Албена Георгиева: Приоритетите на BILLA остават висока хигиена, качество и свежест
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Албена Георгиева: Приоритетите на BILLA остават висока хигиена, качество и свежест

Албена Георгиева: Приоритетите на BILLA остават висока хигиена, качество и свежест

Интересът към новата BILLA Card е голям, а тя дава много повече предимства, казва главният оперативен директор на компанията

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.
1775 прочитания

Г-жо Георгиева, тази година "BILLA България" отбелязва своя 20-ти юбилей у нас. С какво е по-различна тази годишнина?

През тези 20 години BILLA срещна много предизвикателства. Извънредното положение, пред което бяхме изправени само преди няколко месеца, със сигурност се нарежда сред най-сериозните от тях. Накара ни да действаме бързо, за да се адаптираме към новата обстановка, да сме гъвкави, но, заедно с това - и много търпеливи. Това, което ни струваше преодоляването на трудностите, беше много допълнителна мисъл за хората и допълнителна инвестиция в работна сила.

За мен най-трудно беше не това да поддържаме рафтовете пълни, а по-скоро преборването на чисто човешките си страхове. Същевременно се постарахме да запазим високо ниво на обслужване, за да могат клиентите ни да бъдат спокойни, а служителите - максимално защитени.

В най-голяма степен този период беше различен за онези, които работеха на терен във всички магазини в страната, в пряк контакт с посетителите. Техните задължения значително нараснаха - много по-честа регулярна дезинфекция, изпълняване на обичайните отговорности, но спазвайки необходимата дистанция, застъпване на смени и промени в графика на работа. Служителите ни бяха достатъчно отзивчиви, за да се отзовават и да съдействат на всички потребители - в отговор на техните въпроси и притеснения. Бих искала да благодаря на всички тях за усърдната работа и непоколебимостта, въпреки трудните моменти.

Разкажете повече за новата BILLA Card - с какво е по-различна?

- Въведохме BILLA Card през 2009 г. Още от самото начало тя е насочена към всички потребители. Тази година, лансирайки обновената BILLA Card, даваме възможност на клиентите да преиздадат своята карта и в дигитален формат и да се възползват от персонализирани оферти.

Тя предоставя още 10% еднократна отстъпка за рожден ден, в периода 2 седмици преди и 3 седмици след техния празник. Досегашните предложения - отстъпки на любими марки и продуктови категории, всеки петък и събота, се запазват. BILLA предлага и над 1000 продукта с трайно ниска цена, отбелязани със зелен етикет на регала в магазина, извън специалните промоции. Освен това картата дава възможност за допълнителна отстъпка при пазаруване от външни партньори като бензиностанции Shell и магазини "Комсед".

Очаквате ли повишен интерес?

- Да, вече отчитаме повишен интерес. Само месец след представянето на обновената BILLA Card вече има над 150 000 нови картодържатели, а над половината от тях са регистрирали своите карти през мобилното приложение. Този темп се засилва в последните седмици.

Старите пластики все още са активни, макар че предоставят само ограничени предимства. Тъй като те ще са валидни само до 10.03.2021 г., се стараем да стимулираме клиентите да регистрират своите нови карти възможно най-скоро, за да се възползват максимално от възможностите, които обновената програма за лоялност предлага.

Каква е връзката на BILLA с нейните клиенти - как успявате да отговорите на търсенето и на вкусовете на потребителите? Как се проследява качеството на продуктите и как осъществявате и поддържате връзка с българските производители?

- Проследяваме тенденциите в потребителското поведение чрез проучвания, реализирани съвместно с партньорите ни от REWE Group. Стараем се да предлагаме на рафтовете си всичко, което клиентите биха искали да видят, в съчетание с поддържането на високи нива на хигиена, качество и свежест.

