В тероара на пандемията

Koронакризата сви продажбите на вино в България, а новата винарска година започва с предпазливост в производството

Винарните са имали общо годишни продажби от 230 млн. лв. през миналата година. Продажбите са за вътрешен пазар, а собствениците на изби - основно местни
Винарните са имали общо годишни продажби от 230 млн. лв. през миналата година. Продажбите са за вътрешен пазар, а собствениците на изби - основно местни
Винарните са имали общо годишни продажби от 230 млн. лв. през миналата година. Продажбите са за вътрешен пазар, а собствениците на изби - основно местни    ©  Надежда Чипева
Винарните са имали общо годишни продажби от 230 млн. лв. през миналата година. Продажбите са за вътрешен пазар, а собствениците на изби - основно местни    ©  Надежда Чипева
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Темата накратко
  • Корона кризата сви с двуцифрени проценти продажбите на вино.
  • Очаквано потреблението се измества към средния и по-ниския ценови клас и за консумация от вкъщи.
  • Новата винарска година започва с по-високи складови запаси и предпазливост в производството, но и надежда за съживяване до една година.

Новината, че един от топ производителите в света - Италия, ще преработи 70 млн. бутилки вино в дезинфекциращ гел чрез субсидирана схема на правителството, бе определена като "еноложко харакири". Макар примерът да е краен, пандемията от коронавирус смазва и този сектор.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове