За 2020 г. очакваме 100% ръст на продажбите
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

За 2020 г. очакваме 100% ръст на продажбите

За 2020 г. очакваме 100% ръст на продажбите

Никола Нинов, управляващ съдружник на Petmall.bg, за развитието и плановете на компанията

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.
4378 прочитания

© Капитал


Профил

Никола Нинов е бакалавър по мениджмънт с международен бизнес от Royal Holloway University of London и магистър по международен бизнес от Hult International Business School. Част от магистърската програма е завършил в Шанхай, а друга - в Бостън и Сан Франциско. Стажувал е във Philips Healthcare и в консултантска компания в отдел Business Advisory, след което основава Petmall.bg, където е управляващ съдружник.

Какво включва бизнесът на Petmall.bg, с колко обекта разполагате и къде, колко клиенти средномесечно обслужвате?

Petmall.bg е една от най-бързо развиващите се компании в България в специализирания сектор "храни и аксесоари за домашните любимци". От създаването й компанията не спира да расте с темпове между 30 и 50% на годишна база в продажбите, а за 2020 г. прогнозираният ръст, който очакваме, е над 100%. Компанията следва стратегия за развитие omni-channel. Клиентите на Petmall.bg имат възможност да пазаруват онлайн, но, ако искат да получат и retail experience на физически магазин (brick and mortar), имат възможност на сайта да изберат най-удобния за тях обект и да вземат своята поръчка с отстъпка от магазин. В момента Petmall.bg разполага с 4 физически обекта в столицата - Южен парк, "Младост", "Раковски" 68, "Витоша" 96, а до края на септември ще имаме обект срещу входа на парка "Заимов" и в магазин Kaufland в близост до "Симеоновско шосе". Средномесечно обслужваме над 10 000 клиенти, като в момента имаме над 50 000 активни клиенти в цялата страна.

Компанията е създадена през 2016 г., през какви етапи преминахте и какво е нейното развитие?

- Petmall.bg започна да оперира изцяло online като така наречения pure player. Това е по-скоро изключение в България, където основно бизнесът преминава през старт с физически обект, след което част от фирмите на пазара стартират и онлайн продажби. За периода преминахме през много тежки етапи - смяна на 2 склада, смяна на ERP складова система, и то седмица преди едно от най-големите събития в интернет търговията - Black Friday. В продължение на 2 години компанията оперираше само online, първия физически обект отворихме през 2018 г. В периода подобрихме редица процеси и реорганизирахме многократно начина на работа, което ни позволи да поемем натоварването и ръста от продажби, без да компрометираме услугата.

Какво отличава Petmall.bg от конкурентите в бранша?

- В Petmall.bg се стараем да предоставим най-добрата услуга на нашите клиенти. Посоките, в които се опитваме да сме най-добри, минават през така наречения user experience на сайта, бързината за доставка, професионална консултация при избор на продукти, а портфолиото от предлаганите продукти в Petmall.bg не може да срещнете при всеки магазин. Компанията е вносител на множество продукти в различни категории. За целта имаме специални консултанти, които внимателно подбират партньорите, с които работим. Продуктовият микс на предлаганата стока се формира спрямо качеството и нуждите на домашните любимци. В момента сме много фокусирани и върху опазване на природата и част от инициативите, които сме поели в тази връзка, е наличието на чували висок клас храна, които са от напълно рециклируема хартия, пликчета в магазините са от картоф, а насипната храна се пакетира в напълно разградими хартиени пликове.

Petmall.bg е трендсетър в много посоки. Първи стартирахме маркетинг инициативи като Black Friday още през 2016 г., когато по това време никой от индустрията не предоставяше тази възможност за пазаруване на своите клиенти. Имаме иновативна програма за лоялни клиенти, която е многокомпонентна и предоставя множество специални условия за нашите клиенти.

Какви са особеностите на българския пазар на храни за домашни любимци?

- Пазарът е динамичен и претърпява интересна метаморфоза. Наблюдаваме сериозно развитие в повишаването на културата на хранене на домашните любимци. Все повече хора се интересуват и четат за ползите от балансираното хранене и избират висок клас храни, знаейки, че това ще доведе до по-добро здравословно състояние на домашните им любимци. Въпреки това интересен феномен, който се наблюдава в България, е продажба по магазините на насипна суха храна. Това е практика, която в Европа отдавна е изчезнала и освен в България се наблюдава единствено в Румъния. Причината в Западна Европа да не се предлага е, че отварянето на чувала компрометира качеството и хранителните стойности на продуктите. Ние се съобразяваме с този феномен и предлагаме насипна храна в нашите магазини, но сме се опитали да запазим качеството на продукта максимално, като го разфасоваме и пакетираме така, че дори след отваряне на чувала храните да запазят максимално дълго свойствата си.

Как се отрази пандемията от коронавирус на продажбите на компанията и на сектора като цяло?

- Като цяло секторът е един от малкото, които не претърпяха сериозен икономически удар, а напротив. Наблюдаваме сериозен интерес към онлайн пазаруването, а освен това е налице и значително увеличаване на плащането с карта. Друга причина секторът да не бъде сериозно засегнат е, че дори в най-тежкия период държавата се съобрази, че продаваме храни, което е първа необходимост за нашите любимци, и не ни наложи затваряне на магазините.

Какво предстои за Petmall.bg, колко обекта планирате да откриете и в какъв срок, какви са средносрочните планове на компанията?

- До края на септември компанията предстои да открие още два магазина: в Kaufland - модел Shop in Shop, и в парка "Заимов". В магазина ни срещу парка "Заимов" ще имаме възможност да предлагаме и набиращата популярност услуга Grooming, или "фризьор за домашните любимци". Ежедневно получаваме запитвания от наши клиенти дали планираме откриване на магазини в различни райони в София, както и в други градове. Това е и основната причина, която ни накара да планираме по-сериозна експанзия в бъдеще на нашите физически обекти. Затова средносрочните ни планове са да открием 30 нови обекта в столицата и между 20 и 30 обекта в големите градове. Получаваме и запитвания да предоставим и franchise model, което е следваща стъпка на компанията. За онлайн магазина вече подготвяме експанзия на нови пазари и за начало сме се фокусирали върху Румъния и Гърция, но в момента текат и преговори за реализиране на модела в Италия с местен партньор.

Профил

Никола Нинов е бакалавър по мениджмънт с международен бизнес от Royal Holloway University of London и магистър по международен бизнес от Hult International Business School. Част от магистърската програма е завършил в Шанхай, а друга - в Бостън и Сан Франциско. Стажувал е във Philips Healthcare и в консултантска компания в отдел Business Advisory, след което основава Petmall.bg, където е управляващ съдружник.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK