Ryanair и Wizz Air продължават да се развиват въпреки пандемията
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Ryanair и Wizz Air продължават да се развиват въпреки пандемията

Излитащ самолет на Ryanair

Ryanair и Wizz Air продължават да се развиват въпреки пандемията

Докато конкуренцията се задъхва, нискобюджетните авиопревозвачи ще се опитат да увеличат пазарния си дял

8557 прочитания

Излитащ самолет на Ryanair

© Reuters


Европейските нискобюджетни авиопревозвачи, начело с Ryanair и Wizz Air, възнамеряват да продължат да увеличават флота си от самолети, въпреки тежкия удар, който пандемията нанесе на авиоиндустрията. По този начин те ще се опитат да увеличат своя пазарен дял в рамките на следващите няколко години, съобщава Bloomberg.

Докато стандартните авиокомпании търсят начини, по които да отложат доставките си от Boeing и Airbus, които са уговорили преди началото на пандемията, Wizz Air, третият най-голям нискобюджетен превозвач в Европа, обяви, че ще продължи да купува нови машини. Компанията иска да развие новата си база на летище Гетуик до Лондон, увеличавайки я от 1 на 20 самолета в рамките на само година. Ryanair от своя страна, въпреки че в началото на май заяви, че може да се наложи да съкрати около 3000 души, или 15% от персонала си, сега възнамерява да направи поръчка за допълнителни бройки Boeing 737 Max, когато наличните им възобновят полетите си.

Очакванията са по този начин до 2023 г. Ryanair да стане авиопревозвачът с втория най-голям флот в Европа след този на Lufthansa, задминавайки Air France и IAG (холдингът, който държи националните превозвачи на Великобритания и Испания). Wizz Air пък се очаква да удвои броя на самолетите си в следващите 3 години. От голямата тройка на европейските бюджетни авиокомпании единствено EasyJet вероятно няма да увеличава флота си.

Голям плюс за нискобюджетните компании е, че те влязоха в коронакризата с далеч по-големи парични резерви. Също така маршрутите, които те оперират, са обикновено по-кратки, а точно те се очаква да се възстановят първи. Дългите маршрути, на които разчитат стандартните авиопревозвачи, може да се възстановят напълно едва през 2024 г., прогнозира Международната асоциация за въздушен транспорт.

Европейските нискобюджетни авиопревозвачи, начело с Ryanair и Wizz Air, възнамеряват да продължат да увеличават флота си от самолети, въпреки тежкия удар, който пандемията нанесе на авиоиндустрията. По този начин те ще се опитат да увеличат своя пазарен дял в рамките на следващите няколко години, съобщава Bloomberg.

Докато стандартните авиокомпании търсят начини, по които да отложат доставките си от Boeing и Airbus, които са уговорили преди началото на пандемията, Wizz Air, третият най-голям нискобюджетен превозвач в Европа, обяви, че ще продължи да купува нови машини. Компанията иска да развие новата си база на летище Гетуик до Лондон, увеличавайки я от 1 на 20 самолета в рамките на само година. Ryanair от своя страна, въпреки че в началото на май заяви, че може да се наложи да съкрати около 3000 души, или 15% от персонала си, сега възнамерява да направи поръчка за допълнителни бройки Boeing 737 Max, когато наличните им възобновят полетите си.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK