От домакинското фолио до колите на бъдещето
Шуменският лидер "Алкомет" започна нова инвестиция, която ще му позволи да прави части за електромобили
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
"Мога да се обзаложа, че шаситата на BMW ще се правят в Шумен." Когато миналата пролет премиерът Бойко Борисов каза това в Стара Загора, ден след като преряза лентата на новата 2500-тонна преса в шуменския завод за алуминиеви изделия "Алкомет", изказването му звучеше по-скоро като пиар акция, която да рекламира успеха на правителството в осигуряването на добра среда за бизнес.
Година по-късно обаче Шумен наистина е на път да застане на картата на производителите на автомобилни компоненти в страната благодарение на поредната инвестиция на "Алкомет". Макар че засега клиентът не се съобщава, от компанията вече обявиха, че ще правят части за електромобили за германски автомобилен гигант, като масовото производство ще започне през 2022 г. Междувременно дружеството получи и сертификат по стандарта IATF 16949:2016, с който може да доставя на най-големите производители в автоиндустрията.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
1 коментар
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.