Продажбите на "Т-Маркет" са нараснали с над 23% към края на юни
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Продажбите на "Т-Маркет" са нараснали с над 23% към края на юни

Продажбите в съществуващите обекти са нараснали с 6.7%, главно заради инфлацията

Продажбите на "Т-Маркет" са нараснали с над 23% към края на юни

Увеличението е резултат от разширение на веригата, която вече има и онлайн доставки в София и Пловдив

2459 прочитания

Продажбите в съществуващите обекти са нараснали с 6.7%, главно заради инфлацията

© Георги Кожухаров


Магазините "Т-Маркет" са увеличили продажбите си с 23.4% през първата половина на годината в сравнение със същия период на миналата. Така към края на юни приходите достигат 88.2 млн. евро (172.5 млн. лв.), показва отчетът на Maxima Grupe, която е собственик на веригата през местното дружество "Максима България". Това е най-големият ръст, отчетен в рамките на групата, която има магазини също в Литва, Латвия, Естония и Полша.

Резултати

Основната причина за по-високите приходи в България е разширението на мрежата от обекти. В момента "Т-Маркет" има общо 85 физически магазина (82 към края на 2019 г.) в страната, а освен това вече работи и интернет магазин за София и Пловдив. Компанията започна да прави онлайн доставки точно в разгара на епидемията - през април, макар че работи по идеята отпреди извънредното положение.

Без да се смятат новите обекти, продажбите на "Т-Маркет" също растат, макар и по-малко - с 6.7%. От групата уточняват, че както и в Полша, по-високите приходи от съществуващи магазини се дължат главно на инфлацията, а не толкова на ръст в обемите.

Печалбата преди лихви, данъци и обезценки (EBITDA) на бизнеса в България нараства тройно, като достига 4.9 млн. евро. Нетният резултат остава отрицателен, но загубата намалява до 1.4 млн. евро от 1.9 млн. евро за същия период на миналата година.

Групата

Продажбите на цялата група са нараснали с 6.3% през първата половина на 2020 г. до малко над 2 млрд. евро. Приходите от съществуващи магазини са се увеличили с 1.2%, като Maxima отчита силно първо тримесечие с ръст 5.2% и спад през второто тримесечие с 3.4% заради ограничителните мерки в много държави покрай коронавируса. В прибалтийските държави увеличението на приходите е 3.9%, но съществуващите обекти отбелязват спад с 1.5% за полугодието.

Пандемията обаче е ускорила преминаването на потребителите към електронна търговия, става ясно от отчета на групата. В резултат на това приходите през този канал в прибалтийските държави са се удвоили през първите шест месеца на 2020 г. спрямо същия период на миналата година, като са достигнали 14.5 млн. евро.

Независимо от негативното влияние на COVID-19, консолидираната EBITDA на групата се е увеличила до 163 млн. евро, а маржът на печалбата се е покачил от 7.4% на 8%. Това се дължи главно на силните резултати през първото тримесечие и на мерки за ограничаване на разходите в Литва и Полша, посочват от Maxima.

Магазините "Т-Маркет" са увеличили продажбите си с 23.4% през първата половина на годината в сравнение със същия период на миналата. Така към края на юни приходите достигат 88.2 млн. евро (172.5 млн. лв.), показва отчетът на Maxima Grupe, която е собственик на веригата през местното дружество "Максима България". Това е най-големият ръст, отчетен в рамките на групата, която има магазини също в Литва, Латвия, Естония и Полша.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK