DigitalK: Защо е важна инициативността не само по време на пандемия
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

DigitalK: Защо е важна инициативността не само по време на пандемия

Конференцията се излъчваше виртуално през платформата MP-STUDIO.EVENTS

DigitalK: Защо е важна инициативността не само по време на пандемия

Вторият ден на технологичната конференция се проведе изцяло онлайн

2610 прочитания

Конференцията се излъчваше виртуално през платформата MP-STUDIO.EVENTS


Финансовите технологии, брандовете по време на пандемията и социалното предприемачество бяха сред основните теми във втория ден на десетото издание на конференцията DigitalK, организирана от "Капитал" и фонда LAUNCHub Ventures. Той се проведе изцяло онлайн през интерактивната платформа на компанията MP-Studio, след като първият беше в хибридна форма в Sofia Event Center. Паралелно вървеше и програмата за финтех иновации на Visa и фонда Eleven.

Първата дискусия за деня бе между Питър Барон, изпълнителен директор на TBIF Financial Services, част от банката TBI, и Филип Генов, основател на компанията за дигитална трансформация F27. Двамата говориха за разликата между традиционните банки и финтех компаниите, какъв е подходът на двете страни и дали има трети начин, който да съчетава най-доброто от двата свята с цел да спечели потребителите. "Разбираме, че все по-голяма част от интеракциите ни са дигитални. Но същевременно на пазари като американския физическото присъствие все още е много важно", каза Барон.

"Когато всичко това започна през март, бяхме бомбардирани от заявки да направим прогноза какво ще стане с инвестиционния пазар. За нас беше очевидно, че истинската паника идваше от незнанието какво ще се случи след това, от една страна, и уникалността на събитието, от друга", каза Уоутер Торфс, директор изследвания в Европейския инвестиционен фонд (EIF), в коментар на тема нагласите на европейския рисков капитал.

"Брандовете не са мъртви. Не мисля, че ще видим отлив от традиционните брандове, но те трябва да се държат силно в тази ситуация", коментира Иън Макдоналд, дигитален директор в CNN International Commercial. Освен него в дискусията на тема промяната за брандовете в постпандемична обстановка се включиха и Георги Гавазов, основател на The Other Half, и Михнеа Георгиу, глобален креативен директор в Publicis.

"Не ни е нужно да преоткриваме колелото. Това, което е нужно на брандовете днес, е да реагират по-бързо и да са релевантни, каза Георгиу. В момента е много лесно да произвеждаш съдържание където и да се намираш по света."

След обедната почивка програмата бе възобновена с два интересни разговора. Първият беше между Иван Димов, основател на Single Step Foundation, и Васил Терзиев, партньор в Eleven Ventures. Двамата говориха за социалното предприемачество и защо инициативността е толкова важна не само в извънредна ситуация като настоящата.

Следващата дискусия бе между Ираван Хира, управляващ директор на Hewllet Packard Enterprise operated by Selectium, и Людмила Малчева от Right Image. Двамата говориха на тема тайните на лидерството в момент на криза. "Най-важният актив, който имаме като лидери, е, че вършим работа с приятели около нас. Това остава нашият най-голям плюс", коментира Хира.

Макс Гурвиц, основател на Vitosha Ventures, коментира как последните десет години промениха предприемаческата среда в България и какво е нужно, за да може следващите десет да са по-успешни. Той направи паралел с екосистемата в САЩ и как, макар България да не може да репликира всички условия от там, местната среда има широки възможности за развитие. "Това, от което имаме най-много нужда, е разнообразие в сферата на идеите. България трябва да привлича най-добрите мозъци, за да може да ражда силни компании", каза Гурвиц.

Финансовите технологии, брандовете по време на пандемията и социалното предприемачество бяха сред основните теми във втория ден на десетото издание на конференцията DigitalK, организирана от "Капитал" и фонда LAUNCHub Ventures. Той се проведе изцяло онлайн през интерактивната платформа на компанията MP-Studio, след като първият беше в хибридна форма в Sofia Event Center. Паралелно вървеше и програмата за финтех иновации на Visa и фонда Eleven.

Първата дискусия за деня бе между Питър Барон, изпълнителен директор на TBIF Financial Services, част от банката TBI, и Филип Генов, основател на компанията за дигитална трансформация F27. Двамата говориха за разликата между традиционните банки и финтех компаниите, какъв е подходът на двете страни и дали има трети начин, който да съчетава най-доброто от двата свята с цел да спечели потребителите. "Разбираме, че все по-голяма част от интеракциите ни са дигитални. Но същевременно на пазари като американския физическото присъствие все още е много важно", каза Барон.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK