Корона от проблеми за малкия бизнес

Андрей Войнов: Българските туристи се върнаха при нас

Андрей Войнов: Българските туристи се върнаха при нас

Управителят на арт хотел "Асти" в Синеморец пред "Капитал"

11894 прочитания

© Капитал


Този текст е част от темата за проблемите на малкия бизнес в корона-кризата. Повече може да прочетете тук, a още истории за това как се справят различни предприемачи - тук, тук, тук, тук, тук и тук.

Хотелът ни е семеен бизнес и работи от 2007 г., а клиенти са основно семейства с малки деца. Епидемията за щастие се появи преди сезона, който започва през май. Тази година реално отворихме на 1 юни, като по едно време се чудехме дали да отваряме, правихме разчети дали ще успеем да си покрием разходите до май следващата година. Решихме, че е по-добре да отворим, като бях направил план да работим с около 40% от капацитета.

При нас 2018 и 2019 г. бяха с по 9% по-ниски приходи от 2017 г., когато имахме най-високите резултати, откакто е открит хотелът, и трета година надолу щеше да бъде неприятно. Към 31 юли обаче почти сме постигнали приходите от миналата година, може би с минус 4-5% от 2019 г. Ние успяхме да вземем грант от 9600 лв. по схемата за микропредприятията и с този грант сме на нула.

Навремето имахме по 18 души персонал, но последните години толкова сме оптимизирали работата, че се справяме с 10-ина души сезонно. Половината от служителите ни от миналата година се върнаха.

При нас стандартно 80% са български туристи и 20% - чуждестранни, които са индивидуални клиенти и идват с коли. Тази година съотношението се промени леко, чужденците спаднаха до около 10%. Българските туристи се върнаха, те са почти едни и същи всяка година.

Повечето гости резервират директно при нас. Резервациите се правят около седмица-две напред. Тази година се наблюдават малко по-дълги престои. Ние решихме заради мерките, които предприехме, да не приемаме за по една нощ. Но вече и само за уикенда рядко идват хора. Имаме сериозни мерки за безопасност, тъй като на сезон идват горе-долу 1000 гости. Хората малко се плашат, но общите помещения ги дезинфекцираме като в болниците, а в ресторанта сервираме в индивидуални клетки.

По принцип Синеморец е много известна дестинация за българите, тъй като имаме хубави плажове. Миналата година и в другите хотели всичко беше пълно, в пика на сезона - средата на август, просто нямахме места. Тази година също нямаме.

Бяхме решили сезонът да е до 15 септември, при нас идват хора с деца и като започне училище, общо взето, сезонът приключва. Но най-вероятно ще го удължим до 30 септември, зависи от времето.

Този текст е част от темата за проблемите на малкия бизнес в корона-кризата. Повече може да прочетете тук, a още истории за това как се справят различни предприемачи - тук, тук, тук, тук, тук и тук.

Хотелът ни е семеен бизнес и работи от 2007 г., а клиенти са основно семейства с малки деца. Епидемията за щастие се появи преди сезона, който започва през май. Тази година реално отворихме на 1 юни, като по едно време се чудехме дали да отваряме, правихме разчети дали ще успеем да си покрием разходите до май следващата година. Решихме, че е по-добре да отворим, като бях направил план да работим с около 40% от капацитета.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Covid 19

Научавайте най-важното, без ненужна емоция и шум. Обобщение на информацията и най-важното, което засяга средата, бизнеса и вашите пари.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход