DigitalPRO - бъдещето на дигиталния маркетинг в България
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

DigitalPRO - бъдещето на дигиталния маркетинг в България

Стилиян Запорожанов, един от основателите и лектор в DigitalPRO

DigitalPRO - бъдещето на дигиталния маркетинг в България

През тази година най-подробната програма по дигитален маркетинг в България ще обучи над 460 участници с 18 курса от лектори практици

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.
3982 прочитания

Стилиян Запорожанов, един от основателите и лектор в DigitalPRO


Само допреди няколко години дигиталният маркетинг се възприемаше като нов и дори иновативен подход, чрез който компаниите да достигат до своите потребители.

Днес обаче е неизменна част от рекламната стратегия на почти всеки бранд, особено като имаме предвид вирусната пандемия, която предизвика непосредствен фалит на стотици бизнеси, които не успяха да адаптират процесите си навреме.

Хубавата новина е, че въпреки обстоятелствата много компании съумяха да преобразят своите бизнес модели и дори засилиха печалбите си. Пример за това са онлайн продажбите на продукти и услуги, които са сред най-печелившите сектори по време на пандемия.

Глобалната тенденция за ръст в онлайн пазаруването се увеличава все повече, съответно и нуждата от добри специалисти в областта.

За да се задоволи тази нужда, през последните години се създадоха няколко дигитални академии, които се опитват да бъдат алтернатива на традиционните висши учебни заведения.

Една от най-доказаните и успешни програми по дигитален маркетинг в България - DigitalPRO, за трета поредна година успя да привлече над 460 участници (начинаещи и действащи маркетинг специалисти), които ще получат практическо онлайн обучение от топ лектори, експерти в своите области.

След броени дни (на 11 септември) стартира цялостната програма по дигитален маркетинг с цели 18 курса и почти запълнен капацитет от 500 участници.

8 години подготовка

"DigitalPRO е резултат от 8 години ежедневен практически опит в сферата", споделя Стилиян Запорожанов, един от основателите и лектор в DigitalPRO. През 2013 г., заедно с брат си и бизнес партньор - Мирослав Запорожанов, стартират своя собствена дигитална агенция Zapomedia, а от 2015 г. започват да споделят безплатно знанието и резултатите си, които постигнат за техните клиенти.

"Тогава видяхме, че професионалното образование в IT сферата се развиваше бързо и преценихме, че следващата тенденция ще бъде дигиталният маркетинг. За това в края на 2015 г. стартирахме онлайн бизнес академия (Oba.bg), която впоследствие след множество курсисти, обратни връзки и нови лектори, през 2018 г. се превърна в DigitalPRO, взимайки лиценз от Националната агенция за професионално образование и обучение (НАПОО)".

Алтернатива на университетите

Според Запорожанов дигиталният маркетинг е най-бързо променящата се сфера в бизнес средата, а тя има нужда от кадри, които практикуват ежедневно и следят всички новости и тенденции.

"Никога не съм вярвал, че висшите училища ще могат да предложат качествено образование по темата, защото предлагат остаряла теория, а бизнесът търси точно обратното - кадри, които имат практически знания и могат да ги приложат максимално бързо в реална работна среда. Именно това е мисията на нашата програма - топ лектори практици да преподават своя занаят на хора, които ще могат да приложат знанията си сега, а не след 4 години."

Дигитално образование, носещо резултати

Последните години голяма част от дигиталните бизнес лидери също споделят мнение, че теорията във висшите учебни заведения не отговаря на техните специфични и динамично променящи се нужди. Те виждат това като риск, който застрашава техните резултати.

"Нашата програма не е единствена на българския пазар. Но нашите курсисти, които са преминали през други академии, споделят, че DigitalPRO няма аналог от гледна точка на практичност и дълбочина на съдържанието. Причината за това е, че едни от най-добрите маркетинг експерти в България повярваха в нашата мисия и вече 3-та година дават всичко от себе си за нашите курсисти". В подкрепа на тези думи Запорожанов споделя и някои от успешните истории на курсисти в DigitalPRO.

"Аз просто ще кажа, че през годината, в която записах DigitalPRO, нашият онлайн магазин удвои печалбите си," коментира Анастасия Карнаух, собственик на онлайн магазин.

"Благодарение на вас днес съм Pay-per-click мениджър в една от най-успешните дигитални агенции в България," казва Габриела Евтимова.

"Въпреки че все още съм на 23 г., вече имам собствен бизнес и развивам личен бранд, без дори ден, прекаран в университет," споделя Стефани Събчева, фитнес инфлуенсър със 70 000 последователи в социалните мрежи.

За финал Запорожанов обобщава, че DigitalPRO дава възможност на всеки да получи задълбочено практическо обучение в най-бързо развиващата се индустрия в България. Задължителен критерий за успех обаче е старанието и най-вече достатъчното време. Защото макар да има и успешни истории за преквалификация и създаване на онлайн бизнес, за експертиза в дигиталния маркетинг трябва време, упоритост и последователност.

Само допреди няколко години дигиталният маркетинг се възприемаше като нов и дори иновативен подход, чрез който компаниите да достигат до своите потребители.

Днес обаче е неизменна част от рекламната стратегия на почти всеки бранд, особено като имаме предвид вирусната пандемия, която предизвика непосредствен фалит на стотици бизнеси, които не успяха да адаптират процесите си навреме.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK