Андрей Войнов: Българските туристи се върнаха при нас
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Корона от проблеми за малкия бизнес

Андрей Войнов: Българските туристи се върнаха при нас

Андрей Войнов: Българските туристи се върнаха при нас

Управителят на арт хотел "Асти" в Синеморец пред "Капитал"

8588 прочитания

© Капитал


Този текст е част от темата за проблемите на малкия бизнес в корона-кризата. Повече може да прочетете тук, a още истории за това как се справят различни предприемачи - тук, тук, тук, тук, тук и тук.

Хотелът ни е семеен бизнес и работи от 2007 г., а клиенти са основно семейства с малки деца. Епидемията за щастие се появи преди сезона, който започва през май. Тази година реално отворихме на 1 юни, като по едно време се чудехме дали да отваряме, правихме разчети дали ще успеем да си покрием разходите до май следващата година. Решихме, че е по-добре да отворим, като бях направил план да работим с около 40% от капацитета.

При нас 2018 и 2019 г. бяха с по 9% по-ниски приходи от 2017 г., когато имахме най-високите резултати, откакто е открит хотелът, и трета година надолу щеше да бъде неприятно. Към 31 юли обаче почти сме постигнали приходите от миналата година, може би с минус 4-5% от 2019 г. Ние успяхме да вземем грант от 9600 лв. по схемата за микропредприятията и с този грант сме на нула.

Навремето имахме по 18 души персонал, но последните години толкова сме оптимизирали работата, че се справяме с 10-ина души сезонно. Половината от служителите ни от миналата година се върнаха.

При нас стандартно 80% са български туристи и 20% - чуждестранни, които са индивидуални клиенти и идват с коли. Тази година съотношението се промени леко, чужденците спаднаха до около 10%. Българските туристи се върнаха, те са почти едни и същи всяка година.

Повечето гости резервират директно при нас. Резервациите се правят около седмица-две напред. Тази година се наблюдават малко по-дълги престои. Ние решихме заради мерките, които предприехме, да не приемаме за по една нощ. Но вече и само за уикенда рядко идват хора. Имаме сериозни мерки за безопасност, тъй като на сезон идват горе-долу 1000 гости. Хората малко се плашат, но общите помещения ги дезинфекцираме като в болниците, а в ресторанта сервираме в индивидуални клетки.

По принцип Синеморец е много известна дестинация за българите, тъй като имаме хубави плажове. Миналата година и в другите хотели всичко беше пълно, в пика на сезона - средата на август, просто нямахме места. Тази година също нямаме.

Бяхме решили сезонът да е до 15 септември, при нас идват хора с деца и като започне училище, общо взето, сезонът приключва. Но най-вероятно ще го удължим до 30 септември, зависи от времето.

Този текст е част от темата за проблемите на малкия бизнес в корона-кризата. Повече може да прочетете тук, a още истории за това как се справят различни предприемачи - тук, тук, тук, тук, тук и тук.

Хотелът ни е семеен бизнес и работи от 2007 г., а клиенти са основно семейства с малки деца. Епидемията за щастие се появи преди сезона, който започва през май. Тази година реално отворихме на 1 юни, като по едно време се чудехме дали да отваряме, правихме разчети дали ще успеем да си покрием разходите до май следващата година. Решихме, че е по-добре да отворим, като бях направил план да работим с около 40% от капацитета.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK