Най-голямата верига кина с над 90% срив на приходите
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Най-голямата верига кина с над 90% срив на приходите

Reuters

Най-голямата верига кина с над 90% срив на приходите

Американската AMC Entertainment е отворила повечето си обекти, но посетители няма

3151 прочитания

Reuters

© Reuters


Най-голямата верига кина в света, AMC Entertainment, направи опит да се върне към нормалния ритъм на работа през третото тримесечие на годината след месеци рестрикции заради коронавируса. Повечето обекти на компанията отново посрещат зрители. Независимо дали кината са отворени или затворени обаче, резултатът остава същият - празни зали и ниски приходи.

AMC обяви, че за последното тримесечие е отчела загуба от 906 млн. долара, съобщава Financial Times. Приходите на веригата кино салони са намалели до 120 млн. долара, което е срив с 91% в сравнение с миналата година. Нетната тримесечна загуба на компанията за същия период през 2019 г. беше едва 55 млн. долара.

Салоните са отворени

Работата на кината в повечето американски щати е разрешена. Обектите на AMC продължават да работят въпреки слабите приходи, като така трупат и разходи. Към края на октомври 539 от 600 кина на компанията в САЩ са отворени и очакват посетители. Те работят с ограничен капацитет в съответствие с изискванията за социална дистанция, а филмите, които прожектират, са незадоволително малко.

Филмът "Тенет" на Кристофър Нолън, който беше надеждата на Холивуд за отскок във възстановяването на киноиндустрията, донесе на американските кина едва 54 млн. долара от продажба на билети.

След незадоволителните резултати, постигнати от "Тенет", филмовите студиа отложиха почти всичките си големи заглавия за следващата година, оставяйки кината без нови прожекции, които да привличат посетители.

Конкурентната верига Cineworld отново е затворила киносалоните си в САЩ и Великобритания. Сред причините е отлагането на премиерата на новия филм от поредицата за Джеймс Бонд No Time To Die за 2021 г. Мууки Грайдингер, главен изпълнителен директор на Cineworld, казва пред Financial Times, че е решил да затвори кината на компанията, защото без блокбъстъри "губим повече пари, когато работим, отколкото когато не работим."

Заплаха от фалит

Инвеститорите стават все по-притеснени за оцеляването на AMC след предупреждението на компанията от миналия месец, че може да остане без приходи до края на годината.

През август от AMC съобщиха, че са преструктурирали 2.6 млрд. долара дългове, което би им позволило да отложи евентуално затваряне на всичките им киносалони през 2021 г. Въпреки това през последните седмици облигациите, които компанията емитира през април, силно се обезценяват.

S&P прогнозира, че AMC ще фалира в рамките на 6 месеца, тъй като губи по повече от 100 млн. долара на месец. Агенцията понижи кредитния рейтинг на AMC с две степени до ССС- миналия месец.

В понеделник Адам Арон, изпълнителен директор на американската верига, опита да успокои притесненията за ликвидността на AMC, като изброи стъпките, които компанията е предприела, за да запълни загубите си. Компанията планира да набиране 40 млн. долара.

"Действията, които вече предприехме, и тези, които предстои да предприемем, в комбинация с постоянния ни стремеж към ефективност и успешно управление на парични средства, са жизненоважни за излизането ни от тази криза", казва Арон.

Най-голямата верига кина в света, AMC Entertainment, направи опит да се върне към нормалния ритъм на работа през третото тримесечие на годината след месеци рестрикции заради коронавируса. Повечето обекти на компанията отново посрещат зрители. Независимо дали кината са отворени или затворени обаче, резултатът остава същият - празни зали и ниски приходи.

AMC обяви, че за последното тримесечие е отчела загуба от 906 млн. долара, съобщава Financial Times. Приходите на веригата кино салони са намалели до 120 млн. долара, което е срив с 91% в сравнение с миналата година. Нетната тримесечна загуба на компанията за същия период през 2019 г. беше едва 55 млн. долара.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.