Adidas планира да продаде марката си Reebok

Приходите на бранда са пострадали сериозно от пандемията от коронавирус

Главният изпълнителен директор на компанията Каспер Рорстед планира да приключи продажбата до март 2021 г.
Главният изпълнителен директор на компанията Каспер Рорстед планира да приключи продажбата до март 2021 г.    ©  Reuters
Главният изпълнителен директор на компанията Каспер Рорстед планира да приключи продажбата до март 2021 г.
Главният изпълнителен директор на компанията Каспер Рорстед планира да приключи продажбата до март 2021 г.    ©  Reuters

Германската компания за спортна екипировка Adidas планира да продаде дъщерното си дружество Reebok, съобщава Reuters, като се позовава на местното списание Manager magazin. От Adidas търсят начин да се отърват от неуспешната си инвестиция в бранда, който е насочен към американския пазар.

Главният изпълнителен директор на компанията Каспер Рорстед планира да приключи продажбата до март 2021 г., твърди списанието, без да цитира източника си на информация. Според Manager magazin сред заинтересованите страни са американският производител на облекла VF Corp, познат с брандовете си Vans, Timberland и North Face, и китайската компания Anta Sports. Медията отново не цитира източници за потенциалните купувачи. От Adidas са отказали да коментират пазарни слухове.

Германската компания купи американския си конкурент Reebok за 3.8 млрд. долара през 2005 г., докато изпълнителен директор е все още предшественикът на Рорстед - Херберт Хайнер. Целта на сделката тогава е била Adidas да се конкурира с американската Nike отвъд океана. Миналата година обаче Adidas отписа почти половината от балансовата стойност на Reebok в сравнение с 2018 г. - до 842 млн. евро. Приходите от бранда намаляват с 44% заради пандемията през второто тримесечие - до 228 млн. евро.

Рорстед съобщи през март, че ролята на Reebok ще бъде решена като част от новата стратегия на Adidas, която ще бъде представена догодина.

След назначаването му за изпълнителен директор през 2016 г. Рорстед на няколко пъти обявяваше, че няма намерение да продаде Reebok въпреки натиска от инвеститорите. Загубите за фирмата-майка обаче налагат продажбата на бранда. Преди пандемията надеждите на Рорстед са били да продаде бранда за около 2 млрд. евро, но в сегашните условия би се съгласил и на по-малко, твърди Bloomberg.

Още от Капитал