Германската компания на "Монбат" сертифицира батерия за морски транспорт
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Германската компания на "Монбат" сертифицира батерия за морски транспорт

"EASy Marine е надеждна и изключително мощна", каза управляващият директор на EAS Batteries Михаел Дойтмайер при представянето на батерията

Германската компания на "Монбат" сертифицира батерия за морски транспорт

Литиево-йонната система на EAS Batteries спестява до 30% от горивото на корабите

2317 прочитания

"EASy Marine е надеждна и изключително мощна", каза управляващият директор на EAS Batteries Михаел Дойтмайер при представянето на батерията

© EAS Batteries


Германската EAS Batteries, която преди три години беше придобита от групата "Монбат", е получила сертификат за новата си литиево-йонна батерийна система EASy Marine за морския транспорт. Това й отваря пътя към масово производство, съобщиха от "Монбат". Специалното на батерията е, че решава основни проблеми на морския транспорт и може да спести до 30% от дизеловото гориво на корабите.

Решения

EASy Marine е модулна система, което я прави гъвкава и позволява да се използва на почти всякакви плавателни съдове. Клетъчната химия е базирана на литиево-железен сулфат (LFP) и се смята за изключително сигурна, тъй като батерията не може да се запали, което е основен риск при литиево-йонните батерии. Другото й предимство е, че е много подходяща за хибридно приложение (комбинация от батерия и генератор), което позволява значителни икономии на дизелово гориво - до 30%, и съответно на въглеродни и вредни емисии. Системата може да се използва както хибридно, така и като изцяло електрически компонент, например при портални кранове или офшорни платформи, уточниха от компанията.

Разработката е направена в производствения център на EAS в Нордхаузен, а самата сертификация е извършена от базираната в Норвегия международна компания DNV GL. "EAS Batteries разработиха EASy Marine за рекордно кратко време и успешно я представиха на пазара", коментира главният оперативен директор на "Монбат" Петър Бозаджиев в официалното прессъобщение.

Компанията

Българската група купи базираните в Германия EAS и Gaia през юни 2017 г. и след това ги сля в EAS Batteries. Сделката беше част от стратегическото решение на "Монбат" да диверсифицира бизнеса си извън чисто оловните батерии.

Самите EAS и Gaia са създадени като развойни звена с малко производство и с фокус върху разработката на LFP батерии. Технологията се смята за изключително сигурна и затова има приложение в сектори като отбранителната и космическата индустрия, морския и обществения транспорт.

Германската EAS Batteries, която преди три години беше придобита от групата "Монбат", е получила сертификат за новата си литиево-йонна батерийна система EASy Marine за морския транспорт. Това й отваря пътя към масово производство, съобщиха от "Монбат". Специалното на батерията е, че решава основни проблеми на морския транспорт и може да спести до 30% от дизеловото гориво на корабите.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK