IKEA отвори във Варна втория си магазин в страната
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

IKEA отвори във Варна втория си магазин в страната

IKEA

IKEA отвори във Варна втория си магазин в страната

Той се намира в Delta Planet Mall и заменя досегашния център за поръчки на веригата в морския град

Мара Георгиева
3875 прочитания

IKEA

© IKEA


IKEA отвори във Варна втория си магазин в страната. Той се намира в Delta Planet Mall и ще замени досегашния център за поръчки на веригата в морския град.

Върху 8000 квадратни метра

Магазинът е разположен върху 8000 кв. метра, от които 5400 са търговска площ. Той е по-малък от стандартния формат обекти на шведската верига, но по-голям от досегашния център за поръчки на IKEA във Варна.

Търговският обект е разположен на три нива в мола, на които се намират зона за получаване на поръчките, мебелен салон, зала за аксесоари в комбинация със съвсем нов формат "IKEA on the go" бистро с прочутите шведски кюфтенца. Посетителите на магазина ще избират от над 3500 артикула, които ще са налични за взимане на място.

"Новият обект разчупва познатия досега формат - огромни магазини IKEA далеч от града. Новата концепция изисква изграждане на магазини в удобна и достъпна за хората локация, близо до мястото на живеене, пазаруване и почивка. Обектите на IKEA ще продължат да се доближават все повече до хората по целия свят - това е глобална стратегия на марката", заяви за "Капитал" Йоана Цонева, маркетинг мениджър на IKEA в България.

"С отварянето на магазина във Варна откриваме 120 нови работни места, което е с 6 пъти повече в сравнение с текущата ни дейност", заяви в интервю за "Капитал" Николаос Ифантидис, управител на IKEA за България. Той коментира, че българският пазар е важен за компанията, тъй като предлага много възможности за растеж.

"За девет години работа в страната посетителите ни надхвърлят 21 милиона. Пазарният дял на IKEA в България е стабилен с около 10% от общия пазар на обзавеждане на дома. Вярваме, че тези данни ще бъдат положително повлияни с отваряне на втория ни магазин в България", обобщава Николаос Ифантидис.

От 2011 година

Шведският мебелен гигант IKEA стъпи на българския пазар през 2011 г. чрез договор за франчайз с House Market. "Хаус маркет България" е член на гръцката група Fourlis, която държи правата на IKEA и за Гърция и Кипър. Досега в България групата имаше един магазин в столицата (от септември 2011 г.) и три центъра за поръчки - във Варна (юли 2015), Бургас (2016) и Пловдив (декември 2018), а от април 2015 предлага онлайн продажби в цялата страна.

През 2018 г. дружеството инвестира 300 хил. евро в обновяване на част от магазина в София. Пак през 2018 г. логистичното обслужване за клиентите на центровете за продажба, както и онлайн доставките на IKEA в страната бяха поети от българския клон на "Карго-партнер" (Cargo-partner), избран след тръжна процедура.

Според данните в класацията К100 на най-големите компании в страната приходите от продажби на IKEA в България за 2019 г. са 119.4 милиона лева, а печалбата преди облагане - 10.6 млн. лв.

IKEA отвори във Варна втория си магазин в страната. Той се намира в Delta Planet Mall и ще замени досегашния център за поръчки на веригата в морския град.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    olga_kokoshkina avatar :-|
    olga_kokoshkina

    Гръцката IKEA в България - годишен оборот 120 млн. лева, а печалба (преди облагане) 10 млн. лева!!! Гръцките хитреци, за разлика от "братушките" ни от Лукойл, ще платят от кумова срама поне някакъв символичен данък в българската хазна.

  • 2
    svetoslav_petrov avatar :-|
    svetoslav_petrov

    До коментар [#1] от "olga_kokoshkina":

    8% печалба от оборота е доста над средното за страната


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK