Продажбите на коли със спад от 24% за деветте месеца на годината

Продажбите на коли със спад от 24% за деветте месеца на годината

Сривът е по-голям при новите автомобили - 38%, най-продавани от тях са Renault, втората употреба е главно от Германия

Константин Николов
4367 прочитания

© Юлия Лазарова


Пазарът на леки автомобили в България е отбелязал спад от 24% за първите девет месеца на 2020 г. Сривът е още по-голям при новите коли, а при камионите има известно съживяване след удара през март, април и май по време на извънредното положение.

Леките коли

Общите продажби на леки и лекотоварни автомобили (категория M1 и N1) за периода януари - септември са достигнали 157 хиляди спрямо 206 хиляди година по-рано, показват данните за новорегистрираните МПС на "Пътна полиция". Две трети от тях са над 10-годишна възраст. Най-ударен съвсем обяснимо е пазарът на нови коли, който е отчел понижение от почти 38%: от близо 33 000 до 20 500 леки и лекотоварни автомобили. При употребяваните возила спадът е по-малък - 21% до 136 хиляди.

Камионите

Пазарът на тежкотоварни камиони (категория N3) продължава да буксува, но поне забавя срива си. Сегментът често е следен внимателно, защото е индикатор за икономическата активност. За първите девет месеца на годината продадените камиони са 4589, с 18% по-малко от същия период на 2019 г. Това е далеч от рязкото понижение през пролетта, когато в някои месеци продажбите бяха надолу с над 50%. Продажбите на нови машини остават засегнати, като при тях спадът е 44%. За сметка на това изненадващо има повишение при употребяваните камиони - от 3043 на 3170.

Общо новорегистрираните МПС (леки, лекотоварни, товарни и автобуси) през деветте месеца са 177 615 спрямо 230 460 през 2019 г. Българският автопарк е общо 3.78 млн. МПС спрямо 3.75 млн. в началото на годината. Най-много са дизеловите машини - 1.77 млн. спрямо 1.45 млн. бензинови. Електромобилите (леките коли) са близо 1700, а хибридите са около 10 000.

Кои марки

Лидер на пазара на нови леки и лекотоварни автомобили е Renault с 2393 продажби. След него е дългогодишният водач - Dacia, следван от Skoda, Toyota, Volkswagen, Nissan, Peugeot, KIA, BMW (виж карето) и Mercedes. При употребяваните най-много са новите регистрации през годината на модели на Volkswagen, Mercedes и BMW.
BMW отчита спад от 22%

Германският производител BMW e продал 667 автомобила през първите девет месеца на годината, с 22% по-малко от миналата година. Компанията е една от малкото вносители, които периодично официално обявяват продажбите си в България. При другата марка от групата - MINI, спадът е 17% до 64 автомобила.

Най-търсените модели в България са от X-серия, като лидер е X7 с 81 продажби, следвана от X5 и X6. Намалява делът на продажбите на автомобили с дизелови двигатели за сметка на бензиновите и хибридите.

Пазарът на леки автомобили в България е отбелязал спад от 24% за първите девет месеца на 2020 г. Сривът е още по-голям при новите коли, а при камионите има известно съживяване след удара през март, април и май по време на извънредното положение.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща



Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал