Alibaba купува веригата хипермаркети Sun Art за 3.6 млрд. долара
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Alibaba купува веригата хипермаркети Sun Art за 3.6 млрд. долара

Sun Art управлява 481 хипермаркета и три супермаркета от среден размер в Китай

Alibaba купува веригата хипермаркети Sun Art за 3.6 млрд. долара

Китайският хегемон в онлайн търговията разширява присъствието си на пазара на дребно

1924 прочитания

Sun Art управлява 481 хипермаркета и три супермаркета от среден размер в Китай

© Reuters


Alibaba Group обяви, че ще инвестира 3.6 млрд. за придобиване на контролния пакет акции от оператора на хипермаркети Sun Art Retail Group. Така китайският онлайн гигант увеличава присъствието си на пазара на дребно. По този начин се надява допълнително да използва силните си позиции в електронната търговия, за да подкрепи 481 хипермаркета на Sun Art и три супермаркета от среден размер в Китай.

Решението на основаната от Джак Ма компания идва, когато Alibaba непрекъснато разширява присъствието си в офлайн сектора на дребно в Китай, тъй като растежът на традиционната електронна търговия се забавя, съобщава Reuters.

Alibaba, която вече притежава 21% от Sun Art чрез свое поделение, ще увеличи дела си до около 72% чрез придобиване на акции в A-RT Retail Holdings, който притежава 51% от Sun Art.

"Тъй като пандемията от коронавирус ускорява цифровизацията в живота на потребителите и корпоративните дейности, ангажиментът ни към Sun Art служи за укрепване на нашата нова визия за търговията на дребно и обслужване на повече потребители с напълно интегрирано преживяване", казва председателят и главен изпълнителен директор на Alibaba Даниел Джанг в изявление.

Акциите на Sun Art скочиха с повече от 27% до обяд в понеделник, след като Alibaba обяви новината.

Alibaba работи и с други вериги супермаркети като Freshippo, като участва в онлайн доставките. Според последния финансов отчет на Alibaba компанията оперира с 214 търговски обекта на Freshippo.

Конкурентите на Alibaba за електронна търговия в Китай също са предприели подобни партньорства в търговията на дребно. Онлайн търговецът JD.Com управлява магазините за хранителни стоки 7Fresh. Pinduoduo, бързо разрастващият се сайт за електронна търговия, известен с бюджетни сделки при покупки на едро, купи дял в търговеца на дребно с домашни уреди Gome Retail Holdings през август за 200 млн. долара.

Alibaba Group обяви, че ще инвестира 3.6 млрд. за придобиване на контролния пакет акции от оператора на хипермаркети Sun Art Retail Group. Така китайският онлайн гигант увеличава присъствието си на пазара на дребно. По този начин се надява допълнително да използва силните си позиции в електронната търговия, за да подкрепи 481 хипермаркета на Sun Art и три супермаркета от среден размер в Китай.

Решението на основаната от Джак Ма компания идва, когато Alibaba непрекъснато разширява присъствието си в офлайн сектора на дребно в Китай, тъй като растежът на традиционната електронна търговия се забавя, съобщава Reuters.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK