Първи месечен ръст на продажбите на автомобили в ЕС за годината
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Първи месечен ръст на продажбите на автомобили в ЕС за годината

Reuters

Първи месечен ръст на продажбите на автомобили в ЕС за годината

В България през септември сделките са намалели с 27.1%

2759 прочитания

Reuters

© Reuters


Продажбите на нови леки автомобили в ЕС отбелязаха първи ръст след осем поредни месеца на спад в резултат на пандемията от коронавируса. България обаче отчита рекордно за съюза понижение през миналия месец. Това показват данните на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа. През септември пласираните коли в страните от съюза са 933 971, което е с 3.1% повече, отколкото през същия месец на 2019 г.

Миналия месец ръст е отчетен в 16 страни от ЕС, като най-голям е скокът в Румъния (почти 80%), Ирландия (69.9%) и Словакия (31%). От големите пазари в Европа нарастване на продажбите има в Италия (9.5%) и Германия (8.4%), докато в Испания и Франция спадат - съответно с 13.5% и 3%. България отчита рекорден за ЕС спад на продажбите от 27.1%, като са купени едва 1823 леки автомобила.

Почти една трета по-малко за 9-те месеца

За деветте месеца обаче продажбите в ЕС са намалели с близо 29% в сравнение със същия период на предходната година. Така за януари - септември са пласирани 7.06 млн. броя. Причината е пандемията от коронавирус, която доведе до най-тежката икономическа криза в ЕС от четвъртък век, драстично намаляване на пътуванията и свиване на разходите както на домакинствата, така и на компаниите.

Очаквано нито една страна не е отчела покачване за деветте месеца, като най-голямо е понижението в Хърватия (45%), Португалия (39.3%), Испания (38.3%) и България (36.7%). В страната са купени 17 029 нови коли при 26 894 година по-рано.

За цялата година браншовата асоциация очаква исторически спад от 25% на продажбите на нови коли. Преди пандемията през януари организацията, която обединява 16 автомобилостроителни компании в Европа, предвиждаше спад само с 2% след шест поредни години на растеж.

Като цяла пазарът на леки автомобили в България е отбелязал спад от 24% за първите девет месеца на 2020 г. Както стана ясно, сривът е още по-голям при новите коли, а при камионите има известно съживяване след удара през март, април и май по време на извънредното положение.

Продажбите на нови леки автомобили в ЕС отбелязаха първи ръст след осем поредни месеца на спад в резултат на пандемията от коронавируса. България обаче отчита рекордно за съюза понижение през миналия месец. Това показват данните на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа. През септември пласираните коли в страните от съюза са 933 971, което е с 3.1% повече, отколкото през същия месец на 2019 г.

Миналия месец ръст е отчетен в 16 страни от ЕС, като най-голям е скокът в Румъния (почти 80%), Ирландия (69.9%) и Словакия (31%). От големите пазари в Европа нарастване на продажбите има в Италия (9.5%) и Германия (8.4%), докато в Испания и Франция спадат - съответно с 13.5% и 3%. България отчита рекорден за ЕС спад на продажбите от 27.1%, като са купени едва 1823 леки автомобила.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK