"Терна" и ВДХ ще строят жп линията от Волуяк до Драгоман за 366.9 млн. лв.

"Терна" и ВДХ ще строят жп линията от Волуяк до Драгоман за 366.9 млн. лв.

НКЖИ обяви и поръчка за изграждане на система за управление на влаковете по трасето за 18.6 млн. лв.

Калина Горанова
7982 прочитания

© Цветелина Белутова


Гръцката "Терна" ще модернизира жп отсечката от Петърч до Драгоман за 275 млн. лв. без ДДС, а обединение между ВДХ (преди "Водстрой 98") и "Лантания" ще ремонтира частта от Волуяк до Петърч за 91.9 млн. лв. без ДДС.

Решението на Национална компания "Железопътна инфраструктура" за избора на тези изпълнители е от последния ден на октомври. Двата лота са част от жп магистралата по която НКЖИ работи от над 10 години - Сръбска граница - София - Пловдив - Бургас с разклонение за Турска граница.

Поръчката за строителството на железния път от Волуяк до Драгоман събра 9 оферти, като индикативната й стойност беше 345.9 млн. лв. без ДДС. Офертата на "Терна" е над прогнозната сума на лота, която беше 243.9 млн. лв. без ДДС, а тази на обединението, в което е "ВДХ" - "Вистра" е с 10 млн. лв. под индикативната стойност.

Изборът на въпросните фирми обаче може да се обжалва пред КЗК.

И поръчка за системи

Национална компания "Железопътна инфраструктура" обяви в последните дни и поръчка за въвеждане на европейски системи за контрол и управление на влаковете от Волуяк до Драгоман за 18.6 млн. лв. без ДДС.

Проектът е по оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура", като получи шанс да бъде финансиран след провала на проекта за автомагистрала "Струма". Крайният срок за подаване на оферите е 21 януаро 2021 г.

Победителят ще трябва да изгради системa ETCS (European Train Control System - Европейска система за контрол на влаковете). Като резултат трябва да се осигури безопасност на влаковото движение, сигурна комуникация между локомотивен машинист и влаков диспечер при влаковото движение, реализирана чрез GSM-R (Global System for Mobile Communications - Railway), и т.н.

И за Ковачки

Наскоро НКЖИ подписа два договора с компании, свързани с Христо Ковачки, на обща стойност 250 млн. лв. без ДДС за другият участък - близо 10-километрово двупосочно трасе от София до Волуяк. Офертата на изпълнителя - обединението "ЗГОП България", е 199.8 млн. лв. без ДДС, а срокът за изпълнение е 42 месеца.

Вторият договор е пряко свързан с първия и е за строителство на системи за сигнализация и телекомуникации на отсечката от Централна гара София до гара Волуяк и гара Банкя включително, което ще осигури радиокомуникация с локомотивните машинисти. Стойността е 45.5 млн. лв. без ДДС, а изпълнител е обединението "ИРТМС КА Волуяк", включващо фирмите "Атоменергоремонт" и "Каф сигналинг". Срокът за изпълнение също е 42 месеца.

Гръцката "Терна" ще модернизира жп отсечката от Петърч до Драгоман за 275 млн. лв. без ДДС, а обединение между ВДХ (преди "Водстрой 98") и "Лантания" ще ремонтира частта от Волуяк до Петърч за 91.9 млн. лв. без ДДС.

Решението на Национална компания "Железопътна инфраструктура" за избора на тези изпълнители е от последния ден на октомври. Двата лота са част от жп магистралата по която НКЖИ работи от над 10 години - Сръбска граница - София - Пловдив - Бургас с разклонение за Турска граница.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.



Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход