Войчех Забински ще оглави "Карлсберг България" от 1 януари 2021 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Войчех Забински ще оглави "Карлсберг България" от 1 януари 2021 г.

Войчех Забински

Войчех Забински ще оглави "Карлсберг България" от 1 януари 2021 г.

Досегашният изпълнителен директор Денис Шерстенников ще ръководи пивоварните "Балтика" в Русия

Мара Георгиева
2216 прочитания

Войчех Забински

© Carlsberg Group


От 1 януари 2021 г. "Карлсберг България" ще има нов изпълнителен директор - Войчех Забински, който в момента е вицепрезидент маркетинг в "Carlsberg Полша". Той ще поеме управлението на компанията и ще отговаря за нейните бизнес резултати и бъдещо развитие.

Войчех Забински е част от Carlsberg Group от 2004 г., когато започва като бранд мениджър и бързо напредва в маркетинг структурата на компанията. През 2009 г. напуска Carlsberg, за да стане маркетинг директор в Eurocash. Завръща се в "Carlsberg Полша" през септември 2010 г. като директор за EURO 2012. През септември 2015 г. е назначен за вицепрезидент по маркетинг в "Carlsberg Полша".

Досегашният изпълнителен директор на "Карлсберг България" - Денис Шерстенников, който е на този пост от 2017 г., ще заеме нова позиция в Carlsberg Group. Той ще ръководи пивоварните "Балтика" в Русия. Шерстенников е част от Carlsberg от 1999 г. и е заемал висши ръководни длъжности, сред които вицепрезидент маркетинг за пивоварните "Балтика", вицепрезидент маркетинг за Източна Европа, изпълнителен директор на Carlsberg в Беларус. Преди да се присъедини към групата, е работил в Pepsi и DDB Group.

Продуктовото портфолио на "Карлсберг България" включва националните "Шуменско" и "Пиринско", международните марки Carlsberg и Tuborg, Zatecky Hus, френската Kronenbourg Blanc, чешката Budweiser Budvar, немската пшеничена бира Erdinger, испанския лагер San Migel Fresca, американската Brooklyn Lager. "Карлсберг България" предлага и сайдера Somersby - лидер в своя сегмент, в четири разновидности - ябълка, круша, боровинка, манго и лайм. От 2020 г., компанията включи в асортимента си и безалкохолна бира - "Пиринско безалкохолно пиво" и "Карлсберг 0.0%".

По данни на класацията "Капитал Топ 100" на най-големите компании в страната за 2019 г. "Карлсберг България" отчита над 20% ръст на приходите, които достигат 198.639 млн. лв., и 25.692 млн. лв. печалба.

По предварителни оценки на Съюза на пивоварите продадените в страната количества бира през 2019 са около 5.1-5.2 млн. хектолитра срещу 5.56 млн. хектолитра за 2018 г., когато беше отчетен 1.6% ръст. По време на извънредното положение заради коронавируса обаче производителите на пиво съобщиха, че отчитат 20% директни загуби заради затворените хотели, ресторанти и кафенета. Към това трябва да се прибавят и ограничените продажби в търговската мрежа, както и необичайно студеното начало на пролетта, което обяснява очаквания спад на продажбите за 2020.

От 1 януари 2021 г. "Карлсберг България" ще има нов изпълнителен директор - Войчех Забински, който в момента е вицепрезидент маркетинг в "Carlsberg Полша". Той ще поеме управлението на компанията и ще отговаря за нейните бизнес резултати и бъдещо развитие.

Войчех Забински е част от Carlsberg Group от 2004 г., когато започва като бранд мениджър и бързо напредва в маркетинг структурата на компанията. През 2009 г. напуска Carlsberg, за да стане маркетинг директор в Eurocash. Завръща се в "Carlsberg Полша" през септември 2010 г. като директор за EURO 2012. През септември 2015 г. е назначен за вицепрезидент по маркетинг в "Carlsberg Полша".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK