Вкусът на "Димитър Маджаров"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Вкусът на "Димитър Маджаров"

Вкусът на "Димитър Маджаров"

Станислава Маджарова, заместник-управител на "Димитър Маджаров" ЕООД, за новите продукти и пазарите на компанията

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.
1852 прочитания

Госпожо Маджарова, откъде семейната ви фирма черпи идеи за новите продукти?

Търсим идеи от различни места и региони на България. Наблюдаваме внимателно развитието на българския пазар и промените в потреблението на нашите клиенти. Някои идеи идват спонтанно и бързо, други след обстойно обмисляне и много проби. Идеи вземаме и от други страни. При нашите пътувания задължително разглеждаме пазара и си харесваме продукти, за които знаем, че имаме технологии за производството им. Преди време бяхме в Италия и взехме да тестваме няколко сурово-сушени салами, които ни се сториха много интересни.

Кога усещате, че един продукт с марката "Димитър Маджаров" има пазарен потенциал?

- Най-напред трябва ние да си го харесаме. Отношенията в нашата семейна фирма с работниците и специалистите са много по-близки. Хората споделят нашите ценности, нашия начин на мислене. Знаят как реагираме при създаването на продуктите. Всеки продукт, който ни хареса и искаме да пуснем на пазара, задължително сме го пробвали и усъвършенствали, докато преценим: ето това е! Трябва да отдам заслуженото на главните ни технолози в предприятията за млеко- и месопреработка. Те са хората, който се стараят да намерят правилната рецептура за реализация на идеята. Но идеите идват от маркетинговия отдел, от производствения отдел, от ръководството на компанията. Изобщо в "Димитър Маджаров" ЕООД сме отворени за идеи.

Хайде "да надникнем" в лабораториите на фирма "Димитър Маджаров". Какво се тества там сега?

- В момента работим върху зимния ни асортимент. Това са продукти, които се продават добре от октомври до края на март - такива, които могат да се консумират топли или студени. Това са желирани продукти - джолан, свинско месо, свинско месо с праз, свинска кавърма, различни други меса. Те са в разфасовка обикновено от около 200 грама.

Има ли продукт, за който ви е мъчно, че не успял да излезе на пазара?

- Случвало се е. Пускали сме някои нови продукти с голямо желание, но невинаги реализират нужния потенциал и успех. Имахме серия от продукти тип "Средиземноморски". Става дума за средиземноморски колбаси - с орехи и с резене, филета. За съжаление не успяхме да направим нужните обеми от продажби. Ще добавя, че в голяма степен българинът си е традиционалист. Затова насочваме много усилия да допаднем на вкусовите търсения на младото поколение.

Кои са пазарите на фирма "Димитър Маджаров" ЕООД?

- Работим основно на българския пазар. Продаваме и в много европейски страни. Най-често там, където има български купувачи. Българските магазини в чужбина предлагат цялото изобилие от наши продукти, дори повече, отколкото българските магазини в България. Имаме клиенти във Франция, Англия, Испания, Белгия, Германия. Износът ни е сравнително малък дял от общите продажби на компанията, но пък темповете му са много високи. През 2020 година имаме около 40% ръст в продажбите.

Как изследвате чуждестранните си пазари?

- Възложихме на специализирана агенция, с която работим добре и на българския пазар, да проучи мнението на българските ни клиенти зад граница. В Англия например се оказа, че българите свързват компанията ни с качествените ни млечни продукти. Компанията "Димитър Маджаров" е една от първите, която излиза в съзнанието на българския купувач в чужбина. При колбасите е по-различно и конкуренцията е по-голяма. Решението ни е да прехвърляме имидж от млечните ни продукти към нашите колбаси, като правим свързани промоции. В момента сме в процес на стартиране на такава кампания предимно в Лондон, Манчестер, Лийдс, Саутхемптън. Имаме желание по-късно да приложим английския опит в Испания и Германия.

Госпожо Маджарова, откъде семейната ви фирма черпи идеи за новите продукти?

Търсим идеи от различни места и региони на България. Наблюдаваме внимателно развитието на българския пазар и промените в потреблението на нашите клиенти. Някои идеи идват спонтанно и бързо, други след обстойно обмисляне и много проби. Идеи вземаме и от други страни. При нашите пътувания задължително разглеждаме пазара и си харесваме продукти, за които знаем, че имаме технологии за производството им. Преди време бяхме в Италия и взехме да тестваме няколко сурово-сушени салами, които ни се сториха много интересни.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK