За какво служи европейската интернет звезда Prosus

Инвеститорите се съмняват в смисъла на четвъртата най-голяма публична компания на Стария континент

Малко са компаниите, които имат проблеми, защото са твърде успешни. Една от тях е южноафриканската медийна група Naspers, основана през 1915 г. В опит да диверсифицира бизнеса си в дългосрочен план далеч от вестниците през 2001 г. тя плати 32 млн. долара за голям дял в незначителен китайски стартъп. Въпросният стартъп - Tencent, оттогава се превърна в лидер в гейминг и комуникационната индустрия и сега струва над 670 млрд. долара. Справянето с този голям успех обаче се оказва особено управленско главоболие.

Това, което неочаквано изстреля нагоре тази южноафриканска инвестиция в Китай, е европейски интернет гигант. Преди година Naspers листна на борсата в Амстердам Prosus, движещата сила за онлайн "залозите" им. Благодарение на това, че притежава 31% от Tencent, които струват към 208 млрд. долара, както и други инвестиции, направени оттогава, Prosus е четвъртото най-високо оценявано борсово дружество в ЕС. Тя е също компанията в Европа, която най-много се доближава до глобалните технологични звезди, които доминират световните финансови пазари. Шефът ѝ Боб ван Дайк осъзнава, че моделът на компанията може би е необичаен в технологичния свят. Но твърди, че той все пак може да бъде стойностен.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар