Ryanair и Wizz Air продължават да се развиват въпреки пандемията

Докато конкуренцията се задъхва, нискобюджетните авиопревозвачи ще се опитат да увеличат пазарния си дял

Излитащ самолет на Ryanair
Излитащ самолет на Ryanair    ©  Reuters
Излитащ самолет на Ryanair
Излитащ самолет на Ryanair    ©  Reuters

Европейските нискобюджетни авиопревозвачи, начело с Ryanair и Wizz Air, възнамеряват да продължат да увеличават флота си от самолети, въпреки тежкия удар, който пандемията нанесе на авиоиндустрията. По този начин те ще се опитат да увеличат своя пазарен дял в рамките на следващите няколко години, съобщава Bloomberg.

Докато стандартните авиокомпании търсят начини, по които да отложат доставките си от Boeing и Airbus, които са уговорили преди началото на пандемията, Wizz Air, третият най-голям нискобюджетен превозвач в Европа, обяви, че ще продължи да купува нови машини. Компанията иска да развие новата си база на летище Гетуик до Лондон, увеличавайки я от 1 на 20 самолета в рамките на само година. Ryanair от своя страна, въпреки че в началото на май заяви, че може да се наложи да съкрати около 3000 души, или 15% от персонала си, сега възнамерява да направи поръчка за допълнителни бройки Boeing 737 Max, когато наличните им възобновят полетите си.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се