Тайванската технологична компания Foxconn тръгва по дългия и стръмен път към автомобилната индустрия, съобщи Reuters. Компанията, чиято пазарна оценка е 39 млрд. долара, известна с официалното си име Hon Hai Precision Industry, е един от главните партньори на Apple при сглобяването на смартфони. Foxconn обаче иска да разнообрази дейността си, като започне да доставя части за 10% от електрическите коли в света до 2027 г. Макар и това да е амбициозна и рискована цел, тайванският технологичен производител разполага с експертиза в електрониката и със сериозни финанси, които поставят Foxconn в добра изходна позиция.
Интересът към автомобилната индустрия е поредният опит на Foxconn да ограничи зависимостта си от Apple. Американската технологична компания може и да осигурява половината от приходите на Foxconn, но като цяло договорното производство на електроника е бизнес с ниска стойност. Маржът на нетната печалба на Foxconn намалява от години. Освен това ситуацията за тайванската компания става още по-несигурна, тъй като конкуренти, като китайската Luxshare продължават да се конкурират за вниманието на Apple.
Android на електрическите автомобили
В презентация миналия месец главният технологичен директор на Foxconn представи план, който цели компанията да бъде "Android на електрическите автомобили". С това техническият директор намекна за мобилния оперативен софтуер на Google, който управлява по-голямата част от мобилните телефони в света. Идеята е компанията на милиардера Тери Гоу, който управлява Foxconn, да предоставя основни части на автомобилните производители - от батерии до шасита. Освен това компанията предвижда да разработи технология, която да позволява свързването на превозни средства и приложения. Това обаче изглежда като несигурно обещание: Samsung Electronics и други имена в индустрията отдавна правят неуспешни опити да направят скок с такъв софтуер.
Въпреки всичко Foxconn може да постигне успехи, възползвайки се от производствената си експертиза. Производството на някои авточасти като сензорни екрани е сред нещата, които компанията умее най-добре. Съществуващите предприятия могат лесно да бъдат преструктурирани срещу поносими инвестиции, твърдят анализатори от тайванската банка KGI. В дългосрочен план компанията може и да има възможността да се насочи към компоненти с по-висока стойност, като батерии например. Засега солидният баланс от 6.7 млрд. долара нетни парични средства означава, че експериментите и разширяването са финансово достъпни. Доходността също може да се подобри: американско-британската компания Aptiv, която предоставя електроника и компоненти за електромобили, генерира нетен марж почти три пъти по-голям от този на Foxconn.
Макар и да е известно колко е трудно да се пробие като първокласен доставчик, който да продава директно на производителите на автомобили, Foxconn вече навлиза на пазара. Компанията работи с Fiat Chrysler и с местния тайвански лидер Yulon Motor, а също и продава малки части на някои американски и европейски производители. Настъпването на Foxconn към индустрията на електромобилите се очаква да набере скорост съвсем скоро.
Тайванската технологична компания Foxconn тръгва по дългия и стръмен път към автомобилната индустрия, съобщи Reuters. Компанията, чиято пазарна оценка е 39 млрд. долара, известна с официалното си име Hon Hai Precision Industry, е един от главните партньори на Apple при сглобяването на смартфони. Foxconn обаче иска да разнообрази дейността си, като започне да доставя части за 10% от електрическите коли в света до 2027 г. Макар и това да е амбициозна и рискована цел, тайванският технологичен производител разполага с експертиза в електрониката и със сериозни финанси, които поставят Foxconn в добра изходна позиция.
Интересът към автомобилната индустрия е поредният опит на Foxconn да ограничи зависимостта си от Apple. Американската технологична компания може и да осигурява половината от приходите на Foxconn, но като цяло договорното производство на електроника е бизнес с ниска стойност. Маржът на нетната печалба на Foxconn намалява от години. Освен това ситуацията за тайванската компания става още по-несигурна, тъй като конкуренти, като китайската Luxshare продължават да се конкурират за вниманието на Apple.
2 коментара
Поредното елдорадо макар , че си мисля , че има още хляб в добрия стар двигател с вътрешно горене ...