Пазаруване без препятствия

След като се утвърди в Европа, шведската Klarna иска да покори САЩ с модела "купи сега, плати по-късно"

Shutterstock
Shutterstock    ©  Shutterstock
Shutterstock
Shutterstock    ©  Shutterstock

"Когато виждаш като дете твоите родители да се борят, това ти дава стимул", казва Себастиан Семятковски, главен изпълнителен директор и съосновател на Klarna. Семейството му се мести от Полша в Швеция през 1981 - годината, в която се е родил; баща му е с университетско образование и е безработен дълго време или работи като таксиметров шофьор. Всичко това амбицира Себастиан да оправи икономиката на семейството.

Днес, близо 40-годишен, г-н Семятковски е начело на една от най-големите финтех компании в Европа. В пореден инвестиционен рунд през септември компанията набра нови 650 млн. долара капитал, с което оценката й се покачи до 10.65 млрд. долара. Сред инвеститорите в нея са Sequoia Capital, фонд за рисков капитал, Visa, и Snoop Dogg, рапърът, който се представя като "Smooth Dogg" в реклама за компанията. След като се утвърди в Европа, Klarnа насочва вниманието си към САЩ.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се