Foxconn навлиза в индустрията с електромобили
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Foxconn навлиза в индустрията с електромобили

Интересът към автомобилната индустрия е поредният опит на Foxconn да ограничи зависимостта си от Apple

Foxconn навлиза в индустрията с електромобили

Целта на компанията е да осигурява 10% от доставките в сектора до 2027 г.

2902 прочитания

Интересът към автомобилната индустрия е поредният опит на Foxconn да ограничи зависимостта си от Apple

© Reuters


Тайванската технологична компания Foxconn тръгва по дългия и стръмен път към автомобилната индустрия, съобщи Reuters. Компанията, чиято пазарна оценка е 39 млрд. долара, известна с официалното си име Hon Hai Precision Industry, е един от главните партньори на Apple при сглобяването на смартфони. Foxconn обаче иска да разнообрази дейността си, като започне да доставя части за 10% от електрическите коли в света до 2027 г. Макар и това да е амбициозна и рискована цел, тайванският технологичен производител разполага с експертиза в електрониката и със сериозни финанси, които поставят Foxconn в добра изходна позиция.

Интересът към автомобилната индустрия е поредният опит на Foxconn да ограничи зависимостта си от Apple. Американската технологична компания може и да осигурява половината от приходите на Foxconn, но като цяло договорното производство на електроника е бизнес с ниска стойност. Маржът на нетната печалба на Foxconn намалява от години. Освен това ситуацията за тайванската компания става още по-несигурна, тъй като конкуренти, като китайската Luxshare продължават да се конкурират за вниманието на Apple.

Android на електрическите автомобили

В презентация миналия месец главният технологичен директор на Foxconn представи план, който цели компанията да бъде "Android на електрическите автомобили". С това техническият директор намекна за мобилния оперативен софтуер на Google, който управлява по-голямата част от мобилните телефони в света. Идеята е компанията на милиардера Тери Гоу, който управлява Foxconn, да предоставя основни части на автомобилните производители - от батерии до шасита. Освен това компанията предвижда да разработи технология, която да позволява свързването на превозни средства и приложения. Това обаче изглежда като несигурно обещание: Samsung Electronics и други имена в индустрията отдавна правят неуспешни опити да направят скок с такъв софтуер.

Въпреки всичко Foxconn може да постигне успехи, възползвайки се от производствената си експертиза. Производството на някои авточасти като сензорни екрани е сред нещата, които компанията умее най-добре. Съществуващите предприятия могат лесно да бъдат преструктурирани срещу поносими инвестиции, твърдят анализатори от тайванската банка KGI. В дългосрочен план компанията може и да има възможността да се насочи към компоненти с по-висока стойност, като батерии например. Засега солидният баланс от 6.7 млрд. долара нетни парични средства означава, че експериментите и разширяването са финансово достъпни. Доходността също може да се подобри: американско-британската компания Aptiv, която предоставя електроника и компоненти за електромобили, генерира нетен марж почти три пъти по-голям от този на Foxconn.

Макар и да е известно колко е трудно да се пробие като първокласен доставчик, който да продава директно на производителите на автомобили, Foxconn вече навлиза на пазара. Компанията работи с Fiat Chrysler и с местния тайвански лидер Yulon Motor, а също и продава малки части на някои американски и европейски производители. Настъпването на Foxconn към индустрията на електромобилите се очаква да набере скорост съвсем скоро.

Тайванската технологична компания Foxconn тръгва по дългия и стръмен път към автомобилната индустрия, съобщи Reuters. Компанията, чиято пазарна оценка е 39 млрд. долара, известна с официалното си име Hon Hai Precision Industry, е един от главните партньори на Apple при сглобяването на смартфони. Foxconn обаче иска да разнообрази дейността си, като започне да доставя части за 10% от електрическите коли в света до 2027 г. Макар и това да е амбициозна и рискована цел, тайванският технологичен производител разполага с експертиза в електрониката и със сериозни финанси, които поставят Foxconn в добра изходна позиция.

Интересът към автомобилната индустрия е поредният опит на Foxconn да ограничи зависимостта си от Apple. Американската технологична компания може и да осигурява половината от приходите на Foxconn, но като цяло договорното производство на електроника е бизнес с ниска стойност. Маржът на нетната печалба на Foxconn намалява от години. Освен това ситуацията за тайванската компания става още по-несигурна, тъй като конкуренти, като китайската Luxshare продължават да се конкурират за вниманието на Apple.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 2
    ss avatar :-P
    SS

    Поредното елдорадо макар , че си мисля , че има още хляб в добрия стар двигател с вътрешно горене ...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK