"Михалково" АД: Водата за нас е не само бизнес, а отговорност пред природата
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Михалково" АД: Водата за нас е не само бизнес, а отговорност пред природата

"Михалково" АД: Водата за нас е не само бизнес, а отговорност пред природата

Димитър Дългъчев – изпълнителен директор на "Михалково" АД

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.
2014 прочитания

Господин Дългъчев, каква се очертава 2020 година за бизнеса на вашата компания?

Бизнес годината 2020 беше особена, но за нашата компания в никакъв случай не беше лоша. Не допуснахме прекъсване на производството. Достигнахме продажби на 17 млн. литра михалковска вода - газирана и изворна.

За "Михалково" АД планината е всичко - от нея вземате вода, в планината живеете. Вие какво давате на планината?

- Ние полагаме грижи за планинската вода - от добиването до бутилирането всички процеси се управляват и контролират. Стараем се да черпим природния ресурс, без да нарушаваме по никакъв начин екологичното равновесие в природата. Правим подобрения, за да използваме пестеливо водата и другите ресурси - енергоносители и опаковки. Убедени сме, че успешният бизнес е природосъобразният бизнес. Към това се стремим.

През самата фабрика тече река. Как се грижите за нея?

- Да, това е Чурековската река. За нея полагаме специални грижи: укрепваме коритото и зарибяваме с балканска пъстърва, за да запазим популацията й. Пъстървата пък е храна за речните видри. И така природният кръг се затваря - има риба, има и видри.

Какво е характерно за опаковките на михалковската вода?

- В България има две фабрики, които ползват оборотни стъклени опаковки за водата. И ние сме първата, при това с най-голям относителен дял на стъклените опаковки към общия брой на опаковките. През тази година вече 20% от материала на PET опаковките ни е вторичен, тоест той вече е бил използван поне веднъж, после е рециклиран и сега отново влиза в употреба. Постоянно намаляваме грамажа на опаковките и на капачките, които ползваме в нашето производство. Да, в това има икономически интерес, но това е също начин да бъдем отговорни към природата. Нямаме намерение да спрем дотук. Напротив, предстои ни да направим нова крачка в използване на стъклен амбалаж - ще пуснем на пазара михалковска вода в 750-милилитрова оборотна стъклена бутилка.

Каква е връзката на "Михалково" АД и село Михалково? Доколко силна е взаимната ви зависимост?

- Основната част от хората, които работят при нас, са от село Михалково. Но също от околните села, от Девин, дори и от Пловдив. Фабриката дава сигурност на хора, които преди време са отишли да работят другаде, да се върнат тук, да постегнат семейните си домове и да постигнат един добър стандарт на живот. Хората са най-важното за нас. Ние сме обществено отговорна компания, която опитва да помага не само на своите хора, но и на всички, които са близо до нас. Подпомагаме Професионалната гимназия по електротехника в Девин, като отпускаме 4 стипендии на отлични ученици. Помагаме на детски градини, на творчески проекти, на спортни състезания в региона. Така се вписваме в живота на обществото до нас.

Каква е социалната програма на "Михалково" АД?

- От 14 години работната заплата в компанията е с около 30-35 на сто по-висока от средната за страната. Иначе казано, хората ни са с добър стандарт. Те могат да си позволят да си платят например храната в стола на фабриката. Само че разходите им за храна са за сметка на компанията. Това е 30-годишна наша традиция. Можете да познаете дали една компания се отнася добре към хората си не само в делниците, но и в празниците. Ние празнуваме заедно. Сега ще се съберем заедно на Архангеловден, защото църквата в Михалково се казва "Архангел Михаил". Магерницата, която е до църквата, я направихме с наши дарения и именно тук ще бъдем заедно за празника.

Докъде достигнаха пазарите на михалковската вода?

- Компанията ни има всички възможности за пазарна експанзия: нови автоматични линии, нова фабрика, собствена логистична база в центъра на България, собствен транспортен парк. Така че основната ни задача е да доставяме михалковска вода във всяка точка на България, включително и в близки до нас дестинации в съседни държави. В последната година моите усилия на мениджър са насочени точно в усъвършенстване на търговската структура на "Михалково" АД. За да могат хората по-лесно и бързо да си доставят водите с марката "Михалково".

Господин Дългъчев, каква се очертава 2020 година за бизнеса на вашата компания?

Бизнес годината 2020 беше особена, но за нашата компания в никакъв случай не беше лоша. Не допуснахме прекъсване на производството. Достигнахме продажби на 17 млн. литра михалковска вода - газирана и изворна.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK