Петер Копиец: Справихме се успешно в новата бизнес ситуация
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Петер Копиец: Справихме се успешно в новата бизнес ситуация

Петер Копиец: Справихме се успешно в новата бизнес ситуация

Изпълнителният директор на "Загорка" АД за предизвикателствата на корона кризата и силата на бранда

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.
1135 прочитания

Господин Копиец, как се отрази кризата с коронавируса на "Загорка" АД?

Това наистина беше една безпрецедентна ситуация, за която никой не беше подготвен. Трябваше много бързо да се учим и да се адаптираме към ежедневно променяща се обстановка. От самото начало на кризата с COVID-19 се придържаме към три водещи принципа. Първо и с най-висок приоритет - здравето, безопасността и доверието на нашия екип. Второ - да правим всичко възможно, за да гарантираме непрекъснатостта на работа на нашия бизнес. Това включва и подкрепа за бизнеса на нашите клиенти и доставчици. И трето - да предложим нашата подкрепа и към общностите, които са най-силно засегнати от пандемията. С времето разбрахме, че тази ситуация няма да е спринт, а по-скоро маратон. Това, което много ни помогна, бе, че поддържахме връзка с другите компании в семейството на HEINEKEN, за да обменяме информация, да се учим и да се подкрепяме взаимно.

Какви мерки взима ръководството, за да намали последствията от кризата?

- От гледна точка на бизнеса трябваше да направим нови планове и да се адаптираме към предизвикателната бизнес ситуация. Като социално отговорна компания с активно участие в много инициативи, целящи да помагат там, където най-много има нужда, съвсем естествено беше да фокусираме подкрепата си първо към здравните институции. След това видяхме поле за изява и в други области, в които имахме възможност да помогнем, като предоставим необходимото ИТ оборудване за онлайн обучения на семейства в нужда. Направихме дарение към Хранителната банка в Стара Загора, предоставихме лични предпазни средства на нашите партньори в търговската мрежа, подкрепихме хорека сектора чрез нашето партньорство в инициативата "Преоткрий България", оказахме им съдействие при отварянето на обектите с редица инициативи, които да им помогнат да посрещнат клиентите си в новите условия.

Поради пандемията и водена от социалната си политика, "Загорка" промени и кампаниите на своите марки - на "Загорка" "Доброто тук е да останем вкъщи", Heineken® с "Общувай отговорно" и "Ариана" с "Наздраве от дома", направихме и дигитална галерия, подкрепена от "Старобрно", "Различно. Човешко".

Една от любимите марки бира на българите - "Ариана", излезе на пазара с нова визия. Кое наложи тази промяна?

- Всеки има нужда от лъч светлина, за да направи деня си по-добър и по-светъл покрай стресиращото и забързано ежедневие, в което живеем. И както слънцето има положителен ефект върху нас, носи ни радост и добри дни, така бихме искали "Ариана" с новия си и свеж вид, семпла бутилка и нов слънчев етикет да внесе свежест и светлина в ежедневието на всеки от нас.

Направихме първата реклама на "Ариана" по време на карантината и я представихме във видеоклип, който бе заснет без професионален екип, а участниците в него са служители на компанията. С това първо видео с новия облик на "Ариана" искахме да затвърдим положителното послание, което марката дава на консуматорите си - надеждата, че те отново ще имат възможност да се насладят на лятото, а през това време, докато са вкъщи, могат да спечелят милион слънчеви награди.

Какво ново да очакваме от Загорка?

- Със силата на "Доброто тук" нашата марка "Загорка" реализира страхотни празнични кампании, дори и по време на карантината, предоставяйки на своите потребители възможността да празнуват заедно, докато са разделени. Специалното предложение на "Загорка" по случай Цветница, Великден и Гергьовден даде възможност на всеки, който пожела, да изненада свой близък или приятел за имения му ден, да го направи виртуално чрез специална картичка, като всяка седмица 50-те най-креативни пожелания получиха специална награда - каса бира "Загорка специално" с персонализиран етикет. Тази кампания беше приета изключително положително.

"Доброто тук" е не само кампания на марката, но и всички онези малки хубави и добри неща в нашето ежедневие. И винаги трябва да вярваме, че най-доброто тепърва предстои и, кой знае, може дори да е по-добро от преди. "Загорка" ще продължи да изненадва своите консуматори с креативни и вдъхновяващи кампании.

Господин Копиец, как се отрази кризата с коронавируса на "Загорка" АД?

Това наистина беше една безпрецедентна ситуация, за която никой не беше подготвен. Трябваше много бързо да се учим и да се адаптираме към ежедневно променяща се обстановка. От самото начало на кризата с COVID-19 се придържаме към три водещи принципа. Първо и с най-висок приоритет - здравето, безопасността и доверието на нашия екип. Второ - да правим всичко възможно, за да гарантираме непрекъснатостта на работа на нашия бизнес. Това включва и подкрепа за бизнеса на нашите клиенти и доставчици. И трето - да предложим нашата подкрепа и към общностите, които са най-силно засегнати от пандемията. С времето разбрахме, че тази ситуация няма да е спринт, а по-скоро маратон. Това, което много ни помогна, бе, че поддържахме връзка с другите компании в семейството на HEINEKEN, за да обменяме информация, да се учим и да се подкрепяме взаимно.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK