"Нестле България" инвестира 23 млн. лв. в модернизиране на завода си
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Нестле България" инвестира 23 млн. лв. в модернизиране на завода си

''Нестле България''

"Нестле България" инвестира 23 млн. лв. в модернизиране на завода си

В София се произвеждат и опаковат 2.5 млн. шоколадови десерта KitKat Chunky дневно

Мара Георгиева
2513 прочитания

''Нестле България''

© ''Нестле България''


"Нестле България" инвестира 23 млн. лв. в модернизиране на софийската си производствена фабрика. Част от средствата са за нова роботизирана поточна линия за опаковане на KitKat, в резултат на което компанията ще намали загубите, свързани с опаковъчен материал.

16 хиляди тона годишно

Фабриката на "Нестле" е един от петте компетентни центъра за производството на KitKat - за иновации и реновации в продукта за регион Европа, Близкия изток и Северна Африка. Тук се произвеждат 16 хил. тона продукта годишно.

"Новата роботизирана поточна линия ще позволи производството да бъде по-бързо и ефективно. Ще можем да осигурим също по-безопасна и ергономична работна среда на служителите и възможност те да се обучат да работят с автоматизирани машини", обясни директорът на фабриката Сара Вуйтене по време на онлайн пресконференция.

По думите й компанията е обновила и дигиталната мрежа, така че всички машини да бъдат свързани в система за данни и в случай че възникнат проблеми, те да могат да бъдат решавани дистанционно. Това е изключително важно като възможност в ситуация на продължаваща пандемия, подчерта Сара Вуйтене.

За 35 пазара

В софийската фабрика на "Нестле" се произвеждат и опаковат 2.5 млн. шоколадови десерта KitKat Chunky дневно, или 1736 бройки в минута. Всички те са произведени със 100% българско брашно от производители в страната. Продуктите се изнасят за 35 пазара в света, сред които Южна Корея, Сингапур, Мексико, Катар, Южна Африка и Карибските острови, обобщи Нели Ангелова, директор комуникации за Югоизточен пазар, който включва България, Румъния и още седем държави.

"За 2019 и 2020 г. сме инвестирали близо 35 млн. лв. основно в производствената фабрика. В компанията работят 1060 души, като 60% от тях са заети във фабриката, а 10% са на възраст под 29 години", коментира Петър Стоилов, изпълнителен директор на "Нестле България".

Компанията отбелязва 26 години присъствие на българския пазар и за този период е инвестирала всяка година средно около 10 млн. лв. в обновяване на производството. Отделно от това са инвестициите в социални инициативи, свързани с активния начин на живот и балансираното хранене, младежката заетост, отговорното отношение към природата и нейните ресурси. Тази година заради безпрецедентната корона криза българското дружество насочва част от инвестициите си и в подкрепа на работещите на първа линия медици, както и на определени уязвими групи от обществото.

"Нестле България" инвестира 23 млн. лв. в модернизиране на софийската си производствена фабрика. Част от средствата са за нова роботизирана поточна линия за опаковане на KitKat, в резултат на което компанията ще намали загубите, свързани с опаковъчен материал.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK