eMAG отвори първия си магазин в София
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

eMAG отвори първия си магазин в София

eMAG отвори първия си магазин в София

Онлайн търговецът откри обект в "Сердика мол", но обмисля и още в други градове

Константин Николов
6076 прочитания

© Сердика Център


С приходи 106 млн. лв. за 2019 г. компанията е най-големият онлайн търговец в България.

Онлайн търговецът eMAG отвори първия си физически обект в София в края на миналата седмица и планира да разширява дейността си в страната както онлайн, така и офлайн, съобщиха от компанията. Шоурумът, както го определят от компанията, се намира в "Сердика център" и през него потребителите могат да пазаруват, да поръчват онлайн на място, както и да получават доставените вече стоки, а също и да връщат закупени продукти.

Пробван модел

Така eMAG следва наложения вече в Румъния модел, където има 15 шоурума в най-различни градове - от Букурещ до Сибиу. През юни компанията отвори първия си такъв магазин и в Будапеща. В новия шоурум в София се предлагат основно електроника и техника, а има и специализиран отделен ъгъл на Apple, където се продават последните продукти на компанията, с обучени консултанти и оторизирани сервизни услуги, казват от eMAG.

"Чрез новия шоурум искаме да комбинираме онлайн модела с офлайн изживяване - мултиканалният подход в ритейла расте като тренд", заявиха от eMAG България пред "Капитал". Според компанията целта на обекта е била и да отговорят на желанието на българските потребители да видят продуктите, преди да ги закупят. "Все пак очакваме около две трети от доставените стоки в магазина да идват от онлайн пазаруване", добавят от търговеца.

От eMAG твърдят, че "Сердика център" е бил избран като локация, тъй като си партнират с управляващата мола компания в целия регион. "Търсихме място с около 500 кв.м и имахме няколко опции, включително и извън гъстонаселените зони на София. Но основната ни цел беше удобството на клиентите - да е близо до центъра и да има паркинг", уточняват от онлайн търговеца. Според тях моделът в Румъния показва, че шоурумът генерира трафик и за наемодателя, и за другите магазини в търговския център. Макар да не се споменава, вероятно значение има и че и в мола, и в търговеца най-големите акционери са с корени в Южна Африка.

Според eMAG интересът към шоурума вече е голям. "В първите три дни ни посетиха хиляди потребители, а преди отварянето хората се редяха в продължение на два часа", коментират от компанията. Все още не е ясно дали и кога търговецът ще отвори и други физически обекти в България, но от eMAG не изключват подобна възможност.

Може и в други градове

"Обмисляме различни сценарии, в това число и още шоурумове в София и другите големи градове в началото на 2021 г. Искаме да изнесем инициативата, която вече беше тествана в Румъния, и да подкрепим и българската икономика чрез отварянето на работни места, разширяване на пазара и подкрепата на различни търговски локации", коментират още от "eMAG България". Но уточняват, че онлайн бизнес моделът им ще остане приоритет.

еMAG навлезе на българския пазар през 2012 г., малко след като в основаната в Букурещ компания навлезе южноафриканският онлайн гигант Naspers с дял 70%. В продължение на години дейността тук преминаваше през румънското дружество Dante International. По-късно беше създадено и българското "Емаг интернешънъл", в което е българският екип от почти 200 души в момента. Миналата година беше и първата, в която бяха отчетени приходите от дейността в страната - 106 млн. лв., което прави компанията лидер на онлайн пазара тук.

В Унгария търговецът планира да отвори още три шоурума през тази година, а приходите й да нараснат до 300 млн. евро през 2020 г. и да надхвърлят 1 млрд. евро до пет години. През 2019 г. eMAG Hungary се сля с друг голям играч на местния пазар - Extreme Digital (който присъства и в България).

С приходи 106 млн. лв. за 2019 г. компанията е най-големият онлайн търговец в България.

Онлайн търговецът eMAG отвори първия си физически обект в София в края на миналата седмица и планира да разширява дейността си в страната както онлайн, така и офлайн, съобщиха от компанията. Шоурумът, както го определят от компанията, се намира в "Сердика център" и през него потребителите могат да пазаруват, да поръчват онлайн на място, както и да получават доставените вече стоки, а също и да връщат закупени продукти.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK