нужно да притежават "Метро карта". Минималната стойност на поръчката е 96 лв. с ДДС. Доставките са безплатни и се извършват в рамките на 1-3 работни дни. Засега услугата се предлага само в София, но веригата планира да я предложи и за останалите градове.

Веригата "Мандарин", която има три супермаркета в София, също доставя хранителни стоки в столицата и Варна.

Лидер в този сегмент е българската компания eBag. Най-големият онлайн супермаркет в България определено е и сред най-големите победители от карантината, като преди пандемията прогнозата за приходите през тази година бяха между 18 и 20 млн. лв., а сега - между 28 и 30 млн. лв. За 2019 г. оборотът беше 8.7 млн. лв.

Засега само планове

Сред големите вериги за хранителни продукти в страната засега само "Лидл" и "Билла" не предлагат онлайн поръчки. От "Лидл България" коментираха за "Капитал", че гледат в по-дългосрочен аспект на онлайн търговията. "За нас това би било огромна стъпка, която изисква много сериозно планиране и съответната подготовка. Ние не целим краткосрочно решение в отговор на засиленото търсене на този тип услуги в момента, породено от ситуацията с извънредното положение. Реализацията на истинско пълнокръвно решение не би могла да се случи с бързо адаптиране или частично преструктуриране на процеси", заявиха от веригата.

Албена Георгиева, главен оперативен директор на "Билла България", в интервю за "Капитал" коментира, че краткосрочно в "Билла България" гледат като първа стъпка към партньорство, чрез което да предложат онлайн покупки. "А средносрочно, в следващите три години, гледаме в посока да развием модел на онлайн пазаруване, който ние ще менажираме сами", казва Георгиева.

Kaufland стана поредната верига, която вече предлага и онлайн пазаруване. Услугата е в партньорство с foodpanda и вече стартира в София, Пловдив, Варна и Бургас, съобщиха от "Кауфланд България".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK