Ръстът на абонатите на Netflix очаквано се забави

Печалбата на акция за третото тримесечие е под очакванията, но приходите нарастват

Представянето на компанията отново повдига въпроса до колко може да поддържа растежа си, след като мерките за карантина през лятото бяха разхлабени, а конкуренцията нараства.
Представянето на компанията отново повдига въпроса до колко може да поддържа растежа си, след като мерките за карантина през лятото бяха разхлабени, а конкуренцията нараства.    ©  Reuters
Представянето на компанията отново повдига въпроса до колко може да поддържа растежа си, след като мерките за карантина през лятото бяха разхлабени, а конкуренцията нараства.
Представянето на компанията отново повдига въпроса до колко може да поддържа растежа си, след като мерките за карантина през лятото бяха разхлабени, а конкуренцията нараства.    ©  Reuters

Бумът по време на пандемията на бизнеса на компанията за стрийминг на видео Netflix изглежда е към края си. За това загатват резултатите за третото тримесечие, които бяха обявени след края на борсовата търговия на Уолстрийт във вторник. Ръстът на броя на абонатите е намалял, а печалбата на акция е под очакванията на инвеститорите, пише CNBC. Представянето на компанията отново повдига въпроса до колко може да поддържа растежа си, след като мерките за карантина през лятото бяха разхлабени, а конкуренцията нараства. Разминаването на резултатите с очакванията доведе до спад на акциите й с над 6% в след борсовата търговия.

Разминаване с 1.1 млн. абонати

От юли до септември най-голямата платена услуга за стрийминг в света е добавила 2.2 млн. нови абонати, докато прогнозите на анализаторите бяха за 3.32 млн. Забавянето идва след две тримесечия на бум, когато ръстът беше много по-голям от очакванията. На практика за половин година компанията добави почти 26 млн. нови абонати - почти колкото за цялата минала година.

В писмо до акционерите от компанията заявиха, че забавеният ръст на абонатите до голяма степен е очакван. Ръководството отдава забавения растеж на "рекордни резултати от първото полугодие". Акциите се считаха за добра покупка в началото на пандемията, тъй като карантината накара потребителите да търсят начини да запълнят времето си. До вторник те бяха поскъпнали с над 60%, което дава пазарна оценка на компанията от 231.7 млрд. долара.

Вицепрезидентът на Netflix за връзки с инвеститорите Спенсър Уанг предупреди инвеститорите да не отдават твърде много тежест на броя на абонатите.

"Просто наистина не се фокусираме прекомерно върху който и да е 90-дневен период", каза Уанг по време на записано интервю при представянето на резултатите. "И само за да ви дам пример, ако тримесечието беше с 48 часа по-дълго, щяхме да сме малко над прогнозата ни."

За четвъртото тримесечие Netflix прогнозира 6 млн. платени нови абонати, все още доста под 8.8 млн., които добави през четвъртото тримесечие на 2019 г.

"Пандемията и нейното въздействие продължават да правят прогнозите много несигурни, но тъй като светът се надява да се възстанови през 2021 г., бихме очаквали, че растежът ни ще се върне до нива, подобни на това преди COVID", пишат мениджърите в писмото си до акционерите .

Това е първият тримесечен отчет, след като дългогодишният главен директор по съдържанието Тед Сарандос беше повишен в съизпълнителен директор заедно с дългогодишния изпълнителен директор Рийд Хейстингс.

Печалбата на акция е била 1.74 долара при прогноза за 2.14 долара, според консенсусната оценка на Refinitiv. Приходите са надминали очакванията за 6.38 млрд. долара и са достигнали 6.44 млрд. през третото тримесечие.