Установихме, че в периода след кризата това са трите основни приоритета за хората, посещаващи търговските вериги. Тъй като напълно съвпадат със силните страни на BILLA, те са все по-силно застъпени в политиката на компанията. Най-скорошната активност, която инициирахме в тази посока, е под надслов "Прясно и безопасно - с грижа за всички нас". Тя обхваща секторите за пазаруване "Плодове и зеленчуци", "BILLA пекарна", "Витрина деликатеси", "Топла витрина".

От стъпването си на българския пазар не спираме да подкрепяме и родните производители. Към момента над 460 местни доставчици регулярно осигуряват стока на супермаркетите ни, а над 90% от асортимента на веригата е доставен от родни фирми и включва богато разнообразие от качествени стоки. Преговорите за нови партньорства са важна цел, за постигането на която BILLA работи и по време на пандемията. Такива са и към настоящия момент.

Как се промени пазарът през тези 20 години и измени ли се вкусът на клиентите? Станаха ли по-взискателни и как BILLA отговаря на тези предизвикателства? Кои продукти са най-търсени в момента и на какво набляга потребителят - качество, достъпност, вкус?

- В последните 20 години се промениха не само вкусовете, но и пазарът. Засилената информираност за произхода на продуктите, за това колко полезни и необходими са те на организма, е предпоставка за по-високи изисквания и очаквания в асортимента. Това ни изправя пред редица предизвикателства.

Най-важното обаче е, че, благодарение на богатия си опит, успяваме да се радваме на все по-голямо доверие от страна на клиентите. Голяма част от тях са част от програмата ни за лоялност, което ни вдъхновява да мислим в посока разрастване на магазинната ни мрежа, за да сме още по-близо до всички тях, но и към по-персонализирани предложения, които да задоволяват по-голям набор от техните необходимости. Качеството е сред основните приоритети на потребителите. С него се свързва и отличният вкус, който в BILLA асоциираме и с родното производство.

Отчитате ли повишен интерес към топлите витрини?

- Да, в тази връзка е и кампанията ни "Прясно и безопасно". Тя гарантира спокойствие на клиентите, които купуват топла храна, и сигурност, че тя е приготвена със свежи продукти, без риск за здравето. Още щом хората останаха по домовете си, адаптирахме асортимента си към повече готвени ястия за цялото семейство.

Забелязваме, че хората обръщат много по-голямо внимание на това, с което се хранят. Избират повече плодове, зеленчуци, свежо месо и млечни продукти. В т.нар. сух асортимент се търси все по-голямо разнообразие - на брашна, подправки, мазнини, като олио, зехтин, масла. Тъй като в последните години хората пътуват все повече, все по-често те опитват нови неща и у дома и се стремят да открият същите продукти и у нас. Наша е задачата да отговорим на очакванията им, особено в настоящата ситуация.

Търсят ли се био храните?

- Има голямо търсене след лекия спад, който наблюдавахме по време на извънредното положение. Ежедневният прием на био продукти е цяла една отделна култура. Има хора, които правят осъзнат избор да консумират единствено такава храна, но има и такива, със специални потребности, за които те са необходими, за да поддържат своето здраве.

Био храните са актуални, но все още са по-скъпи, защото няма достатъчно сертифицирани български производители. Въпреки всичко се радвам, че в BILLA можем да предложим както висококачествени немски, така и български био продукти. Както клиентите ни, така и ние държим на родното.

Г-жо Георгиева, тази година "BILLA България" отбелязва своя 20-ти юбилей у нас. С какво е по-различна тази годишнина?

През тези 20 години BILLA срещна много предизвикателства. Извънредното положение, пред което бяхме изправени само преди няколко месеца, със сигурност се нарежда сред най-сериозните от тях. Накара ни да действаме бързо, за да се адаптираме към новата обстановка, да сме гъвкави, но, заедно с това - и много търпеливи. Това, което ни струваше преодоляването на трудностите, беше много допълнителна мисъл за хората и допълнителна инвестиция в работна сила.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK