"Терна" и ВДХ ще строят жп линията от Волуяк до Драгоман за 366.9 млн. лв.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Терна" и ВДХ ще строят жп линията от Волуяк до Драгоман за 366.9 млн. лв.

"Терна" и ВДХ ще строят жп линията от Волуяк до Драгоман за 366.9 млн. лв.

НКЖИ обяви и поръчка за изграждане на система за управление на влаковете по трасето за 18.6 млн. лв.

Калина Горанова
3036 прочитания

© Цветелина Белутова


Гръцката "Терна" ще модернизира жп отсечката от Петърч до Драгоман за 275 млн. лв. без ДДС, а обединение между ВДХ (преди "Водстрой 98") и "Лантания" ще ремонтира частта от Волуяк до Петърч за 91.9 млн. лв. без ДДС.

Решението на Национална компания "Железопътна инфраструктура" за избора на тези изпълнители е от последния ден на октомври. Двата лота са част от жп магистралата по която НКЖИ работи от над 10 години - Сръбска граница - София - Пловдив - Бургас с разклонение за Турска граница.

Поръчката за строителството на железния път от Волуяк до Драгоман събра 9 оферти, като индикативната й стойност беше 345.9 млн. лв. без ДДС. Офертата на "Терна" е над прогнозната сума на лота, която беше 243.9 млн. лв. без ДДС, а тази на обединението, в което е "ВДХ" - "Вистра" е с 10 млн. лв. под индикативната стойност.

Изборът на въпросните фирми обаче може да се обжалва пред КЗК.

И поръчка за системи

Национална компания "Железопътна инфраструктура" обяви в последните дни и поръчка за въвеждане на европейски системи за контрол и управление на влаковете от Волуяк до Драгоман за 18.6 млн. лв. без ДДС.

Проектът е по оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура", като получи шанс да бъде финансиран след провала на проекта за автомагистрала "Струма". Крайният срок за подаване на оферите е 21 януаро 2021 г.

Победителят ще трябва да изгради системa ETCS (European Train Control System - Европейска система за контрол на влаковете). Като резултат трябва да се осигури безопасност на влаковото движение, сигурна комуникация между локомотивен машинист и влаков диспечер при влаковото движение, реализирана чрез GSM-R (Global System for Mobile Communications - Railway), и т.н.

И за Ковачки

Наскоро НКЖИ подписа два договора с компании, свързани с Христо Ковачки, на обща стойност 250 млн. лв. без ДДС за другият участък - близо 10-километрово двупосочно трасе от София до Волуяк. Офертата на изпълнителя - обединението "ЗГОП България", е 199.8 млн. лв. без ДДС, а срокът за изпълнение е 42 месеца.

Вторият договор е пряко свързан с първия и е за строителство на системи за сигнализация и телекомуникации на отсечката от Централна гара София до гара Волуяк и гара Банкя включително, което ще осигури радиокомуникация с локомотивните машинисти. Стойността е 45.5 млн. лв. без ДДС, а изпълнител е обединението "ИРТМС КА Волуяк", включващо фирмите "Атоменергоремонт" и "Каф сигналинг". Срокът за изпълнение също е 42 месеца.

Гръцката "Терна" ще модернизира жп отсечката от Петърч до Драгоман за 275 млн. лв. без ДДС, а обединение между ВДХ (преди "Водстрой 98") и "Лантания" ще ремонтира частта от Волуяк до Петърч за 91.9 млн. лв. без ДДС.

Решението на Национална компания "Железопътна инфраструктура" за избора на тези изпълнители е от последния ден на октомври. Двата лота са част от жп магистралата по която НКЖИ работи от над 10 години - Сръбска граница - София - Пловдив - Бургас с разклонение за Турска граница.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK