Електромобилният бранш в САЩ настоява за субсидии
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Електромобилният бранш в САЩ настоява за субсидии

Reuters

Електромобилният бранш в САЩ настоява за субсидии

Лидери в сектора смятат, че ако това не се случи, те ще бъдат задминати от китайските си конкуренти

8637 прочитания

Reuters

© Aly Song


Лидерите на електромобилната индустрия в САЩ настояват правителството да субсидира сектора, иначе той ще изостане спрямо китайските си конкуренти, което според тях е заплаха за националната сигурност, съобщава Financial Times.

От Securing America's Future Energy (SAFE), организацията, която отправи посланието към американското правителство, алармират, че Китай е на прага скоро да развие още по-добре веригата си на производство на електромобили - от добиване на на сурови материали, през изработка на батерии до производство на автомобила. Според SAFE ако правителството на САЩ не вземе мерки, до 5 години напредъкът на Китай ще заплаши сериозно цялата американска автоиндустрия и работата на милиони американци.

Kитай засилва ролята си в сектора

Китай играе все по-голямо роля на пазара на електромобилите - САЩ изостават в добива на суровини като литий, графит и други полезни изкопаеми, и до производство на литиеви батерии, и до това на завършени електромобили. Според консултантската компания McKinsey в Китай продажбите на електромобили нарастват - за последните 12 месеца са били доставени 1.2 млн. броя, докато в САЩ - 320 хил.

Саймън Муурс от Benchmark Mineral Intelligence обяснява, че през 2019 г. Китай е осигурил 72% от световното производство на литиеви батерии, докато САЩ едва 9%. В допълнение САЩ изграждат нови производствени мощности за батерии веднъж на 4 месеца, докато в Китай това се случва всяка седмица.

Всичко това превръща Китай в изключително важен играч в сектора, който може да задава посоката му на развитие. Козът в ръката на САЩ е най-голямата компания в бранша - Tesla, но дори и тя има проблеми с изпълнение на целите си, най-вече заради трудното осигуряване на достатъчно суровини.

Какви са исканията на SAFE

SAFE, в чието ръководство влизат изпълнителните директори на много големи компании, призовават американското правителство да увеличи федералните стимули за закупуване на електромобил, да установи връзки за доставки на суровини, които да не включват Китай, както и да позволи на американските дружества да се координират в опит да преборят конкуренцията от изток.

Исканията на SAFE идват месец преди изборите за президент в САЩ. Един от двамата основни кандидати - Джо Байдън, обяви преди време, че електромобилната индустрия му е важна и планира до 2030 г. в страната да бъдат отворени нови 1 млн. станции за зареждане на електромобили. Другият основен кандидат пък, настоящият президент Доналд Тръмп, е скептичен спрямо бранша и когато в сряда щатът Калифорния обяви, че от 2035 г. ще забрани продажбата на автомобили, задвижващи се от изкопаеми горива, той означи това като "притеснително".

Лидерите на електромобилната индустрия в САЩ настояват правителството да субсидира сектора, иначе той ще изостане спрямо китайските си конкуренти, което според тях е заплаха за националната сигурност, съобщава Financial Times.

От Securing America's Future Energy (SAFE), организацията, която отправи посланието към американското правителство, алармират, че Китай е на прага скоро да развие още по-добре веригата си на производство на електромобили - от добиване на на сурови материали, през изработка на батерии до производство на автомобила. Според SAFE ако правителството на САЩ не вземе мерки, до 5 години напредъкът на Китай ще заплаши сериозно цялата американска автоиндустрия и работата на милиони американци.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK